וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אוחובסקי: למה הסכמתי לערוך את וואלה! סלבס

גל אוחובסקי

15.10.2011 / 16:31

עורך וואלה! סלבס בסוכות הוא לא אחר מאשר העיתונאי, השופט והאושייה התל אביבית גל אוחובסקי. איך השתכנע העורך לשעבר של מדור "ציפורה" המיתולוגי לחזור ולערוך רכילות?

הקריירה שלי בעולם הרכילות נמשכה שלושה שבועות. זה היה בשנת 1988. סיימתי קדנציה בעיתון "העיר" ועברתי לעבוד בעיתון "חדשות". הייתי בדרך להקים שבועון חדש וחדשני, שיתפרסם בימי רביעי, ויקרא בשם האייטיזאי "התוספת של יום רביעי". בינתיים הציע לי אודי אשרי, העורך של המוסף, את מה שנחשב אז לאחד הג'ובים הכי לוהטים בעיתון, להיות המשכתב של "ציפורה".
את מדור הרכילות המיתולוגי הקימה ציפה קמפינסקי שאף נתנה לאותה ציפורה את האופי הנרגן שלה, ותבעה את המונח "ציפורה הרוסה" שבו הסתיימו כל שבוע לפחות שני אייטמים. כמובן שהסכמתי. וכך ביום שלישי אחר הצהרים, כמה שעות לפני הסגירה, הגיע למחשב שלי קובץ ובו כל ידיעות הרכילות שנאספו בימים האחרונים ואני ישבתי לסדר אותן בסדר הגיוני ולהעביר כל סיפור דרך עיניה המרושעות של אותה ציפורה דמיונית.

וזה מה שיש לגל אוחובסקי להגיד ליאיר לפיד

מדריך אוחובסקי המלא לאירוע הביצה

גל אוחובסקי. אביב חופי
כללי המשחק היום אחרים. העורך האורח שלכם - גל אוחובסקי/אביב חופי

באייטיז הרשעות נחשבה מאוד סקסית. אלה היו השנים הראשונות שבהן הגיחו האכזריות והשמחה לאיד מדפי "העולם הזה" שנחשבו צהבהבים, אל עמודי העיתונות הצעירה. בעידן ההוא לא היה כיף גדול יותר לעיתונאי צעיר מאשר היכולת להשחיז עט ולהתעלל קצת בפוליטיקאים או במפורסמים. הקוראים, ובעיקר הברנז'ה, התענגו על זה. הקורבנות עוד לא הבינו אז שמותר להם לתקוף חזרה. אחרי שלושה שבועות הבנתי שזה קשה לי מידי. שיש הבדל עצום בין לכתוב כמה דברים לא מחמיאים או אפילו אכזריים בביקורת או בכתבה, ובין רכילות נטו. הבנתי שזה גדול עלי. הודעתי לאשרי שאני מחזיר את המפתחות, ותליתי, כמו שאומרים, את הנעליים.

גל אוחובסקי, איתן פוקס. אביב חופי
"דווקא רציתי לפרגן לך משהו...". אוחובסקי ובן זוגו, איתן פוקס/אביב חופי

מאז העולם השתנה מאוד. כללי המשחק היום הם אחרים לגמרי. אנשים מפורסמים הפכו שקופים, רכוש ציבורי. גם אני הפכתי עם השנים לכזה, ואני מכיר עכשיו את שני הצדדים היטב. לכן כשהציעו לי את ההצעה החד פעמית לערוך את המדור ליום, לא יכולתי להתעלם מעבר לשכר העצום, מהאופציה להזכיר לעורכי וכותבי המדור, שהדבר הכי נורא זה שהם מצלצלים אליך ומתחילים שיחה ב"דווקא רציתי לפרגן לך משהו..". ובעיקר שיש לרכילות גם צד שני.
בחרנו ביחד סט תמונות פפרצי של יאיר לפיד וחבריו, תמונות מתוך אירוע הפתיחה של הביאנלה לאמנות בהרצליה, וקיימנו ראיון קצר עם מישהו שיודע להתמודד עם רכילות, הזמר משה פרץ.
תהנו, וחג שמח.
גל אוחובסקי

הטור "למה הסכמתי לערוך את וואלה! סלבס" הוא חלק מפרויקט 'אצלנו בסוכה – אורחים עורכים את וואלה!'. במסגרתו, הערוצים המרכזיים של וואלה! נערכים על ידי הכישרונות הגדולים בתחום. כל אחד מהם קיבל הזדמנות ליום אחד לעבור אל אחורי הקלעים של העיתונות הישראלית ולהעביר לקהל פיסה מהעולם כפי שהוא רואה אותו, עם כל הסודות, הידע והניסיון. בכיסא העורך של וואלה! סלבס התיישב גל אוחובסקי, ואליו מצטרפים אריק זאבי בוואלה! ספורט, גורי אלפי בוואלה! תרבות, מיקי בוגנים בוואלה! אופנה ותירס סקסואל בוואלה! ZONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully