וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר שנה: מה השתנה בארמון מאז מותה של המלכה אליזבת'?

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 6:23

חלפה שנה מאז שהמלכה אליזבת' הלכה לעולמה ולקחה איתה את טיפת הבושה האחרונה שהייתה לבני המשפחה שלה. מה השתנה בפרק הזמן הזה, ואיך כולם הפכו להיות ניצבים במופע של הנסיך הארי ומייגן מרקל? וואלה! סלבס מסכמת

אבל בבריטניה: המלכה אליזבת השנייה מתה בגיל 96/קרדיט: רויטרס

היום (שישי) מציינים ברחבי העולם שנה למותה של המלכה אליזבת' השנייה. מותה של המלכה היה היסטורי משלל סיבות, ביניהן המעבר של מוסד המלוכה, שנתפש כארכאי, מנותק ובזבזן למודרני, נגיש ועממי. כלומר, עממי ככל שחברות הצנוניות שמתגוררת בו מסוגלת להיות.

אם היינו צריכים לסכם את השנה החולפת בשתי מילים בלבד, הן היו כנראה הארי ומייגן. הסדקים בין בני הזוג ליתר בני המשפחה נפערו כשאליזבת' הייתה בין החיים, אבל הנסיך הסורר חיכה שסבתו האהובה, ואולי בת המשפחה האחרונה לה רחש כבוד, תלך לעולמה כדי לפתוח במלחמת חורמה על אביו, אחיו ועוברי אורח ביניהן גברת שקיימה עמו יחסי מין מחוץ לפאב.

ביום בו המלכה נשמה את נשימתה האחרונה בטירת בלמורל, מי ששהו לצידה היו ילדיה והנסיך וויליאם. הנסיך הארי, שעבר להתגורר עם מייגן מרקל בארצות הברית, פספס את המועד ונחת בממלכה כשעה וחצי אחרי שהחדשות על מותה של אליזבת' פורסמו באופן רשמי. בטקס ההלוויה שלה, שנערך תשעה ימים מאוחר יותר, בני המשפחה ניסו לשמור על חזות אחידה. לא ראינו גילויי חיבה מיוחדים כי חוקי ההתנהגות הנוקשים לא משתנים גם במקרי קיצון כמו מוות, אבל הארי ומייגן תועדי עם הנסיך וויליאם וקייט מידלטון. שני הזוגות הצליחו להסתיר את המחלוקות ביניהם, אולי בתור מחווה של כבוד אחרון לסבתם האהובה. כששבוע האבל הרשמי הגיע לסיומו, האצבע יצאה מהסכר והמים פרצו החוצה. ומה אתם יודעים, הם הכילו הרבה שפכים.

הימים שאחרי מותה של המלכה אליזבת ה2. רויטרס
עממיים. הנסיך הארי ומייגן מרקל/רויטרס

בחודש דצמבר, שלושה חודשים אחרי הלוויה המסוקרת, הנסיך הארי ומייגן מרקל שחררו סנונית ראשונה לעולם: סדרת דוקו בת שישה פרקים ששודרה בנטפליקס, והייתה גרסה ארוכה ומפורטת יותר של הריאיון הסנסציוני שהעניקו לאופרה ווינפרי. הצהובונים בבריטניה מיהרו לקטול את הסדרה וכינו אותה "נרקיסיסטית ומעייפת", אבל בני הזוג שחתמו עסקת עתק עם ענקית הסטרימינג, לא נתנו לביקורות לעצור אותם ודהרו היישר ליעד הבא. ראיתם פעם רכבת מתנגשת בקיר? התחושה הייתה זהה.

בחודש שלאחר מכן, הנסיך הארי הוציא את ספרו spear. לפי דיווחים שונים, הוא המתין עד שאליזבת' תמות כדי להוציא את הספר, אבל סביר להניח שההדים שעורר הגיעו עד העולם הבא וגרמו לה להתהפך בקברה יותר מפעם אחת. הנסיך חשף פרטים אינטימיים על בני משפחתו וחלק עם הקוראים תקריות שונות: באחת מהן, ויכוח בינו לבין הנסיך וויליאם הסלים עד לאלימות פיזית של ממש. במקרה אחר, מצא את מייגן בוכה על רצפת השירותים בביתם כיוון שלא הצליחה להתמודד עם העוינות של בני משפחתו. הארי כתב על מותה של אמו, הנסיכה דיאנה והצלקת הנפשית שנותרה בו אחרי מותה. הטראומה שלו לא נבעה רק מהעובדה שאיבד את אמו בתאונה טראגית, אלא גם לדרך בה אביו בישר לו על מותה. ספוילר: לא היו שם חיבוקים ועזרה מגורם מקצועי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הנסיכה קייט והנסיך ווילאם באירוע הכתרת המלך צ'ארלס, 6 במאי 2023. רויטרס
לא נשכח, לא נסלח/רויטרס

אם עד אותו רגע היה סיכוי לפיוס בין בני המשפחה, הספר היווה את המסמר האחרון בארון הקבורה הזה. מייגן מרקל הפכה לפסונה נון גרטה בארמון ולא הגיעה להכתרה של המלך צ'ארלס. הארי עצמו הגיע למספר שעות וחזר ללוס אנג'לס. הצהובונים בבריטניה דיווחו על נתק מוחלט בין הנסיך לאחיו הגדול, שחש מושפל אחרי פרסום הפרטים האינטימיים עליו ועל יתר בני המשפחה בספר ובסדרה.

ואם הזכרנו את ההכתרה של המלך צ'ארלס, ראוי להתייחס להתנהגות שלו. מדובר ביורש עצר שהעביר יותר משבעה עשורים בהכנות לאירוע. נכון, היו לו כמה סטיות בדרך ואנחנו מדברים כמובן על הטמפון של קמילה, אבל צ'ארלס נולד למציאות בה היה ברור שהוא המלך העתידי. בניגוד לאמו, שהפכה למלכה במפתיע וגדלה לתוך התפקיד, הוא עבר את כל השיעורים, התקנות והגינונים. בדיוק בגלל זה הטעויות שעשה נראו מופרכות במקרה הטוב ומדאיגות במקרה הרע.

ימים ספורים אחרי שהמלכה מתה, צ'ארלס תועד כשהוא חותם על מסמכים בבלפסט ומתרגז על עט נובע. "אלוהים אדירים, אני שונא את העט הזה! אני שונא את הדבר הארור הזה" אמר לפני שנתן את העט לאשתו קמילה ועזב את החדר, שהיה עמוס מצלמות.

ניתן לייחס חלק מההתנהגות שלו לעובדה שמתחת לכתר מסתתר גבר מבוגר שאיבד את אמו האהובה, ולא ניתנה לו ההזדמנות להתאבל עליה כראוי כי התפקיד מחייב. מצד שני, התקריות תואמות לאופיו של צ'ארלס, שתואר בעבר כאיש ילדותי ומפונק, כזה שלא יודע לדחות סיפוקים ומסתובב עם דובון צעצוע שניתן לו כשהיה פעוט.

המלך צ'ארלס באירוע הכתרתו למלך , 6 במאי 2023. רויטרס
לא פיקניק. המלך צ'ארלס/רויטרס

אם להוסיף על הקשיים האישיים והבירוקרטיים לא הספיקו, צ'ארלס נאלץ להתמודד עם דעת הקהל עליו. אולי הוא הפך למלך אנגליה, אבל הוא מעולם לא היה מלך הכיתה ונאלץ להתמודד עם קריאות בוז וביצים שהושלכו לעברו באירועים פומביים. מותה של המלכה סימל גם מוות של דור שכיבד את מוסד המלוכה. הדור הצעיר לא חולק את התחושות, הסקרים על שביעות רצון הציבור ונחיצות המוסד לא החמיאו למלך וחובת ההוכחה הייתה כפולה ומכופלת.

ועדיין, לא משנה עד כמה צ'ארלס יצליח לתקן את המוניטין שנוצר לו, כמה תמונות משפחתיות מושלמות הנסיך וויליאם וקייט מידלטון ישחררו לחשבון האינסטגרם המהונדס שלהם וכמה צוות הסושיאל של הארמון ינסה להנגיש אותו, הם יישארו סטטיסטים בהצגה של הנסיך הארי ומייגן מרקל. אם תרצו, הסתיו קצין של בקינגהאם. על כל דיווח שעוסק בעשייה, צדקה, ביקורים רשמיים או נאומים של בני המשפחה, צצים עשרה דיווחים על ההתנהגות שלהם כלפי הארי, על הקריירה העתידית של מייגן ועל החיים שבנו לעצמם בארצות הברית וכמעט איבדו בחודשים האחרונים.

לפי הדיווחים האחרונים, השנה הבאה לא תהיה שונה. אחרי ידיעות שעסקו במשבר בנישואים בין בני הזוג, בביטול עסקאות ענק שנחתמו עמם ובפיצוץ הבועה הפאוור קאפלית שאפפה אותם, העולם מצפה בכיליון עיניים לצעד הבא שלהם. האם יהיה סרט דוקומנטרי? האם הם יישארו יחד? האם מייגן, שפתחה לאחרונה חשבון אינסטגרם, תהפוך להיות משפיענית שעובדות עם קים קרדשיאן? ואולי זה בדיוק הסוד של הארי ומייגן: הם חיים בעולם בו הכל אפשרי, בזמן שבני המשפחה שלהם כלואים בעולם בו 20 הצעדים הבאים מוכתבים מראש. כן, גם המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully