וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופית גרנט על סערת טקסי 7 באוקטובר: "אל תפלו למלכודת"

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 19:47

מגישת הטלוויזיה התייחסה בפוסט שפרסמה באינסטגרם למחלוקת שהתחוללה סביב הטקסים: "הם נועדו להשאיר אותנו פסיביים - צופים מהצד במקום לפעול". היא הציעה ארבע דרכים להנצחת האירועים: "שזה לא יהיה עוד יום של דיבורים ריקים"

צופית גרנט בישיבת ועדת בריאות בכנסת, הפרלמנט, ירושלים, 13 ביוני 2022. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
צופית גרנט בישיבת ועדת בריאות בכנסת, הפרלמנט, ירושלים, 13 ביוני 2022/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעוד מעט יותר מחודש יתקיימו אירועי יום הזיכרון הראשון לטבח 7 באוקטובר, שמעורר סערה ענקית עוד לפני שיצא לדרך - בעקבות קיומם של שני טקסים, אחד ממלכתי, אותו מובילה הממשלה, והשני אלטרנטיבי, אותו מובילות משפחות החטופים, הנרצחים והנופלים.

מי שנתנה את דעתה בנושא היא צופית גרנט, שפרסמה אתמול (שישי) פוסט לעשרות אלפי עוקביה באינסטגרם, שבו כתבה מהי עמדתה בנידון. "שואלים אותי מה אני חושבת על הטקסים, אז הנה מה שכתבתי כבר לפני שבוע ורק עכשיו מפרסמת", כתבה המגישה הפוסט שלה. "ב-7 באוקטובר הקרוב, אל תפלו למלכודת - לא לטקסים הממלכתיים המתוזמנים ולא לטקסים 'האלטרנטיביים', שמתחפשים לרגישים ומודעים. כל הטקסים האלו, מהצד הזה או מהצד ההוא, הם רק מסך עשן - אשליה שנועדה להשאיר אותנו פסיביים, צופים מהצד במקום לפעול".

היא המשיכה: "הגיע הזמן שנפסיק להתרפק על רגעים של עצב קולקטיבי, מעוררים דמעות שווא ומוזיקה מלנכולית. כל פוליטיקאי או יזם חברתי שמציע 'טקס אלטרנטיבי' הוא אותו דבר - מניפולטור שמזמין אותנו לשבת ולהתבוסס בכאב במקום לקום ולפעול. זה הזמן לנטוש את הטקסים האלה, לא להתרגש מנאומים ולא להיכנע לרגעי דרמה מזויפים. במקום להתכנס בטקסים ולדבר על אחדות, בואו ניצור אחדות בשטח. צאו מהבית, תעזבו את הסמליות ותתמקדו במציאות".

צופית גרנט. רשת 13, צילום מסך
צופית גרנט/צילום מסך, רשת 13

בהמשך דבריה, מגישת הטלוויזיה הציעה מספר דרכים להנצחת האירועים. "מה אפשר לעשות? 1. לעלות לצפון: בואו נצא מהשגרה, נעלה צפונה - ונחפש איך אנחנו יכולים לעזור. יש משפחות שנאבקות בבדידות, יישובים שזקוקים לעזרה, מתנדבים שנדרשים לאספקה. אנחנו יכולים להיות שם בגופנו, להגיש עזרה פיזית ונפשית, לבדוק מה הם צריכים ולסייע".

"2. תמיכה ישירה במשפחות החטופים: בואו ניצור קשר עם המשפחות, נבקר אותן, נשמע את סיפוריהן, נהיה נוכחים. במקום טקסים מכוננים על פי הנחיות משרדיות, בואו נבנה מעגלי תמיכה חיים ואמיתיים - אנשים שעומדים אחד לצד השני, בעיניים פקוחות ובלב פתוח", הוסיפה, "3. התגייסות למען המאבק: כל אחד מאיתנו יכול לתרום למאבק להחזרת החטופים הביתה. בין אם דרך מחאה, השתתפות במאבקים ציבוריים או אפילו הפצת מודעות ברשתות החברתיות - לכל קול יש כוח, והמאבק הזה זקוק לכל אדם שירים את קולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

על האפשרות הרביעית והאחרונה שלה, גרנט כתבה: 4. סיוע בעמותות וארגונים בשטח: ישנם אינספור ארגונים שזקוקים לעזרה - בעבודת שטח, בעזרה נפשית, בהבאת תרומות. כל אחד מאיתנו יכול לתרום בזמן, בכסף או בכל דרך אחרת כדי לעזור להם לפעול למען האנשים שזקוקים לכך עכשיו".

"7 באוקטובר הזה לא יהיה עוד יום של דיבורים ריקים", סיכמה את הפוסט. "בואו נקדיש אותו לעשייה אמיתית, לתמיכה ולחיבוק. לא טקסים - מעשים. לא נאומים - פעולות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully