וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אוחובסקי: "אירוע הביאנלה הוא אירוע חמוץ"

גל אוחובסקי | צילום: אורית פניני, יחצנים

15.10.2011 / 17:23

גל אוחובסקי, העורך המיוחד של וואלה! סלבס בסוכות, יודע שלכל אירוע חברתי או השקה יש את הקודים החברתיים המקובלים שלה. קבלו את רשמיו מהביאנלה בהרצליה

לא כל האירועים דומים. אולי בתמונות שמופיעות בוואלה! סלבס הכל נראה אותו דבר, אבל במציאות לכל אירוע יש את האופי שלו. למשל מסיבות של 'טיים אאוט', הן תמיד שמחות ורגועות ואין בהן מתח חברתי. מסיבות של זכיינים של ערוץ 2 או 10, יהיו הרבה יותר לחוצות וניתן יהיה להבחין שחלק מהאורחים עובדים נורא קשה.

אירועים של עולם האמנות, כלומר פתיחות של תערוכות מכל סוג, הם כמעט תמיד אירועים חמוצים. לא ברור למה, אבל דווקא אצל האמנים הפלסטיים, יש תמיד באוויר איזה משהו לא נעים. שילוב של חוסר פרגון בסיסי, קנאה, השוואות אינסופיות בין התערוכה הנוכחית לקודמת ולזו שלפניה. בארועים האלה מתערבבים אמנים עם עשירים שקונים עבודות. האמנים כמובן שומרים על פאסון, לא רוצים להראות מעונינים מידי. העשירים עושים הכל כדי שלא יראה שהם בעצם ארנק מהלך.

ציפורה הרוסה: טור האורח של גל אוחובסקי
לידיעת הזוג לפיד: כך תתמודדו עם צלמי הפפראצי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מבין למה מחמיצים פנים". מהנעשה בפתיחת הביאנלה בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך גם האירוע המקדים לפתיחת הביאנלה בהרצליה, היה בעל אופי כזה חמצמץ. לא ברור למה. את התערוכה אצר בכשרון אורי דסאו. והעבודות הבולטות ביותר היו מיצב חדר מדרגות המדהים שהקים גיל שני, איגלו ענק שבנה אדם רבינוביץ', ציורים של אבנר בן גל, צילומים של רותי נמט, מיצב גדול של מיכל אלפמן ועוד ועוד. בלובי מכרו לוח שנה מיוחד של תלמידי המדרשה עם צילומים מצוינים של נועה יפה. יין אדום הוגש בכוסות פלסטיק. האורחים עברו בין העבודות, ואחר כך עמדו בחוץ בקבוצות קטנות וריכלו. אני אף פעם לא מבין למה צריך לבוא לפתיחת תערוכה ולהחמיץ פנים. אבל כנראה שאני לא אמן פלסטי באופי שלי.

הסקירה של אירוע הביאנלה בהרצליה היא חלק מפרויקט 'אצלנו בסוכה – אורחים עורכים את וואלה!'. במסגרתו, הערוצים המרכזיים של וואלה! נערכים על ידי הכישרונות הגדולים בתחום. כל אחד מהם קיבל הזדמנות ליום אחד לעבור אל אחורי הקלעים של העיתונות הישראלית ולהעביר לקהל פיסה מהעולם כפי שהוא רואה אותו, עם כל הסודות, הידע והניסיון. בכיסא העורך של וואלה! סלבס התיישב גל אוחובסקי, ואליו מצטרפים אריק זאבי בוואלה! ספורט, גורי אלפי בוואלה! תרבות, מיקי בוגנים בוואלה! אופנה ותירס סקסואל בוואלה! ZONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully