וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי תקוות וחלומות לפלסטינים, הם לא כוללים פגיעה ביהודים"

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 10:10

הדוגמנית ג'יג'י חדיד שמזוהה ביחד עם משפחתה בתמיכתם בפלסטינים, התייחסה לראשונה ללחימה בישראל, קרוב לארבעה ימים לאחר שהחלה המתקפה האכזרית של החמאס, והצליחה להכעיס רבים.

בווידאו: תיעוד הכוחות הלוחמים בעוטף עזה/צילום: דובר עזה

הדוגמנית האמריקאית ג'יג'י חדיד התייחסה אמש (ג') לראשונה למלחמה המתחוללת בישראל, ארבעה ימים לאחר שחמאס פתח במתקפת הפתע הרצחנית והאכזרית ביום שבת האחרון. הדוגמנית, שאביה מוחמד חדיד הוא פלסטינאי-אמריקאי שנולד בישראל, מזוהה ביחד עם משפחתה בתמיכה בעם הפלסטיני כשהתבטאו לא פעם בחריפות נגד ישראל.

בהצהרה המכובסת שפירסמה חדיד דאגה שלא לרשום את המילה "ישראלים", וציינה לאורך כל הטקסט הארוך את המילה "יהודים" ולא בכדי. ג'יג'י ואחותה, בלה, הואשמו לא פעם שתמיכתן בפלסטינים גובלות ואף זולגות לעידוד אנטישמיות ופגיעה ביהודים.

בפוסט שהעלתה היא כתבה: "המחשבות שלי עם כל אלה שנפגעו מהטרגדיה הבלתי מוצדקת הזו ובכל יום שחיים חפים מפשע נלקחים מהקונפליקט הזה - שרבים מהם הם ילדים. יש לי אמפתיה עמוקה ושברון לב למאבק הפלסטיני ולחיים תחת הכיבוש, זו אחריות שאני נושאת בו מדי יום. אני גם מרגישה אחריות כלפי חבריי היהודים ומבהירה, כפי שעשיתי בעבר: בעוד שיש לי תקוות וחלומות לפלסטינים, אף אחד מהם לא כולל פגיעה באדם יהודי".

"הטרור של אנשים חפים מפשע אינו תואם את התנועה הפלסטינית החופשית. יש לי הרבה תחושות מעורבות, אבל לכל אדם מגיע זכויות בסיסיות, יחס וביטחון; לא משנה הלאום הדת, המוצא האתני, או היכן הם נולדו. אני יודעת שהמילים שלי לעולם לא יספיקו או ירפאו את הפצעים העמוקים של רבים כל כך, אבל אני מתפללת לשלומם של חיים חפים מפשע, תמיד".

בעוד שאחותה שמרבה להביע את דעתה לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני טרם התייחסה למלחמה, אביהן של השתיים מפיץ ללא הרף מאז יום שבת פוסטים וסטוריז המשמיצים ומגנים את ישראל ומלאים באנטישמיות. בסטורי שהעלה אתמול שהתייחס לדבריו של שר הביטחון גלנט כתב חדיד: "אתם מתייחסים לפלסטינים בצורה הזו מהיום שהגעתם לפלסטין מכל מדינה אחרת. שום דבר חדש".

מי שעוד התייחסו אתמול לראשונה למלחמה בארץ הם ג'סטין ביבר ואישתו היילי ביבר. הזמר פירסם סטורי בחשבון האינסטגרם שלו אותו שיתפה גם אשתו, והצטרף לסלבס רבים בהוליווד שמתייחסים למלחמה אך לא מביעים תמיכה מפורשת במי מהצדדים, ומספקים במילים מכובסות שנראה כי כל מטרתן הוא לסמן וי לכך שהתייחסו למלחמה הקשה.

בסטורי שהעלה נכתב: "כואב לי באמת על כל חבריי הפלסטינים והישראלים. אני די בטוח שכולנו יודעים מה הוא רוע באופן אינסטינקטיבי כשאנחנו רואים אותו. להכפיש את כל הפלסטינים או את כל האנשים הישראלים בעיני נראה לא נכון. אני לא מעוניין לבחור צד, אלא רק לעמוד לצדן של המשפחות שנלקחו מאיתנו באכזריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הצהרה דומה המגנה את הפעולה האכזרית של החמאס פירסם גם שחקן הקולנוע דה רוק. בפוסט שהעלה נכתב: "אני שבור לב, זועם ונגעל מהרצח הברוטלי ומהחטיפות של יהודים במתקפת הטרור הנוראית של החמאס. אובדן חייהם של ישראלים ופלסטינאים תמימים הוא כואב לצפייה בזמן שהמלחמה הזו מסלימה".

"אני לא מתיימר לדעת הכל על הסכסוך המורכב במזרח התיכון. זה דורש הבנה עמוקה. אבל מה שאני כן יודע זה שפעולות שנראה של טרוריסטים כמו המתקפה הזו הן לעולם לא מוצדקות. אני מגנה ומוקיע את הטרור, וברגעים הקשים האלו הלב שלי הולך עם כל הקורבות התמימים והמשפחות המתאבלות על אובדן האהובים שלהן. אני מתפלל לחמלה ופתרון. אני מתפלל עבור כל חיי האנשים החפים מפשע".

גם המנחה הותיקה אלן דג'נרס התייחסה למלחמה כשפירסמה פוסט עם הציטוט של מרטין לות'ר קינג: "חושך לא יכול לגרש את החושך. רק אור יכול לעשות את זה. שנאה לא יכולה לגרש שנאה. רק אהבה יכולה לעשות את זה". בכיתוב לפוסט כתבה: "הלב שלי עם האנשים בישראל".

בעקבות האירועים עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה.
הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully