וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולה רוזנברג על יוסף סוויד ועדי שילון: "מראה למציאות עכורה"

28.10.2024 / 16:05

הפרידה של המנחה והשחקן הערבי-ישראלי הצליחה להסעיר את הרשת. מי שלא הייתה יכולה לעבור על הגזענות שגאתה בטוקבקים היא פאולה רוזנברג, שתקפה: "זאת שנאה בתחפושת של דת"

עדי שילון | יוסוף סוויד | פאולה רוזנברג. אביב חופי / באדיבות המצולמים, עיבוד תמונה
עדי שילון | יוסוף סוויד | פאולה רוזנברג/עיבוד תמונה, אביב חופי / באדיבות המצולמים

אחרי 10 שנות זוגיות וילדה משותפת, עדי שילון חשפה היום (שני) שהיא ובן זוגה, השחקן הערבי-ישראלי יוסף סוויד, החליטו לפרק את החבילה ולהיפרד. "בעשור האחרון שיתפתי כאן לא מעט רגעים מסיפור האהבה הגדול של חיי", כתבה שילון, "מרגישה נכון לשתף כאן גם ברגע הזה, בו הסיפור הזה נגמר. אחרי 10 שנים של אהבה גדולה, חברות עמוקה ומשפחה שבנינו יחד, יוסף ואני החלטנו להיפרד".

מדורי הרכילות בערו בעקבות הידיעה, מה שהוביל טוקבקיסטים רבים להציף גם דעות גזעניות ואלימות כלפי הפרודים הטריים. המגישה המיתולוגית פאולה רוזנברג, לא הצליחה לעבור על הדברים בשתיקה והחליטה לתקוף את התוקפים.

"יוסף סוויד (ישראלי ערבי-נוצרי) ועדי שילון (ישראלית יהודיה) נפרדים אחרי עשור של זוגיות וילדה משותפת, והתגובות? לא מפתיעות אותי, אבל כן מכאיבות מאוד", פתחה את הפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה.

פאולה רוזנברג. אור אורן, באדיבות המצולמים
פאולה רוזנברג/באדיבות המצולמים, אור אורן

"זו מראה עכורה שמשקפת את הלך הרוח העכשווי ומייצגת את המציאות הישראלית, שכבר מזמן לא שייכת ל'קומץ'. בין התגובות אפשר למצוא אמירות כמו: 'סוף סוף חוזרת ליהדות', 'די עם ההתבוללות', 'כל יהודי הוא נשמה מיוחדת שיכולה להיות רק עם יהודי', 'בקרוב אצל צחי ולוסי (הכוונה לבני הזוג צחי הלוי וללוסי אהריש)', 'איכס, מגעילה, היא יותר ערביה מיהודיה'".

"בואו ננסה לדמיין סצנה דומה, 90 שנה אחורה, בברלין של 1934: ג'וזף הוא נוצרי גרמני, ואדית יהודיה גרמניה. מה היו אומרים אז? 'סוף סוף חוזר אלינו לנצרות', 'די עם ההתבוללות', 'אי אפשר לסמוך על יהודים', 'בטח היהודיה הזו תמצא עכשיו גרמני אחר'. מצמרר? זה לא סיפור דמיוני - אלא סיפור היסטורי מוכר היטב", הוסיפה.

"כולנו למדנו לדקלם 'לעולם לא עוד', רק שחלק מהישראלים הבינו את ה'לעולם לא עוד' במובן האגואיסטי והחד-צדדי: אסור לאחרים לעשות את זה לנו, היהודים, אבל אנחנו? יאללה בכיף, בוא נתגזען על אחרים. לא הפנימו את 'מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך!'".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

"בישראל של 2024, אנשים מרשים לעצמם להחצין את אותו הרעל בשם 'מסורת' או 'אמונה'. רק שהפעם זו שנאה בתחפושת של דת, גזענות שמתחפשת ל'שמירה על הערכים'. בבקשה, אל תטעו - כשמשתמשים בדת ובאמונה כדי להצדיק שנאה וגזענות, זה לא מגן על היהדות, אלא הורס אותה מבפנים".

"כל אותן תגובות אלימות ושמחות לאיד על פרידתם של זוגות מעורבים הן לא הגנה על מסורת, אלא חיזוק לאלימות, לשנאה ולאנטישמיות שמכרסמות במארג היחסים בין הקבוצות השונות של החברה הישראלית".

"אותה שנאה שהובילה להשמדת משפחותינו בשואה, מקבלת היום לגיטימציה בתוך השיח הישראלי. יותר מזה - היא מחלחלת אל השלטון עצמו, וזה רק נהייה קשה ומביך יותר ויותר לייצג את ישראל מול העולם ולהתמודד עם הטענות על גזענות. בתור מי שעוסקת בזה שנים, אני יכולה לומר שזה כבר כמעט בלתי אפשרי", המשיכה לכתוב רוזנברג.

התגובות הגזעניות. אינסטגרם, צילום מסך
התגובות הגזעניות/צילום מסך, אינסטגרם
התגובות הגזעניות. אינסטגרם, צילום מסך
התגובות הגזעניות/צילום מסך, אינסטגרם

"אז לכל מי שכותב את התגובות הנוראיות: האיום על העם היהודי הוא לא באהבה של עדי ויוסף, ולא בזוגות כמו צחי ולוסי. האיום האמיתי הוא השנאה המתחזה לאמונה, היוהרה והבורות".

"אני מתפללת עבור הבנות שלי ועבור כל הילדים שלנו, שמדינת ישראל תמצא את הכוח והאומץ לשים סוף לגזענות, להפליה ולניצול של הדת כדי להצדיק את העיוותים המוסריים והאופורטוניזם. צילמתי קצת מהתגובות המדכאות והן בפוסט אם תגללו", חתמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully