וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן רייכל חוגג 47: 10 עובדות מפתיעות שלא ידעתם

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 9:34

המוזיקאי האהוב מציין את יום הולדתו, ומה זה אם לא הזדמנות יותר מעולה ממעולה לספר לכם כמה דברים מאוד מעניינים שלא ידעתם עליו?

עידן רייכל. שי פרנקו,
עידן רייכל/שי פרנקו

עידן רייכל הוא אחד המוזיקאים האהובים ביותר בישראל, כזה שמרגע שפרץ אל חיינו אי שם בשנת 2002, אז שחרר את "בואי", הסינגל הראשון של הפרויקט שלו - והשאיר, כפי שאומרת הקלישאה השחוקה, היסטוריה.

לרגל יום הולדתו ה-47 שחל ממש היום (חמישי), אספנו עבורכם 10 עובדות מפתיעות על רייכל שלא ידעתם, כאלה שיגרמו לכם להרגיש שאתם מכירים את הזמר-יוצר הזה קצת יותר מקרוב.

1. לפני שפרץ עם הפרויקט שלו, איתו הוא הופיע לאורך השנים גם בחו"ל, שימש רייכל כנגן פסנתר ואקורדיון לאמנים אחרים, בהם עברי לידר, איגי וקסמן, ערן צור וריקי גל. הוא אף היה חבר בלהקת בוטן מתוק בקרקס.

2. החיבור המפורסם שלו למוזיקה אתיופית החל כשהיה מדריך בפנימייה לילדים, רובם עולים מאתיופיה, שבה עבד לאחר שירותו הצבאי - שבו היה חבר בלהקה צבאית. ההשפעה המוזיקלית של העדה ניכרת מאוד על אלבומיו הראשונים.

3. למרות שהוא התפרסם בזכות הנהגתו את הפרויקט שנושא את שמו, אלבום הסולו הראשון שלו, "היד החמה", יצא רק ב-2015. מאז הוא הספיק להוציא רק עוד אלבום סולו אחד, "ואם תבואי אליי", ב-2019.

4. אולי אתם לא זוכרים את זה, אבל כשרייכל רק התפרסם, הראסטות שלו הפכו לאחד הדברים המזוהים ביותר איתו. הוא הסיר אותן ב-2013.

5. ב-2020 הוא השיא משואה בטקס הדלקת המשואות, לרגל יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל.

6. הוא נמצא בזוגיות עם דמאריס דויבל, שף קונדיטורית מאוסטריה, מאז 2009. לשניים יש ארבעה ילדים: שתי בנות ושני בנים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
עידן רייכל. mBox
רייכל והראסטות המפורסמות (ארכיון)/mBox

7. חתיכת תואר: ב-2021 הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת בר אילן.

8. ב-2010 הוא הופיע בטקס הענקת פרס נובל לשלום לצד הזמרת האמריקאית המוערכת אינדיה ארי. באותה שנה זכה בפרס פעיל זכויות האדם הסיני ליו שיאובו.

9. מעבר לשירים שהוא יצר לעצמו, בין אם כזמר או כחלק מהפרויקט שלו, רייכל גם כתב ו/או הלחין שירים לאמנים רבים אחרים, בהן ריטה, מאיה בוסקילה, דין דין אביב ועוד.

10. ב-2018 הוא השתתף כאמן אורח בפסטיגל. הכי כוכב ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully