וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטה, אלי פיניש וצופית גרנט נגד חוק הפטור מגיוס: "מפונקים"

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 15:57

מכתב האמנים נגד חוק הפטור לגיוס חרדים יעלה הלילה להצבעה במליאת הכנסת: יעל בר זוהר, ריטה, אלי פיניש, צופית גרנט ועוד לא מעט אמנים חתמו בעצבים: "חסרים לנו חיילים! שיפסיקו להתפנק"

יעל בר זוהר. אינסטגרם, צילום מסך
יעל בר זוהר/צילום מסך, אינסטגרם
ריטה. לירון בן שושן, צילום מסך
ריטה/צילום מסך, לירון בן שושן

חוק הפטור מגיוס הוא אחד מהעצבים החשופים במחלוקות הפנימיות של מדינת ישראל ולא מן הנמנע שבעקבותיו גם נפלה בעבר ממשלה. גם הפעם, כשהוא מתוכננן לחזור לסדר היום הפוליטי, מגיעה התנגדות עמוקה למהלך מגורמים רבים.

גם יעל בר זוהר, ריטה, אלי פיניש, צופית גרנט ועד סלבריטאים נוספים, החליטו להביע את עמדתם בנושא וחתמו על מסמך ביוזמת פורום "מתגייסים לאחדות", ששם את המאבק בחוק בראש מעייניו. במסמך נכתב בין היתר: "חסרים לנו חיילים! אחרי 7 באוקטובר איבדנו 711 חיילים, עוד 3,407 נפצעו ועכשיו חסרים לנו 7500 חיילים", ו- "חוק הפטור מונע גיוס של עוד אלפי חיילים נוספים שיגנו עלינו. תעצרו את הפטור".

לא נאשים אתכם אם אתם לא יכולים להכיל עוד חדשות ומידע פוליטי, אך רק נזכיר שבימים אלה גיל הפטור מגיוס עומד על 24 ועל פי נוסח החוק המדובר- גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ירד ל-21 למשך שנתיים, לאחר מכן יעלה ל-22 למשך שנה ובהמשך יתקבע על 23. בשורה התחתונה המטרה היא לנסות לתמרץ את תלמידי הישיבות לצאת ולהשתלב בשוק העבודה בגיל מוקדם יותר.

מה יעשה החוק כדי לייצר תמריץ גם אצל הישיבות עצמן לעודד גיוס לצה"ל?

אלי פיניש. ניר פקין
אלי פיניש/ניר פקין
צופית גרנט בישיבת ועדת בריאות בכנסת, הפרלמנט, ירושלים, 13 ביוני 2022. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
צופית גרנט/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על פי הנוסח הנוכחי של החוק, מתוכנן יעדי גיוס שישתנו כל שנה, כדי שהכניסה של החרדים לצה"ל תהיה הדרגתית. בנוסף, החוק מציע להפחית את התמיכה הכלכלית בישיבות אם לא יעמדו ביעד, שיגדל כל שנה ויבטא את ממוצע שיעור גידול האוכלוסיה החרדית בתוספת אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully