וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי דדון על התפילות בכיפור: "כבר לא עם חופשי בארצנו"

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 14:43

הסערה סביב התפילות במרחבים הציבוריים ביום כיפור ממשיכה להוציא אמוציות גם מהסלבריטאים של הביצה המקומים. הפעם, נטלי דדון מאשימה: "המלחמה הכי כואבת כאן בארצי"

נטלי דדון. אלה בר, באדיבות המצולמים
נטלי דדון/באדיבות המצולמים, אלה בר

רק לפני מספר שעות תקף הקומיקאי ציון ברוך את ההחלטה לפנות לבג"צ בנושא התפילות במרחב הציבורי, רגע לפני יום כיפור וזאת בעקבות הכאוס שהתחולל בארץ במהלך יום הכיפורים של השנה שעברה: "מה נהיה מאיתנו? זאת מדינה יהודית, זאת הדת שלנו, המסורת שלנו, מה שהחזיק אותנו כעם במשך אלפי שנים", כתב ברוך.

מי שהצטרפה למתקפה היא המשפיענית נטלי דדון, שהעלתה סטוריז זועמים לחשבון האינסטגרם שלה: "זהו יום עצוב ואפל מאוד", פתחה את הדברים והמשיכה: "יהודים מפחדים שיהודים אחרים יהרסו להם את יום כיפור. הביריונות ניצחה שוב", קבעה.

"להיות יהודיה גאה בארצי, בעלת זכות בסיסית להתפלל בכיפור היכן שארצה, כבר לא. להיות עם חופשי בארצנו, כבר לא. המדירים נלחמים בהדרה מדומיינת. מדירים נשים שונות מהם מהמרחב הציבורי וזה אמור להיחשב נאור וליברלי, לא לקבל את האחר ואמונתו, אפילו לא ליום שהכי קדוש לו בשנה".

הסטורי של נטלי דדון. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של נטלי דדון/צילום מסך, אינסטגרם
הסטורי של נטלי דדון. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של נטלי דדון/צילום מסך, אינסטגרם

"למי זה מרגיש בסדר?! גם בימים הכי חשוכים בהיסטוריה היהודית חשבו שזה יגמר בזה... יום מסוכן ועצוב ליהדות". לאחר מכן הוסיפה: "מעולם לא חשבתי, במסגרת כל שנותיי במלחמה באנטישמיות, שהמלחמה הכי כואבת תהיה כאן בארצי מולדתי, האהובה עליי מכל", חתמה עם דגל ישראל.

חשוב לציין שעל פי החלטת בג"צ אפשר להתפלל בהפרדה מגדרית במרחבים ציבוריים, אך האחראים על התפילה בגן מאיר שבתל אביב החליטו להזיז את מקום התפילה לבית הכנסת.

  • עוד באותו נושא:
  • נטלי דדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully