וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שלושה שבועות: בלה חדיד מגיבה למלחמה בישראל

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 8:46

הדוגמנית המגדירה את עצמה כפלסטינית וידועה בתמיכתה ב"תנועה לשחרור פלסטין", שברה שתיקה אחרי קרוב לשלושה שבועות מאז החלה המלחמה, וכעת היא מגיבה בפוסט ארוך שפירסמה בחשבון האינסטגרם שלה וחשפה: "נשלחו אלי מאות איומי מוות מדי יום"

בלה חדיד. Pierre Suu/Getty Images, GettyImages
בלה חדיד/GettyImages, Pierre Suu/Getty Images

אחרי קרוב לשלושה שבועות של מלחמה קשה וכואבת שהחלה במתקפת הפתע הרצחנית והאכזרית של החמאס בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, נדמה היה שכמעט כל כוכב הוליוודי כבר הספיק להתייחס למצב בישראל ולבחור צד, מלבד כוכבת גדולה אחת שידועה כמי שבדרך כלל מביעה את דעתה בנושא, והיא הדוגמנית בלה חדיד.

חדיד, שאביה הוא מוסלמי שנולד בישראל והיגר לארצות הברית, מגדירה את עצמה כפלסטינית והיא אחת מהפנים היותר מזוהות של "התנועה לשחרור פלסטין", מרבה לגנות את ישראל בכל הזדמנות, לשתף אין סוף תכנים הגובלים באינטישמיות ברשתות החברתיות שלה והשתתפה בעבר גם בהפגנות "לשחרור פלסטין" ונגד ישראל. מאז שהחלה המלחמה היא נעלמה מהרשתות החברתיות, ורבים תהו לאן היא נעלמה דווקא עכשיו, במיוחד אחרי שכל משפחתה כבר התייחסה למצב בימים הראשונים למלחמה.

אבל אם לרגע למישהו היה תקווה שהדוגמנית ניצלה את הזמן ללמוד לעומק את הסכסוך ולצפות בסרטוני הזוועה מהמתקפה האכזרית והמחרידה של החמאס, צר לנו לאכזב. חדיד העלתה אמש (ה') לעמוד האינסטגרם שלה הצהרה ארוכה במיוחד בה התייחסה למצב, כמובן עם דגש על הצד העזתי והתקיפות בעזה ועם התייחסות רפה ומועטה לטבח הנורא שבוצע בישראל על ידי החמאס ולחטופים הישראלים שעדיין נמצאים בשבי בעזה.

"תסלחו לי על השתיקה שלי. עדיין לא מצאתי את המילים האידיאליות לתאר את השבועיים האחרונים המורכבים והאיומים האלו, שהחזירו את תשומת הלב של העולם למצב שלוקחת חיים של תמימים ומשפיע על משפחות במשך עשרות שנים", פתחה הדוגמנית והתייחסה גם לאיומים שהיא ומשפחתה התלוננו שקיבלו מאז שהחלה המלחמה: "נשלחו אליי מאות איומים במוות מדי יום, מספר הטלפון שלי הודלף, והמשפחה שלי חשה סכנה".

"אבל אי אפשר יותר להשתיק אותי. פחד הוא לא אופציה. האנשים והילדים של פלסטין, במיוחד בעזה, לא יכולים להרשות לעצמם את השתיקה שלנו. הלב שלי מדמם מהכאב והטראומה שאני רואה שמתפתחת, בדומה לטראומה הדורית של הדם הפלסטיני שלי. כשאני רואה את ההשלכות של התקיפות האוויריות בעזה, אני בוכה עם כל האימהות שאיבדו ילדים והילדים שבוכים לבד, כל האבות האבודים, האחים, האחיות, הדודים, הדודות, החברים שלעולם לא ילכו עוד על פני האדמה הזאת".

כאמור, חדיד התייחסה גם לחייהם של הישראלים שנלקחו במתקפת ה-7 באוקטובר: "אני אבכה על המשפחות הישראליות שמתמודדות עם הכאב והתוצאות של ה-7 באוקטובר. אני מגנה את התקפות הטרור על כל אזרחים, בכל מקום. פגיעה בנשים וילדים ומעשי טרור אינם ולא אמורים להועיל לתנועה לשחרור פלסטין. אני מאמינה בכל לבי שאסור לקחת ילד ממשפחתו בשום מקום, לא זמנית ולא לזמן בלתי מוגבל. זה נכון לגבי ישראלים ופלסטינים כאחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בלה חדיד בהפגנת תמיכה בפלסטינאים. אינסטגרם, צילום מסך
בלה חדיד בהפגנת תמיכה בפלסטינאים/צילום מסך, אינסטגרם

חדיד המשיכה לתקוף את ישראל ולהדהד את המסרים של התנועה לשחרור פלסטין: "חשוב להבין את הקושי של מה זה להיות פלסטיני, בעולם שרואה בנו לא יותר מטרוריסטים שמתנגדים לשלום. זה מזיק, זה מביש וזה לא נכון. אבי, יחד עם משפחתו, גורשו מביתם בפלסטין והפכו לפליטים, הרחק מהמקום שכינו פעם בית. המשפחה שלי הייתה עדה ל-75 שנים של אלימות נגד פלסטינים. במיוחד לפלישות אכזריות של מתנחלים שהובילו להרס של קהילות שלמות, רצח בדם קר וסילוק בכוח של משפחות מבתיהם. כל הדתות רוצות שלום, הממשלות הן המושחתות וגורמות לחטא הגדול מכולם".

"אנחנו כולנו אחד ואלוהים ברא את כולם שווים. בעזה יש משבר הומניטרי דחוף שיש לטפל בו. משפחות זקוקות לגישה למים ואוכל. בתי חולים זקוקים לדלק כדי להפעיל גנרטורים, לטפל בפצועים ולהשאיר אנשים בחיים. למלחמות יש חוקים ויש לקיים אותם, לא משנה מה. אנחנו צריכים להמשיך בלחץ על המנהיגים שלנו לא לשכוח את הצרכים הדחופים של האנשים בעזה ולהבטיח שאזרחים פלסטינים חפים מפשע לא יהיו הנפגעים הנשכחים של המלחמה הזו. אני עומדת לצד האנושות, בידיעה ששלום וביטחון שייכים לכולנו", סיכמה.

בעקבות האירועים עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה.
הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully