וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך צ'ארלס לא לבד: הקללה שרובצת על בני המלוכה

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 11:35

החדשות אודות מצבו הבריאותי של המלך צ'ארלס ממשיכות להסעיר את העולם, אבל למרבה הצער הוא לא בן המלוכה הראשון שנאלץ להתמודד עם מחלה קשה. קללה עתיקה או סטטיסטיקה עגומה? וואלה! סלבס בריאות לכולם

כותרות העיתונים בבריטניה בבוקר שאחרי הבשורה על הסרטן של המלך צ'ארלס/רויטרס

השבועות האחרונים היו כאוטיים במיוחד בבית המלוכה. לאחר שקייט מידלטון עברה ניתוח מסתורי בבטנה, אושפזה לזמן ממושך וביטלה את כל המחויבויות שלה עד חג הפסחא, הגיע תורו של המלך צ'ארלס. המונרך בן ה-75 עבר הליך רפואי לטיפול בערמונית מוגדלת, אולם בתחילת השבוע יצאה הודעה רשמית שגרמה לרעידת אדמה של ממש: המלך חולה בסרטן.

מבט קצר בשושלת המלכותית מגלה שלא מעט מחברי המשפחה לקו במחלה הארורה. חלקם ניצחו אותה והמשיכו לחיות כדי לראות משחק קריקט או שניים, אבל אחרים הלכו לעולמם אחרי מאבק ממושך.

המלכה אליזבת ואימה המלכה האם במירוצי הסוסים של אפסום, 1 יוני 1968. GettyImages
המלכה אליזבת' והמלכה האם/GettyImages

המלכה האם הייתה אמה של המלכה אליזבת' המנוחה. היא הלכה לעולמה בשנת 2002 בגיל המכובד 101, וכיאה לאישה שחיה כל כך הרבה שנים, היא עברה לא מעט טלטלות בדרך. בביוגרפיה רשמית שראתה אור אחרי מותה, נכתב שבשנת 1966, היא עברה ניתוח בן שעה וחצי להסרת גידול מהמעי.

הניתוח עבר בהצלחה, אולם 18 שנים לאחר מכן היא אובחנה כחולה בסרטן השד. המלכה האם הצליחה להביס אותו פעם נוספת. בשנת 2001, כשהייתה בת 100, היא שברה את האגן. זמן לא רב אחר כך היא נפלה ונחתכה בזרועה, אבל התעקשה להופיע באירועים רשמיים בתנאי שלא יצלמו אותה יושבת בכיסא גלגלים. קלאסית עד הרגע האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אדוארד השמיני. Central Press/Getty Images, GettyImages
וואלס סימפסון ואדוארד השמיני/GettyImages, Central Press/Getty Images

אדוארד השמיני אמנם מלך פחות משנה, אבל הוא הותיר חותם בהיסטוריה המלכותית לאחר שהחליט לוותר על המעמד, לאפסן את הכתר והכל כדי להינשא לוואליס סימפסון. השניים היו יחד עד שנת 1972, אז מת אדוארד מסרטן בגיל 77. אחרי 14 שנות אלמנות, סימפסון הצטרפה אליו בעולם שכולו טוב ושבירת מוסכמות.

ואם חשבתם שאדוארד היה פורץ גבולות, זה רק מפני שלא שמעתם על ג'ורג' הרביעי. הוא עלה לכס המלוכה בשנת 1820 וחי חיי הוללות שכללו מאהבות רבות, התמכרויות שונות ומשונות וצבר חובות שאם היו מצטברים היום, היו מגיעים לסכום נאה של 55 מיליון ליש"ט. אחרי עשר שנים בתור מלך, ג'ורג' מת מגידול בגודל של תפוז שהתפתח על שלפוחית השתן שלו.

הדוכסית שרה פרגוסון הייתה נשואה לנסיך אנדרו והשניים הביאו לעולם את הנסיכות ביאטריס ויוג'יני. בני הזוג התגרשו ואנדרו הסתבך עד מעל הראש בפרשות שכללו הטרדות מיניות וחברות הדוקה עם ג'פרי אפשטיין.

בחודש יוני האחרון דווח שהדוכסית חלתה בסרטן השד. דובר מטעמה הודיע שהיא עברה בהצלחה ניתוח ונדרשת לנוח בחיק משפחתה, אבל האופוריה לא נמשכה הרבה זמן: בחודש שעבר דווח שפרגוסון חלתה בסרטן עור אגרסיבי. היא התייחסה לבשורות בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה "באופן טבעי, אבחנה שניה של סרטן בתוך שנה הכתה אותי בתדהמה. עם זאת, אני שומרת על מצב רוח טוב ומודה על כל האהבה והתמיכה שאני מקבלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully