וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט האזרחי: המשפיענים התגייסו למען אזרחי מדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 13:01

המלחמה הנוכחית עוד רחוקה מלהסתיים ולסכם, אבל יש כבר לא מעט דברים שניתן להצביע עליהם במה שמאפיין את הקרבות על רקע התקופה הנוכחית, וביניהם ההתגייסות של משפיעני הרשת שנכנסו לכל תחום ממנו נעדרה ממשלת ישראל

סטורי מלחמה דניאל עמית. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה דניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם
סטורי מלחמה דנית גרינברג. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה דנית גרינברג/צילום מסך, אינסטגרם

ביום בו התחילה המלחמה המדממת בה אנחנו נמצאים, באותה השבת השחורה ב-7 באוקטובר, אזרחי ישראל הבינו מהר מאוד דבר אחד, החיים במדינת ישראל כבר לא יראו אותו הדבר. בזמן שמוסדות המדינה ומנהיגיה נעדרו מכל זירה אפשרית, מי שנכנסו אל תוך הואקום ומילאו את תפקידם היו האזרחים, שהתגייסו במהרה לכל תחום- מחילוץ אזרחים תחת אש ועד שינוע ציוד ואספקה.

מי שעוד נכנסו אל תוך הריק שהשאירה הממשלה היו המשפיענים והמשפיעניות שנכנסו אל תוך זירות שככל הנראה לא חשבו מעולם שיעסקו בהם. מי שהיו לא פעם במוקד העניינים והביקורת (כולל במדור זה ממש) על כך שהם עסוקים במכירות, מתעניינים רק בעצמם וכמובן- "עסוקים בלמכור קרם לחור של התחת", שמו במהרה את קוד הקופון בצד והתגייסו לעזרה וסיוע בתוך הכאוס הגדול שנקלענו אליו.

כמה שעות לאחר שהחלה מתקפת הפתע הרצחנית של החמאס, עמודי המשפיענים הפכו במהרה למדורים לאיתור נעדרים, כשהם נרתמו לעלות תמונות ובקשות ששלחו להם העוקבים שחיפשו אחר יקירהם. כשהחל גיוס המילואים הגדול והתגלה הפער הבלתי נתפס בציוד הכרחי, העמודים הגדולים של המשפיענים שעוסקים לרוב באופנה, רכילות, מתכונים ושאר דברים שהיום נראים כאילו לקוחים מחיים אחרים, הפכו לחמ"לי גיוס תרומות ושינוע של ברכיות, אפודים קרמיים ומדים טקטיים עבור הלוחמים שבשטח.

סטורי מלחמה אור לב ארי. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה אור לב ארי/צילום מסך, אינסטגרם
סטורי מלחמה לי מנחם. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה לי מנחם/צילום מסך, אינסטגרם

ובזמן שהמדינה עדיין מחפשת איפה לשכן את כל המפונים, המשפיענים והבלוגרים כבר מהיום הראשון של המלחמה דאגו לערוך חיבורים בין משפחות שפתחו את ביתם לאירוח לבין אלו שנאלצו לעזוב את ביתם הנמצא תחת אש ולעבור למקום בטוח יותר. כל זאת לצד גיוס של בגדים ומוצרים בסייסים הכרחיים אחרים שגם אותם המדינה לא סיפקה, ואזרחי המדינה נרתמו לכך בעצמם בעזרת הסיוע שהעניקו המשפיענים בפרסום היוזמות, התרומות והצרכים השונים.

חזית נוספת וחשובה לא פחות אליה נרתמו האנשים הנעקבים בישראל היא חזית ההסברה, שעוד לפני ההתפטרות של גלית דיסטל, שהייתה עד לאחרונה שרת ההסברה הכושלת, מילאו את התפקיד בהצלחה גדולה יותר מהמשרד שקיבל תקציב של מיליונים, וכל זאת בלי צורך באף מדפסת. הם מיהרו לפרסם סרטונים, תמונות ותיעודים שאספו בעצמם או נשלחו אליהם על ידי העוקבים ודאגו להפיץ את זה אל יתר העוקבים שלהם ברשת, תוך מלחמה עיקשת בעמודים שונים באינסטגרם עם תכנים אנטי-ישראליים ואנטישמיים, שכללו הוראות מדויקות כיצד יש לדווח על אותם התכנים השקריים והמזיקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סטורי מלחמה רוני שינקמן. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה רוני שינקמן/צילום מסך, אינסטגרם
סטורי מלחמה עינב בובליל. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי מלחמה עינב בובליל/צילום מסך, אינסטגרם

מעבר לעזרה בהסברה, גיוסי תרומות וציוד לאלה שצריכים המשפיענים בארץ לקחו על עצמם גם את העלאת המורל לעוקבים ולעקובות שלהם. בין הפעילויות שחלקם עושים דרך הסטורי, יש פינות שידוכים למיניהן שאולי יתרמו לבייבי בום שכנראה יבוא עלינו עוד כמה חודשים טובים, וגם פינות עם סרטונים שמספקים אסקפיזם קל ומעלים חיוך בימים כל כך שחורים.

בעקבות האירועים עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully