וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוקלת צעדים משפטיים": מי עורר את זעמה של טיילור סוויפט?

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 9:27

בימים האחרונים רץ ברשת ה-X (טוויטר לשעבר) טרנד חדש, במסגרתו פורסמו תמונות גרפיות ודוחות למדי של טיילור סוויפט, שנוצרות באמצעות AI. הזמרת ממש לא אהבה את התופעה, והחליטה לעשות מעשה. וואלה! סלבס טיפשה מלאכותית

טיילור סוויפט גלובוס הזהב 2024. gettyimages, GettyImages
מי שמתעסק מתרסק/GettyImages, gettyimages

אם יצא לכם לגלול ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר, כמובן) בימים האחרונים, אולי נתקלתם בטרנד משונה למדי. במקרה הטוב, אולי רק נתקלתם בביטוי "טיילור סוויפט AI", ובמקרה הפחות טוב, אולי הצלחתם להחשף לתמונות המחרידות והגרפיות של הזמרת טיילור סוויפט, שעל אף שהן לגמרי מזוייפות, הן עדיין הצליחו להטריף את הרשת.

התמונות, שנוצרו כאמור באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית, הציגו את הכוכבת במגוון תנוחות פרובוקטיביות ופוגעניות על רקע משחק של קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס, בו משחק בן הזוג שלה טראוויס קלסי. על אף שהתמונות עצמן הספיקו לרדת מאז מ-X, האינטרנט אף פעם לא שוכח והן המשיכו לרוץ באתרים אחרים, חלקם פופולריים כדוגמת רדיט, וחלקם אפלוליים למדי. מי שפחות התחברה ל"טרנד הלוהט" היא הכוכבת שלו, שעל פי הדיווחים באתרי הרכילות השונים "זועמת" על התמונות ושוקלת את צעדיה.

בדיווח שעלה בדיילי מייל, מקור סיפר לאתר כי: "האם יינקטו צעדים משפטיים או לא טרם הוחלט, אבל יש דבר אחד ברור: התמונות המזויפות הללו, שנוצרו בבינה מלאכותית הן פוגעניות, נצלניות ונעשו ללא הסכמתה ו/או ידיעתה של טיילור", עוד הוסיף המקור: "חשבון הטוויטר שפרסם אותן לא קיים יותר. זה מזעזע שפלטפורמת המדיה החברתית אפילו נתנה להם לעלות מלכתחילה".

סוויפט היא לא הכוכבת הראשונה שנפלה קורבן לתופעת זיוף התמוונת ולמראות שהיא עצמה טרם הגיבה לסערה, כת המעריצים שלה, המכונה "סוויפטיז", כבר יצאו למתקפה. חוץ מלדאוג שהתמונות יוסרו מכל מקום אליו הן מגיעות, הם דאגו להפיץ את הביטוי Protect Taylor Swift כטרנד ויראלי בנוסף לפרסום פוסטים חיוביים שמרימים לסוויפט. הביטוי הקורא להגן על הזמרת, אגב, מתחבר למקרה מבהיל נוסף שקרה לה השבוע אחרי שאדם תמהוני נעצר מחוץ לדירתה שלוש פעמים בתוך חמישה ימים.

ומה לגבי היוצרים של התמונות? אחד מהם הוא משתמש בשם Zvbear, שהבין מהר מאוד את הגל שהוא יצר וכתב בפוסט שפרסם: "הפוסט שלי על טיילור הפך לויראלי ועכשיו כולם מפרסמים אותו". בציוץ שפרסם מאוחר יותר הוא כתב: "אחי מה עשיתי... אולי הם יעבירו חוקים חדשים בגלל הפוסט שלי על טיילור סוויפט. אם נטפליקס תעשה סרט תיעודי על תמונות בינה מלאכותית הם יכניסו אותי אליו כנבל". מאז הוא הספיק להפוך את החשבון שלו לפרטי.

וואלה! סלבס מתכוננת ליום שבו יופצו ברשת סרטונים ממצלמות האבטחה של סניף מקדונלס שתיעדו אותה זועמת אחרי שלא קיבלה מספיק קטשופ עם הארוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully