וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוך דאום: "הטקס האלטרנטיבי לא צריך לבוא על חשבון אירוע אחר"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 14:44

מי שינחה את טקס משפחות הנרצחים, הנופלים והחטופים הציע לקיים את הטקס הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר בשעות נפרדות: "ימנע התנגשות ומצב של טקס מול טקס". הוא הוסיף: "יש צורך אמיתי בערב כזה"

חנוך דאום באירוע המרגש של הצעד הבא. צילום מסך, צילום מסך
חנוך דאום באירוע המרגש של הצעד הבא/צילום מסך, צילום מסך

אחרי שלא מעט סלבס הגיבו על הסערה הגדולה סביב טקס יום השנה הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר, מי שהגיב הפעם לנושא הוא לא אחר מאשר חנוך דאום - שינחה את הטקס החלופי, אותו יארגנו בני משפחות הנרצחים, הנופלים והחטופים.

בפוסט שפרסם היום (רביעי) בחשבונות הרשתות החברתיות שלו, העיתונאי פרסם הצעה משלו "להרגעת הרוחות", כדבריו. "הטקס הלאומי, טקס המשפחות, קורם עור וגידים. מאות רבות של משפחות שכולות הצטרפו, כך גם קהילות וכל אמני ישראל. יש צורך בערב כזה, צורך אמיתי. המשפחות השכולות ומשפחות החטופים זקוקות לו. זה ערב שיהיה ללא פוליטיקאים ובשיח מאחד של ישראלים מימין ומשמאל", כתב בפתח דבריו.

מירי רגב. חיים גולדברג, פלאש 90
מירי רגב/פלאש 90, חיים גולדברג

"אבל בעיניי זה לא צריך לבוא על חשבון שום אירוע אחר", המשיך. "אני פונה לממשלת ישראל (אחרי שלצערי הרב השרה רגב לא השיבה בחיוב לבקשת הנשיא) בהושטת יד ובהצעה למען האחדות: הואיל והאירוע שלכם מוקלט, בואו נדאג שהשעות יהיו נפרדות - כך לא תהיה התנגשות וזה לא חלילה יהיה טקס מול טקס".

הוא המשיך: "הואיל והטקס המתוכנן של מירי רגב הוא ללא קהל, נדמה לי שכולם מבינים שמגיע למשפחות, לקהילות ולעם בישראל גם ערב זיכרון גדול, שבו יוכלו גם הם להגיע ולהשתתף ולהיות חלק. המדינה כמדינה תציין את 7 באוקטובר באירוע המוקלט (באופן אישי, גם אני אצפה בטקס הזה, מתוך כבוד לממלכה) - ולאחר מכן למשפחות ולישראלים יהיה ערב נוסף ומרגש בנוכחות קהל, ערב שבו עשרות אלפים יישבו יחד ויבכו וישירו ויזכרו ביחד".

הוא סיכם: "בעיניי זה בהחלט יכול להתיישב ביחד - ובאהבת חינם ננצח".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הראל סקעת. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הראל סקעת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

גם הראל סקעת עצמו, שיודע ומכיר מעמדים כמו אלו, קיבל פנייה להשתתף בטקס הממלכתי, אך העדיף שלא לקחת בו חלק. כזכור, מאז 7 באוקטובר לקח הזמר חלק בלא מעט אירועים והקדיש שירים ופרסומים למשפחות השכולות. השנה הוא העדיף להשתתף באירועים מטעם המשפחות.

מסקעת נמסר: "קיבלנו פנייה וסירבנו להשתתף. הראל מחובר מאוד למשפחות השכולות ומלווה אותן, ולכן ייקח חלק בטקסים שיתקיימו על ידי המשפחות ובני ביתן".

צבי סוכות, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
צבי סוכות, 12 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

מי שעוד השיב לסערה הוא חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות: "אני קורא לקבל את ההצעה המרגיעה של חנוך דאום. ‏לשדר את הטקס הממלכתי המוקלט והחשוב כמתוכנן. ‏אין לנו מדינה אחרת ולהפריט את ימי הזיכרון זו התפרקות הממלכתיות".

‏"בנוסף ובתיאום כדי שחלילה לא תהיה התנגשות - ערב זיכרון בהשתתפות הציבור והמשפחות השכולות שיחפצו בכך. ‏השכול הנורא שפוקד אותנו השנה נוכח ומורגש מדי יום, אנחנו זקוקים להרגעת הרוחות. זו הדרך", חתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully