וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו ג'יג'י חדיד גינתה: הוליווד נגד גל השנאה שמופנה ליהודים

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:25

בעוד שארצות הברית חווה גל שנאה נגד יהודים מניו יורק ועד לאל.איי, על רקע הלחימה במבצע "שומר החומות" - כמה מהכוכבים הגדולים בעולם קראו לחסל את האנטישמיות ברחבי הגלובוס. ריס ווית'רספון נבהלה, דיוויד בקהאם תמך וגל גדות... התייחסה, בערך. וואלה! סלבס מגן דוד

הוליווד נגד אנטישמיות. אינסטגרם, מערכת וואלה! NEWS
די לשנאה. ריס ווית'רספון, בלה חדיד, גל גדות, דיוויד בקהאם/מערכת וואלה! NEWS, אינסטגרם

נדמה שמבצע "שומר החומות", הירי מעזה בשבועיים האחרונים והלחימה שהופסקה בסוף השבוע האחרון - הציתו אש כנגד קהילות יהודיות ברחבי העולם. בעוד שהאחיות ממסלולי התצוגות, ג'יג'י ובלה חדיד, דיגמנו שנאה והלהיבו את החבורה ההוליוודית הקרובה אליהן לפרסם דברים נגד ישראל ופרו-פלסטינים, מה שהגביר את המתיחות ברחבי הגלובוס, היו כאלה כמו ריהאנה וקים קרדשיאן, שקראו לרגיעה ופיוס בין כל הצדדים.

עם זאת, אחרי שמסעדה כשרה הושחתה, סועדים הותקפו במסעדה אסייתית אחרת באל.איי על ידי קבוצה שהחזיקה את דגלי הרשות הפלסטינית ו"חיפשה יהודים", במה שהוגדר בארצות הברית כ"פשע שנאה" ובניו יורק תקפו תושבים יהודים - כמה מכוכבי הוליווד יצאו במופגן נגד גל חמור של אנטישמיות, שמופנה כנגד יהודים-אמריקאים, בין אם בלוס אנג'לס או בניו יורק.

רכלו על גל השנאה גם באינסטגרם

סטורי של גל גדות נגד אנטישמיות. אינסטגרם, צילום מסך
בלי שנאה. הסטורי של גדות/צילום מסך, אינסטגרם

אחת הראשונות שהתייצבו לגינוי ההתנהגות הגזענית, הייתה השחקנית חביבת הקהל ריס ווית'רספון, שכתבה באינסטגרם בסוף השבוע ש"מצער אותי מאוד לראות את העלייה בפשעי השנאה כנגד יהודים בארצות הברית". אז, הוסיפה ש"בשעה שבה אנחנו אמנם מבקשים שלום בין ישראל לפלסטינים, עלינו לעצור את אלימות גם כאן".

בעוד שדיוויד בקהאם התייצב מול המצלמה עם שרשרת מגן דוד בגאווה בשבוע שעבר, דווקא הישראלית המשפיעה ביותר בעולם הבידור, גל גדות, הסתפקה לפי שעה בסטורי אחד בלבד בנושא, שעסק בקמפיינים שמטרתם להתנגד לאפליה ושנאה שצצו ברשת בעבר - וכעת מופץ עם התגית "בלי שנאה נגד יהודים" (#NoHateAgainstJews). לצדו, כתבה וונדר וומן "בלי שנאה כלפי אף אחד" ו"עצרו את האנטישמיות".

עוד בוואלה!

ריהאנה פונה לישראלים ולפלסטינים: "לבי נשבר כשאני רואה את האלימות שמתרחשת"

לכתבה המלאה
סטורי של קורי גמבל בעד ישראל. אינסטגרם, צילום מסך
עם ישראל חי. הפוסט של בן הזוג של קריס ג'נר, קורי גמבל/צילום מסך, אינסטגרם

הקומיקאית שרה סילברמן, שאחותה היא רבנית בירושלים, צייצה ש"יהודים בגולה זקוקים לבני ברית". עם זאת, הטוויט של סילברמן עורר זעם של רבים שחשבו שהפוסט עצמו אנטישמי, כיוון שהיא מפרידה בין יהודי הגולה מאלה שחיים בישראל. "אני המומה והרוסה מהתקיפות האנטישמיות בעיר הולדתי, כמו גם כנגד עסקים יהודים במהלך 24 השעות האחרונות, שספגו וונדליזם מרחק לא גדול מביתי", כתבה מים ביאליק, כוכבת "המפץ הגדול" ויהודייה גאה.

"מפיצים כל כך הרבה מידע שגוי על ישראל וזה מביא לכך שאנשים נפגעים", הסבירה השחקנית דברה מסינג, כוכבת "וויל וגרייס", ברשתות החברתיות. "יש תיעודים מכל רחבי העולם, כולל אמריקה, של המוני מפגינים פרו-פלסטינים שתוקפים, מכים, בועטים ומשתמשים בצינורות ככלי נשק נגד יהודים. זה מחריד. ההתקפות נגד יהודים גדלו ב-483% בעשרת הימים האחרונים. 86 תקיפות. חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו היחידה היא להרוג כל יהודי ולהשמיד את ישראל. רוב האנשים שחיים בישראל רוצים שלום".

במקביל, ביום שישי האחרון, הוליווד החלה בקמפיין ויראלי של פרסום ריבוע בצבע כחול - על מנת להזדהות ולחזק את בני העם היהודי שנתונים תחת התקפה באמצעות הרשתות החברתיות. בין המפורסמים המשפיעים באמריקה שפרסמו פוסטים בנושא, גם אשתו של ג'סטין ביבר - היילי בולדווין-ביבר והמנהל המשפיע לשלו, סקוטר בראון, הסטייליסטית מהמסך רייצ'ל זו, כוכבת "עקרות בית אמיתיות", קייל ריצ'רדס וכוכב הסדרה של נטפליקס "לוציפר", טום אליס. אליהם, הצטרפו גם השחקנית עמנואל שריקי, בן הזוג של המאמא של הקרדשיאנ'ז, קריס ג'נר - קורי גמבל, כוכב "דוסון קריק" ג'יימס ואן דר-ביק ואנשי תקשורת אמריקאים אחרים.

מצטרף מפתיע לקמפיין, היה אביהן של הדוגמניות חדיד, מוחמד חדיד - מי שכפי שיכולתם לבחון בוואלה! סלבס, נהנה בארץ בתקופה שבה בתו יצאה עם בן זוג ישראלי - ופרסם באינסטגרם את תמונת הריבוע הכחול עם אימוג'י יונה מניפה עלה של זית. עם זאת, רגעים ספורים אחר כך, מחק את הפוסט (למרות שנטלי דדון הספיקה לצלם את המסך). התחרט? אולי עדיף שהיה מחנך את הבנות שלו להסברה ולא להסתה.

ג'יג'י חדיד, אגב, טענה בעצמה שהיא מגנה את האנטישמיות ופרסמה תגובה שלה לתגובה שקיבלה מגולשת ישראלית ברשת - לפיה היא "לא מנסה להרוג אתכם ולעולם לא ארצה בזה, אני לא מאחלת לעוד מתים בצד הישראלי, כפי שאני חשה לגבי הפלסטינים. מה שאני אכן רוצה הוא זכויות שוות עבור פלסטינים". לדבריה של הדוגמנית, שאולי לא כל כך מעורה במצב הפוליטי באזור כפי שהיא חושבת, "יש יהודים פלסטינים ונוצרים פלסטינים, שחיו בדו-קיום עוד כשאבא שלי נולד בפלסטין בשנת 1948. אני מאחלת לכם שלום".


וואלה! סלבס מייחלת לימים שקטים ובטוחים, בישראל ובעולם.

סטורי של מוחמד חדיד. אינסטגרם, צילום מסך
מה בלה תגיד? הסופט המחוק של מוחמד חדיד/צילום מסך, אינסטגרם
פוסט של ג'יג'י חדיד. אינסטגרם, צילום מסך
יוצאת נגד אנטישמיות. ג'יג'י חדיד/צילום מסך, אינסטגרם
דברה מסינג. Matt Sayles, AP
"מפיצים מידע שגוי על ישראל". השחקנית דברה מסינג/AP, Matt Sayles
ריס ווית'רספון לובשת לנוון בטקס פרסי המבקרים, לוס אנג'לס, 15 ינואר 2015. AP
"עלינו לעצור את אלימות גם כאן". ריס ווית'רספון/AP
מים ביאליק המפץ הגדול. GettyImages
"מרחק לא גדול מביתי". מים ביאליק מ"המפץ הגדול"/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • גל גדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully