וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה קירל הייתה הכוכבת הכי גדולה בישראל. לאן נעלם הפאסון שלה?

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 9:58

נועה קירל היא כוכבת הפופ הגדולה ביותר בישראל והיא רשמה לזכותה לא מעט הישגים היסטוריים. אלא התביעה שהגישה נגד טיקטוק, שבחרו באנה זק לאמנית המובילה לשנת 2023, הופכת אותה בעיקר לקטנונית וחסרת פאסון, וזה עוד לפני שדיברנו על ההשוואה לעופרה חזה וירדנה ארזי

נועה קירל בגרסה אקוסטית לשיר "יוניקורן", שיצאה בזמן מלחמת עזה/יח"צ

זה בסך הכל השבוע השני של שנת 2024, אבל נראה שנועה קירל ובעיקר הצוות שעוטף אותה, החליטו למתג אותה מחדש בתור כוכבת הפופ חסרת הפאסון של ישראל. זה לא נעים להגיד, בעיקר בתור מישהו שמאוד מחבב את נועה, אבל תביעת לשון הרע שהיא הגישה אתמול (ג') לבית המשפט בהרצליה היא אחת מהתביעות המגוחכות שהוגשו בישראל כנראה אי פעם. שלא לדבר על הטיימינג.

ראוי להתחיל מהמובן מאליו: נועה קירל היא פצצת כישרון. זה לא השתנה אתמול. קירל היא רקדנית ברמה בינלאומית, זמרת נוטפת כריזמה ואחת מהאמניות הכי חרוצות בתרבות הישראלית. אפשר בהחלט לא לאהוב את המוזיקה שהיא עושה, אבל אי אפשר להתווכח עם האמביציה שלה, כמו שאי אפשר להתווכח עם ההצלחה.

נועה קירל ממש לא צריכה את המחמאות שלי. שנת 2023 מצאה אותה עם הישג היסטורי של שתי הופעות סולד אאוט בפארק הירקון, בוקינג להופעה במדיסון סקוור גארדן ומעל הכל ההשתתפות המוצלחת באירוויזיון. היא סיימה "רק" במקום השלישי, אבל קשה שלא לתהות אם הייתה מגיעה ממדינה אחרת שמושכת קצת פחות דעות קדומות, אם היא לא הייתה גומרת במקום אפילו גבוה יותר. לעולם לא נדע.

שנת 2024 שרק נפתחה הייתה אמורה לראות את קירל שוברת עוד כמה תקרות זכוכית, עם פורמט הריאליטי המצליח "סטאר אקדמי", שהיה אמור לעלות בערוץ 13 בהובלתה. בינתיים פרצה המלחמה בעזה ורשת הודיעה כי התכנית מוקפאת. גם החזרה המדוברת של הזמרת לפסטיגל לצדה של אנה זק בוטלה. בקיץ הבא היא עדיין מתוכננת להיות האישה הישראלית הראשונה שמופיעה במדיסון סקוור גארדן, אבל זה כנראה לא הספיק לצוות הרעב להצלחות של קירל, שהחליט לצאת למסע יח"צ מוזר דרך המערכת המשפטית העמוסה ממילא של מדינת ישראל.

נועה קירל אנה זק. צילום מסך אינסטגרם, ראובן קסטרו
עופרה וירדנה? נו באמת/ראובן קסטרו, צילום מסך אינסטגרם

סכום של 1,351,800 שקלים, לא פחות, תובעת קירל מטיקטוק ישראל וחברת יחסי הציבור שלה, דבי תקשורת. הסיבה: טיקטוק פרסמה בסוף 2023 את הדירוג של "האמנים הישראלים המובילים של השנה", והציבה את אנה זק במקום הראשון על חשבונה. כן, באמת.

כתב המשפט של כאן 11 אבישי גרינצייג חשף את דבר התביעה, וקשה היה לפספס כמה שהוא נהנה מההתחככות הדי נדירה שלו עם כוכבות הפופ של ישראל. בכל זאת, גרינצייג רגיל לעבור על מאות עמודים של פסיקות בג"ץ קשוחות, לסקר את ההתמודדות של ישראל מול בית הדין הבינלאומי בהאג וכמובן להתנהל מול דיוות מסוג אחר, כמו יריב לוין ושמחה רוטמן.

כתב התביעה מלא בטענות שקשה להאמין שבאמת הוגשו לבית משפט, ביניהן ספירת צפיות ולייקים עצמאית שערכו אנשיה של קירל, כמו גם תלונות על אופי החיקוי שלה בתכנית "ארץ נהדרת". אלא שמשפט המפתח מכתב התביעה, שפורסם בכל כלי התקשורת, הוא זה שטוען שרשימת 10 הישראלים המובילים של טיקטוק הוא פרסום כוזב "המתיימר להציג ירידה בהצלחתה המסחרית של הזמרת נועה קירל לשנת 2023".

פה חשוב להזכיר שטיקטוק היא רשת חברתית, לא סוכנות דירוג אשראי. טיקטוק לא מתעסקת בהצלחה מסחרית אלא בסרטונים קצרים, רובם חסרי ערך אך חלקם מספיק חמודים כדי להפוך לויראליים. נועה קירל היא מאסטרית בזה, אנה זק - לא פחות, ייתכן שאפילו יותר. למעשה, את כל התביעה אפשר לסגור בחיפוש קצרצר בגוגל: לנועה קירל יש 1.3 מיליון עוקבים בטיקטוק, לאנה זק יש 5.2 מיליון. נועה קירל קיבלה מספר מטורף של 24 מיליוני לייקים ברשת. לאנה זק יש מספר אפילו יותר מטורף של 158.7 מיליון. לפי האומדן הזה, על כל לייק שנועה קיבלה בטיקטוק, אנה זק קיבלה שישה לייקים וחצי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נועה קירל. אינסטגרם, צילום מסך
הלייק ועונשו/צילום מסך, אינסטגרם

האם זה אומר שאנה זק היא הזמרת הטובה יותר מבין השתיים? לא. האם זה אומר שיש לה שירים טובים יותר? ממש לא. האם זה אומר שהסרטונים שלה בטיקטוק יותר מושקעים ואיכותיים? אפילו זה, במפתיע, לא נכון. אין באמת הסבר מדעי שאפשר לנפק כדי להבהיר מה גורם לכוכבת אחת להפוך לויראלית יותר מכוכבת אחרת. לאנה זק יש בדיוק אותו מספר של עוקבים בטיקטוק כמו לביונסה (בחיי, בדקתי). האם זה הופך אותה למצליחה מסחרית כמוה? הצחקתם את ג'יי זי, שאפילו לא טרח לפתוח לעצמו חשבון ברשת הסינית המצליחה.

בכתב התביעה מוזכר כי חברת יחסי הציבור של טיקטוק מנסה ליצור ריב שלא קיים בין נועה קירל לאנה זק, כי ברור שמישהי שלא נמצאת בסכסוך עם מישהי מפרגנת לה בכך שהיא תובעת רשת חברתית שטוענת שהיא מצליחה יותר. לטענת קירל, חברת דבי תקשורת מנסה לצייר אותן כ"עופרה" ו"ירדנה". חבל שהיא עצרה שם, למה לא "תיסלם" ו"בנזין"? שושנה דמארי ויפה ירקוני? אולי "הביטלס" ו"הרולינג סטונס" בכלל יותר מתאימים כאן? לא זכור לי שירדנה ארזי עלתה לכותרות אחרי שהתחילה לצאת עם האקס המיתולוגי של עופרה חזה. אני כן זוכר ששתיהן היו זמרות מעולות שעשו מוזיקה מדהימה. אגב, בזמן מלחמות ישראל הן עשו אפילו יותר, וגם הביעו דעה אישית אותנטית על המלחמה, בלי לחשוב על לייקים.

מרגי בהופעה חיה באולפן וואלה!, 21 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
האיש והגוזייה. מרגי/ראובן קסטרו

אפשר להיות מצליחים מסחרית ולא להצליח בטיקטוק, כמו שאפשר להיות מאוד ויראליים בטיקטוק ולא לראות מזה אגורה. מומחים גם יסבירו לכם שאפשר לעוות את הנתונים לטובתך, כמו גם שאפשר לטעון שלא מספיק להתייחס רק להצלחה של העמוד האישי של נועה, אלא גם לבחון את הוויראליות של ההשתתפות שלה באירוויזיון - דבר שעשוי לכל הפחות להפחית את הפער בינה לבין אנה זק.

אבל, וזה אבל חשוב: למי לעזאזל אכפת? האם באמת אני יושב עכשיו וכותב טור על מספר העוקבים של נועה קירל ואנה זק בטיקטוק? האם באמת עשיתי מחקר השוואתי בינן לבין קולדפליי (פחות לייקים ועוקבים משתיהן), טיילור סוויפט (יותר משתיהן) ומדונה (יותר מנועה, פחות מאנה)? האם אני עושה את כל זה בזמן שבעזה עדיין מוחזקים ישראליות וישראלים בשבי חמאס? האם נועה קירל באמת חשבה שזה נכון להגיש את התביעה המביכה הזאת בזמן שבכל יום חיילים נופלים בעזה? האם אפילו הפציעה הקשה של עידן עמדי (כולה 12.7 אלף עוקבים בטיקטוק) לא גרמה לה לעצור את מכונת היח"צ שלה מלנסות להשיג כותרות ציניות בתקשורת דרך בית המשפט?

האמת היא שאפשר להבין את הצוות של נועה. קשה להוציא סינגלים פופיים כיפיים שמלווים בקליפים סמי-אירוטיים בתקופת המלחמה, המצב בחו"ל כלפי ישראלים ממש לא משהו והרבה יותר קשה לכתוב בלדה פטריוטית מצליחה שתתחרה עם להיטים כמו "לצאת מדיכאון" מאשר לקחת עורך דין ולנסח כתב תביעה פומפוזי, ועוד נגד רשת שנויה במחלוקת כמו טיקטוק שעלתה לכותרות לאחרונה כשלקחה צד לכאורה נגד ישראל בקרב ההסברה הבינלאומי. אגב, לבא כוחה של נועה קירל קוראים עמית גונן, שזה ככל הנראה השם הטוב ביותר שניתן לעורך דין מאז סול גודמן.

בשורה התחתונה, נועה קירל היא כוכבת-על מוכחת בישראל. זו עובדה שאי אפשר להתווכח עליה. האישה הישראלית הראשונה שמילאה את פארק הירקון (והיא עשתה את זה שלוש פעמים בתוך קצת יותר משנה), והראשונה שהולכת להופיע במדיסון סקוור גארדן. לצוות שמנהל אותה יש לא מעט מניות בהצלחה שלה, אבל נראה שהפעם השאפתנות הזאת הייתה אגרסיבית מדי, בוטה מדי, צינית מדי. סביר להניח שנועה עצמה יודעת את זה. ולכן, קבלו הימור מושכל: התביעה הזאת לא תגיע לבית משפט. בעוד שבוע או שבועיים נועה קירל תודיע שהיא מושכת את כתב התביעה, וגם תוסיף איזה ציטוט מהונדס היטב על כך שהיא רוצה להרבות אהבה ואחדות בארץ. נזכה גם לתמונה מחוייכת עם אנה זק עצמה, אולי אפילו יהיה שם חיבוק, והמון המון המון לייקים

עמית סלונים הוא מבקר התרבות של וואלה! ואוהב את אנה ונועה בדיוק באותה מידה.

  • עוד באותו נושא:
  • נועה קירל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully