וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל אגם על אמירות המפכ"ל: "הומופוביה, תבקש סליחה מאלוהים"

16.9.2024 / 10:13

השחקנית הטרנסג'נדרית תקפה את דבריו הקשים של דני לוי, שאמר "זה מגעיל" על זוג גברים שמחזיקים ידיים: "במקום לגונן על בני נוער בארון, הוא אומר שהוא נגעל מהם". אגם רודברג: "אסור לנרמל את התקופה הזו"

בל אגם. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בל אגם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות ההתבטאויות ההומופוביות של המפכ"ל דני לוי שנחשפו אמש (ראשון) בחדשות 12, שאמר, בין היתר, "אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים יד ביד ברחוב, זה מגעיל", השחקנית וכוכבת הריאליטי בל אגם תקפה אותו על הדברים החשוכים שלו - ולא עצרה בעדה.

"חבל, דווקא כמה חברים גאים שלי אמרו שאתה לא מגעיל אותם בכלל. פנים יפות כאלה, פספוס שלהם!", כתבה הכוכבת הטרנסג'נדרית בסטורי שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, שבו יש לה 80 אלף עוקבים. "חודש הסליחות - במקום להתעסק באהבת חינם אחרי עוד חורבן בית שנפל עלינו, אתה עסוק בשנאה ובהומופוביה. לך, לך, תבקש סליחה מאלוהים שאתה שונא את הילדים שלו. בושה".

בל אגם נגד מפכ"ל המשטרה דני לוי. צילום מסך מתוך אינסטגרם - bell_agam_, צילום מסך
בל אגם נגד מפכ"ל המשטרה דני לוי/צילום מסך, צילום מסך מתוך אינסטגרם - bell_agam_

בל, למה היה לך חשוב להעלות את הסטורי הזה? באמת מפחיד?
"אותי אישית זה לא מפחיד ולא מזיז לי מה המפכ"ל חושב. אני נמצאת במקום בטוח וחזק, ואני שלמה עם עצמי. מה שגרם לי להיות בלחץ זה מה עם כל בני הנוער שחלקם בארון ומתמודדים עם זה ומפחדים לספר להורים שלהם מי הם כדי שלא יזרקו אותם מהבית, והם צריכים לראות שזה שאמור לגונן עליהם מול כל העולם וגם מול ההורים שלהם אם צריך - בסוף אומר שהוא נגעל מהם".

היא הוסיפה: "אם אני הייתי אותו נער בן 14-13 שרואה את זה בטלוויזיה, הייתי נכנס עוד יותר לארון מהפחד. תחשבו על הורים שהילד שלהם יצא מהארון והם עוד בכאפות מזה, וזה מה שהם צריכים לראות. המחשבה שלי היא נטו על אותם בני נוער שצריכים לשמוע התבטאויות כאלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ממ"ז חוף ניצב דני לוי. שלומי גבאי
המפכ"ל דני לוי, בשנה שעברה/שלומי גבאי

בל לא הייתה היחידה שתקפה את לוי על דבריו, כשגם השחקנית אגם רודברג הצטרפה אליה כשכתבה בפשטות בסטורי שלה: "אסור לנרמל את התקופה הזו".

גם האגודה למען הלהט"ב פרסמה תגובה נוקבת נגד הדברים הקשים של לוי: "לאמירות המזעזעות של מפכ"ל המשטרה הנכנס אין מקום לא במשטרה ולא באף גוף אחר שאמון על ביטחונם של חברי וחברות הקהילה הגאה. לא נותר אלא לתהות האם להט"בופוביה לא הייתה אחד מהקריטריונים לבחירת מפכ"ל המשטרה החדש - זה מה שקורה כשמפקירים את המשטרה לידי קיצוניים להט"בופוביים שהפגינו כנגד מצעד הגאווה".

אגם רודברג נגד המפכ"ל דני לוי. צילום מסך מתוך אינסטגרם - agamrudberg, צילום מסך
אגם רודברג נגד המפכ"ל דני לוי/צילום מסך, צילום מסך מתוך אינסטגרם - agamrudberg

עוד נמסר: "אנחנו מזמינות את המפכ"ל, אם זה לא מגעיל אותו מדי, לשבת איתנו ולשמוע על האלימות שחברי וחברות הקהילה חווים בעקבות ההסתה והשנאה חסרות התקדים נגדנו בשנתיים האחרונות. אולי כך הוא יבין את ההשלכות של אמירות דומות לאלה שאמר - זו האחריות של מי שמחזיק בעמדה ציבורית ללמוד ולפעול מתוך היכרות וידע עם האוכלוסייה, ולא מתוך בורות וגועל".

מהמשטרה נמסר: "אנו מגנים את הכתבה המגמתית שפורסמה אתמול בערוץ 12, שנועדה לייצר מצג שווא הפוגע בחברי הקהילה ובארגון בהתבסס על גורמים עלומים בעלי אינטרס. מאז ומתמיד בשלל תפקידיו, פעל המפכ"ל לקידום סוגיות הנוגעות לחיזוק הקשר ושיתוף הפעולה עם כלל הגורמים בקהילה למתן שירותי משטרה מיטביים על פי צרכי האוכלוסייה, לרבות הובלה מבצעית של מצעדי גאווה בתל אביב, חיפה וירושלים, לאורך עשרות שנים. כמפכ"ל המשטרה, מדיניותו שמה דגש על מתן שירותי משטרה איכותיים, שוויוניים והוגנים לכלל האוכלוסיות והמגזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully