וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת העוקבת טהוניה: אלו הן המשפיעניות החזקות ביותר ברשת

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 12:57

אם לרגע חשבנו שנושא משפיעני הרשת מוצה לגמרי, אתמול התברר שהדיון סביבם עדיין בוער. סטורי זועם שהעלתה הדוגמנית טהוניה רובל הצית מחדש את הוויכוח, והוביל לסערה מחודשת על נושא המשפיענים. אז מי המוכרניות שטהוניה דיברה עליהן? וואלה! סלבס קוד קופון

טהוניה רובל נגד עולם המשפיעניות/צילום מסך אינסטגרם
אושיות רשת. אינסטגרם, עיבוד תמונה
אושיות רשת/עיבוד תמונה, אינסטגרם

המושגים "יוצרי תוכן", "משפיעני רשת" ו-"אושיות רשת" הם כבר ממש לא מונחים חדשים, והפכו ממזמן לחלק מהתרבות שהתפתחה עם עלייתן של הרשתות החברתיות. אם בעבר סלבס נערצים הגיעו מעולמות המשחק, הדוגמנות, הספורט ובהמשך מתכניות הריאלטי, היום רבים מהם צומחים מהרשת, וגם הכוכבים שכבר צברו רקורד של עשייה עובדים קשה כדי לצבור קהל של עוקבים ברשתות החברתיות, שלשם עברה ההכנסה העיקרית מהחברות והמותגים השונים.

העבודה של אושיות הרשת הפכה להיות כל כך מרכזית עד שהיא זכתה למונח משל עצמו הנקרא "כלכלת משפיענים", ויותר ויותר חברות בוחרות להשקיע את תקציבי השיווק והפרסום שלהן בהם. וכמה הם עצמם מרוויחים? על פי הערכות השונות, הסכומים נעים בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים ויכולים להגיע בשנה גם ל-200 ו-300 אלף ש"ח ואף יותר. הכל תלוי כמובן אם מדובר בסטורי בודד, סרטון ווידאו שעולה כפוסט, פרויקט מתמשך ושאר אלמנטים המשפיעים על התמחור, זאת בהתאם כמובן לכוח המכירה של אותו המשפיען ולמספר העוקבים שלו.

אחת לכמה זמן צף ועולה לו הדיון סביב אותן אושיות רשת ותרומתן לעולם, הרשת סוערת, הדעות מגיעות מכל כיוון ולאחר כמה ימים הסערה נשכחת וכולנו חוזרים לרכוש מוצרים דרך קודי הקופון והלינקים המקודדים. בשנה שעברה הרשת סערה בעקבות ויכוח שהתפתח בין שתיים מהאושיות החזקות ברשת, דניאל עמית ומעיין אדם, שהציפו את התחרות המתקיימת בין המשפיעניות. זמן קצר אחר כך התעוררה עוד סערה בעקבות דברים שאמרה דורין אטיאס שהאשימה את אותן אושיות בכך שהן "מוכרניות בשוק" שלא משתמשות בכוח שלהן כדי באמת להשפיע.

ואם לרגע חשבנו שהדיון סביב הנושא נטחן עד תום ומוצה לגמרי, אתמול (שני) הגיעה הדוגמנית טהוניה רובל והציפה אותו מחדש, אחרי שהעלתה מונולוג זועם לעמוד האינסטגרם שלה בו האשימה את החברות הגדולות בכך שהן בוחרות לקחת לעבודה רק משפיעניות רשת, ועל אף שהיא עומדת לעיתים בקריטריונים, היא עדיין מקבלת "לא" מאותן חברות כך שעבודתה נפגעת. אושיות הרשת לא נשארו חייבות כמובן והגיבו לה בחזרה, מה שעורר מחדש את הדיון וגם לוואלה! סלבס להרכיב מחדש את רשימת המשפיעניות החזקות ברשת שכולנו בוודאי כבר מכירים, והרי היא לפניכם.

דניאל עמית. אינסטגרם, צילום מסך
דניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם

דניאל עמית

בלוגרית האוכל דניאל עמית היא דוגמה מצויינת לאושיית רשת שצמחה מהאינסטגרם והפכה לאחד מהשמות החזקים שקשה להאמין שיש מי שעדיין לא מכיר. דניאל מחזיקה בעמוד אינסטגרם מצליח המונה יותר מ-409 אלף עוקבים ואין סוף מתכונים שהופכים במהרה להיות הדבר הבא שכולם ממהרים להכין, כולל מתכון לפסטה שכבר מזמן זכתה לכינוי "פסטה דניאל עמית".

אבל דניאל כבר מזמן לא מפרסמת רק מתכונים. היא עובדת עם שלל חברות נוספות בתחומים שונים כמו תכשיטים, בגדים, קוסמטיקה ואיפור, כלים לבית ומצעים, שותפה בשני אולמות לאירועים קטנים והפכה לאחת החברות הטובות של הזמר אביב גפן, חברות שהתחילה בעצמה דרך הרשתות החברתיות. ואם איכשהו אתם עדיין לא מכירים את השם שלה, הבעייה נמצאת לגמרי אצלכם.

מעיין אדם. אינסטגרם, צילום מסך
מעיין אדם/צילום מסך, אינסטגרם

מעיין אדם

גם אם עברו לא מעט מים בנהר קודי הקופון מאז, קשה שלא להזכיר את שמה של מעיין אדם אחרי שמזכירים את שמה של דניאל עמית כשמדובר בנושא המשפיענים. אדם, כזכור, החלה פחות או יותר את דרכה כדוברת של מירי רגב, פרצה לתודעה בתכנית הריאלטי "השרדות", הפכה לאשת תקשורת ולאחת מהאושיות החזקות ביותר ברשת.

מעיין מחזיקה בחשבון אינסטגרם המונה 348 אלף עוקבים ועובדת גם היא עם שלל חברות מהתחומים השונים כמו איפור וקוסמטיקה, מוצרי תינוקות, ביגוד ועוד. לאחרונה היא הקימה מועדון צרכנות חדשני בשם MAMI, המתבסס על פלטפורמה חינמית ופתוחה לקהל הרחב שמשלבת מותגים, משפיענים, יוצרי תוכן, קופונים ועוד.

דנית גרינברג. אינסטגרם, צילום מסך, עיבוד תמונה
דנית גרינברג/עיבוד תמונה, אינסטגרם, צילום מסך

דנית גרינברג

את דנית גרינברג זכינו להכיר לראשונה בעונה השישית של "האח הגדול" ששודרה אי שם בשנת 2014. היא סיימה במקום הרביעי ויצאה מהבית עם אהבה, מי שלימים היה לבעלה הראשון, המקעקע אליאב אוזן. רגע לפני שמערכת היחסים בין השניים הסתיימה בטונים צורמים, הם הספיקו לככב בריאלטי נוסף, "הזוג המנצח". מאז גרינברג הספיקה להתחתן ולהתגרש בשנית, והיום נמצאת במערכת יחסים עלייה היא שומרת מתחת לראדר.

חשבון האינסטגרם שלה מונה 488 אלף עוקבים וגם היא עובדת מול חברות רבות בשוק מתחומי האופנה, איפור, קוסמטיקה, תכשיטים ועוד. עם השנים גרינברג הפכה להיות אחת מיוצרות התוכן המשעשעות ברשת, כשהחליטה לפתח "קריירה" בתור "חזאית" בשלל סרטונים מצחיקים על מזג האוויר.

עינב בובליל. אינסטגרם, צילום מסך
עינב בובליל/צילום מסך, אינסטגרם

עינב בובליל

בדומה לגרינברג, גם עינב בובליל פרצה לחיינו דרך הריאלטי "האח הגדול". בובליל, כזכור, כיכבה בעונה הראשונה של הריאלטי בשנת 2008 כשנכנסה אל הבית ביחד עם אבא שלה, יוסי בובליל. השניים הובילו את מה שהיה בזמנו אחד מהסכסוכים הגדולים במסך הטלוויזיה ומחוצה לו, הקרב בין "הבולילים" ל-"פרידמנים", כשהנמסיס שמולם הייתה הזוכה של העונה, שפרה קורנפלד. עינב הפציעה בבית האח פעם נוספת, כשנכנסה אל הבית בכניסה השנייה של העונה השישית של התכנית.

מאז היא הספיקה לעבור מהפך חיצוני משמעותי ולהפוך לאחת מאושיות הרשת החזקות באינסטגרם, עם חשבון שמונה 366 אלף עוקבים. גם היא, בדומה לקודמות ברשימה, עוסקת בשיתופי פעולה עם חברות שונות בתחומי האופנה, הטיפוח והאיפור. בובליל היא אחת מהאושיות החזקות ביותר בתחום האוכל ואף הוציאה השנה ספר מתכונים. במקביל לעיסוק ברשת היא עובדת גם כמאפרת כלות ונחשבת לאחת מהמוכרות והחזקות גם בתחום הזה.

אדל בספלוב. צילום מסך, אינסטגרם, עיבוד תמונה
אדל בספלוב/עיבוד תמונה, צילום מסך, אינסטגרם

אדל בספלוב

אדל בספלוב התחילה גם היא את דרכה בתכנית ריאלטי, כשהופיעה לראשונה על המסך בשנת 2011 בתכנית "המירוץ למיליון" לצד מי שהיה בן זוגה באותה התקופה, תום קשתי, והשניים אף סיימו במקום הרביעי בתכנית. מאז היא הצליחה להשאר בתודעה כשכיכבה בתכנית "איט גירלז" ו-"היחידה", השתתפה גם היא ב"אח הגדול" בעונה התשיעית של הרילאטי ששודרה בשנת 2018 וב-2021 ניצחה בתכנית ""זוג מנצח VIP" ביחד עם בעלה, מאצ' עבד.

בספלוב מחזיקה בחשבון אינסטגרם מצליח של 565 אלף עוקבים. גם היא משתפת פעולה עם שלל חברות בתחומי האופנה, הקוסמטיקה, ביגוד ספורט ותזונה. בספלוב מוכרת תכשיטים תחת המותג שלה "מיי אנאבל" ויצרה קולקציית ביגוד לילדים בשיתוף טרמינל איקס. מלבד מכירות בספלוב יוצרת לא מעט סערות ברשת, כשהיא ידועה בכך שהיא אף פעם לא מתביישת במה שיש לה להגיד.

קורין גדעון. אינסטגרם,
קורין גדעון/אינסטגרם

קורין גדעון

בניגוד לשמות אחרים ברשימה, קורין גדעון החלה את דרכה בעולם התקשורת בגלי צה"ל ולאחר שחרורה עשתה את הפריצה שלה בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס". בשנת 2015 עשתה קפיצה משמעותית כשהחלה להנחות את התכנית "האח הגדול" לצדו של ארז טל. לאחר מכן היא הנחתה תכניות שונות בקשת 12, עד הכשלון החרוץ של הריאלטי "2025" בהנחייתה שאחריו הסתיים לה החוזה בערוץ ומאז לא חודש.

מהמסך הקטן גדעון עברה למסך העוד יותר קטן, והפכה לאחת מאושיות הרשת החזקות בתחום. היא מחזיקה חשבון אינסטגרם המונה 398 אלף עוקבים ועורכת שיתופי פעולה גם כן עם מותגי אופנה, קוסמטיקה, פארם ואיפור. בנוסף לשיתופי הפעולה, לגדעון ובעלה חילי סורוצקין יש גם מעדנייה מצליחה. גם היא מצליחה לעורר לא פעם סערות כאלו ואחרות והוכיחה לא פעם שהיא לגמרי לא צריכה את העבודה בטלוויזיה כדי להשאר בתודעה.

מאיה ורטהיימר. אינסטגרם, צילום מסך
מאיה ורטהיימר/צילום מסך, אינסטגרם

מאיה ורטהיימר

מאיה ורטהיימר אמנם מגיעה ממשפחת ורטהיימר המפורסמת, שהיא אחת המשפחות העשירות בישראל, אבל היא התחילה את דרכה בכלל בעולם המשחק כשהשתתפה בסדרה "אליפים" ששודרה בערוץ הילדים. את הפריצה הגדולה שלה היא עשתה לא דרך המסך, אלא לגמרי ברשתות החברתיות כשהפכה לאחת מהאושיות המשעשעות והחזקות ברשת, וזה עוד לפני שהזכרנו את הזוגיות עם אסף זמיר ואת הבת אסיה שהפכה לכוכבת בעצמה כמובן.

ורטהיימר מחזיקה בחשבון אינסטגרם המונה 605 אלף עוקבים ושיתופי פעולה שונים בתחומי הקוסמטיקה והפארם. בנוסף היא לוקחת חלק בנבחרת של מותג כרטיסי המתנה ביי מי, פרזנטורית של האתר יד 2, משחקת בסדרה "שבאבניקים" וחוזרת בקרוב עם תכנית השידוכים בהנחייתה "אהבה חדשה".

יובל כספית והבייבי דול. אינסטגרם, צילום מסך
יובל כספית והבייבי דול/צילום מסך, אינסטגרם

יובל כספית

יובל כספית היא אחת מאושיות הרשת המוכרות ביותר בעיקר בתחום האופנה. היא החלה את דרכה בכלל בתחום ההיי-טק אחרי שירות ביחידת המודיעין 8200, אבל עזבה את המשרה הנחשקת עבור העבודה ברשתות החברתיות אחרי שהצליחה לפרוץ בהן ובגדול.

היא מחזיקה בחשבון אינסטגרם המונה 105 אלף עוקבים. מלבד חברות האופנה היא עובדת גם עם מותגי פארם, איפור וטיפוח שונים. כאמור, התחום המרכזי בו היא עוסקת הוא אופנה והיא עיצבה קולקציות ביחד עם המותג טרמינל איקס. הלוקים שלה נחשבים לא פעם לשנויים במחלוקת, וכאלו המעוררים בעצמם סערות ברשת.

נדיר אליהו. צילום מסך, צילום מסך
נדיר אליהו/צילום מסך, צילום מסך

ויש גם גברים בתחום

נראה שהרשתות החברתיות נשלטות ברובן בעיקר על ידי נשים שהפכו להיות האושיות החזקות ברשת, אבל יש גם לא מעט גברים חזקים בפלטפורמה. נדיר אליהו הוא אחד מהדוגמאות לכך, עם חשבון אינסטגרם המונה 174 אלף עוקבים ושיתופי פעולה שונים בתחומי האופנה והפארם שהגיעו אליו בעיקר בזכות העיסוק שלו ברכילות ובכל מה שבוער ברשת.

וואלה! סלבס ניסתה לפרוץ גם היא ברשתות החברתיות, אבל החשבון שלה נחסם שוב ושוב בטוענה לפגיעה בשלום הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully