וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמתנה משתלמת? המזל הרע של המלך צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 12:04

המלך צ'ארלס חיכה לא פחות משבעה עשורים כדי לקבל קידום בעבודה. השקדנות, הסבלנות והלמידה השתלמו אבל חודשים לאחר טקס ההכתרה החגיגי, הוא אובחן כחולה בסרטן. איך הסיפור הזה ייגמר? וואלה! סלבס נושאת תפילה

בווידאו: רגע ההכתרה של המלך צ'ארלס ושל המלכה קמילה/צילום: רויטרס

אין הרבה אנשים שיסרבו לקידום במקום העבודה שלהם. מעמד משודרג, אולי קביעות, קרן השתלמות טובה ובעיקר הערכה פומבית וחתומה על המאמצים שהשקיעו לאורך השנים. האדם שהמתין לקידום המיוחל לפרק הזמן הארוך ביותר בעולם הוא המלך צ'ארלס, שחיכה לא פחות מ-70 שנה עד שאמו המלכה אליזבת' השניה, תפנה את מקומה והוא יוכתר במקומה.

צ'ארלס נולד בשנת 1948 ואמו הוכתרה למלכה כשהיה בן שלוש בלבד. היא מלכה ברציפות עד מותה בשנת 2022 וכך, בגיל בו רבים יוצאים לפנסיה ופוקדים את הקאנטרי השכונתי, צ'ארלס בן ה-75 הפך למלך וקיבל את ג'וב חייו. במשך שבעה עשורים הוא חי בצילה של אליזבת' ותפקידו בתור יורש היה לתמוך במלכה, "כמקור לגאווה לאומית, אחדות ונאמנות". מיותר לציין שהוא ניצל את הזמן כדי ללמוד את התפקיד על בוריו.

לחיים כמובן היו תכניות ושונות ואף פרוטוקול טקסי לא הכין את צ'ארלס למכה שהגיע מכיוונו של בן הזקונים שלו, הנסיך הארי, שהוציא ספר פרובוקטיבי ומלא בסודות מביכים שבני המלוכה היו מעדיפים לשמור לעצמם. הסדרה של הארי ואשתו מייגן מרקל בנטפליקס העיבה גם כן על ההכרתה של המלך החדש, אבל אחרי המתנה כזו ארוכה מדובר במכה קטנה בכנף, בטח אחרי עשורים שהיו מלאים בסקנדלים, הגדול והחמור שבהם עסק במערכת היחסים שלו ושל הנסיכה דיאנה.

המלך צ'ארלס המלכה אליזבת'. Victoria Jones - WPA Pool / Getty Images, GettyImages
המלכה אליזבת' והמלך צ'ארלס/GettyImages, Victoria Jones - WPA Pool / Getty Images

הכתם הגדול ביותר בחייו של צ'ארלס, וזה שלא יצליח להיפטר ממנו לעולם, קשור לגרושתו המנוחה. הנישואים של בני הזוג לא התחילו מאהבה גדולה במיוחד והקרע גדל אחרי שצ'ארלס החל לבגוד בדיאנה עם קמילה פרקר בולס עמה הוא חי עד היום.

בשנת 1993 גבר מזן מקריפ האזין לתדרים ברדיו עד שנתקל בשיחה שמשכה את תשומת ליבו. הוא הקליט אותה ומכר את התוצר לצהובון. כעבור זמן לא רק תוכן ההקלטה התפרסם תחת הכותרת "צ'ארלס וקמילה: הקלטת", והעולם כולו נחשף לשיחה בעלת אופי מיני שהתקיימה בין השניים, שהיו נשואים לאנשים אחרים באותה התקופה.

תוכן השיחה כלל משפטים כמו "הייתי רוצה לגור בתוך המכנסיים שלך" ו"הייתי רוצה להיות הטמפון שלך", ההתבטאויות המיטו בושה על בית המלוכה כולו ודיאנה קיבלה בוסט נוסף למעמד הקדושה במערכת היחסים הזו, על אף שהיא לא הייתה כזו, זה פשוט שהיא ידעה לשמור על דיסקרטיות

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המלך צ'ארלס השלישי, המלכה קמילה, יורש העצר הנסיך וויליאם, הדוכסית קייט מידלטון ושלושת ילדיהם ג'ורג', שארלוט ולואי מנופפים ממרפסת ארמון בקינגהאם לרגל יום הולדתו הרשמי של המלך, לונדון, בריטניה, 17 ביוני 2023. רויטרס
רק בריאות/רויטרס

בחודש מאי האחרון התקיים טקס ההכתרה החגיגי ולמרות שרבבות יצאו להריע ברחובות, לא כולם קיבלו את המלך החדש בסבר פנים יפות. במספר תקריות הושלכו לעברו חפצים וביצים, סקרים שונים קבעו שהוא המלך הכי פחות פופולארי, עוד פחות מהנסיך וויליאם שלא ישב על הכס יום אחד בחייו.

צ'ארלס לא נותן לתקריות השונות להשפיע על סדר היום והוא ממשיך לקדם במרץ נושאים שבוערים בו, בין היתר משבר האקלים עליו הוא מתריע עוד מהימים בהם גרטה טונברג הייתה לחיצת יד מיוזעת בין הוריה. המלך החדש למד במהירות להלך בין מחויבות מלכותיות לאג'נדות אישיות והוא בנה את מעמדו החדש בצורה איטית ומדודה.

מזכירו לשעבר אמר למגזין People "אין אדם שמכיר את הארץ הזו טוב יותר ממנו והוא יתעלה על המלכים הקודמים. הוא טייל בעולם ויש לו ידע עצום, ניסיון, קשרים ובינה אותם הוא יביא איתו לתפקיד". הביוגרפית המלכותית סאלי בדל סמית' הוסיפה: "אם הוא היה מוכתר למלך לפני שני עשורים או יותר, יכול להיות שזה היה פוגע בתפקוד שלו והוא היה חסר סבלנות. ההמתנה הארוכה עזרה לבנות את המורשת שלו והיום הוא יכול להתמקד בדברים החשובים באמת".

ההודעה הדרמטית של הארמון לפיה המלך חלה בסרטן הותירה רבים בעולם עם טעם חמוץ על הגורל האכזר של האיש שהמתין בסבלנות לתפקיד חייו. ההחלטה לחשוף את הדיאגנוזה בפני הציבור משקפת לא מעט מתפישת העולם של צ'ארלס, שמנסה להפוך את משפחת המלוכה למודרנית ונגישה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully