וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות נועה בוג? אד ווסטוויק חוזר בו מהתמיכה הפרו-פלסטינית

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 12:31

כוכב הסדרה "אחת שיודעת" הצליח לעורר סערה ברשתות החברתיות בישראל אחרי שהצהיר כי הוא תומך בפלסטינים על רקע המלחמה בעזה ואפילו שוחח על כך עם אושיית הרשת נועה בוג. אתמול הוא כבר פירסם הצהרה חדשה בה הוא חזר בו מהתמיכה הפרו-פלסטינית, בערך

אד ווסטוויק. for BAFTA LA, GettyImages
אד ווסטוויק/GettyImages, for BAFTA LA

ביום רביעי האחרון הצליח השחקן אד ווסטוויק, כוכב הסדרה "אחת שיודעת" שם שיחק את דמותו של צ'אק באס, לעורר סערה לא קטנה בקרב המעריצות בישראל, אחרי שעלה לשידור לייב בעמוד האינסטגרם שלו והצהיר שהוא תומך בפלסטין בעקבות שאלה שנשאל על כך. הוא זכה ללא מעט תגובות מהגולשים הישראלים, וביניהם גם אושיות הרשת נועה בוג ודנית גרינברג, ונראה שהמחאה האינטרנטית הקטנה הזו הצליחה לחלחל.

בהצהרה ארוכה שהעלה אתמול (שבת) השחקן לחשבון האינסטגרם שלו, הוא חזר בו מההצהרה החד משמעית כי הוא תומך בפלסטין, גינה את המתקפה האכזרית שהחמאס ביצע בישראל ב-7 באוקטובר וכתב: "אני, כמו רוב האנשים ההגיוניים, מגנה מכל וכל את ההתקפות הברבריות שבוצעו באזרחים ישראלים חפים מפשע ב-7 באוקטובר על ידי חמאס. אני מבין שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני התקפות שכאלו וזה מוצד שהיא מחפשת לנקום נגד התוקפים במאמץ להבטיח שמתקפה כזו לא תחזור על עצמה".

אבל בדומה לכוכבים בינלאומיים אחרים, גם ווסטוויק מבין שעליו להתהלך בין הטיפות בכל מה שקשור להצהרות חד משמעיות, והוסיף הסתייגויות שהבהירו כי הוא לא בדיוק הפך לציוני נלהב בין לילה: "יחד עם זאת, אני יכול גם להבדיל בין טרוריסטיים תוקפניים לבין אזרחים חפים מפשע שבמקרה הם מאותו אזור של אותם תוקפים. כמו רוב האנשים המידע שלי לגבי המצב הזה מגיע מקריאה, צפייה והאזנה לדיווחי חדשות. מה שברור לגמרי ומעבר למחלוקת הוא שאלפי בני אדם נהרגו ואלפים רבים נוספים נפצעו ועקורים וחיים בקשיים יוצאי דופן, מחסור וטראומה".

אד ווסטוויק מתייחס למלחמה בעזה. אינסטגרם, צילום מסך
אד ווסטוויק מתייחס למלחמה בעזה/צילום מסך, אינסטגרם
אד ווסטוויק מתייחס למלחמה בעזה. אינסטגרם, צילום מסך
אד ווסטוויק מתייחס למלחמה בעזה/צילום מסך, אינסטגרם

"אני לא פוליטיקאי ואני לא יודע מה הפתרון לסכסוכים האלה או בכלל אם אי פעם יהיה אחד כזה. אני כן יודע שכבן אדם יש לי סימפטיה רבה לאלה משני הצדדים שסובלים רק בגלל מיקומם הגיאוגרפי שנולדו אליו 'בטעות'. בקיצור, אני בעד שלום, בעד אנושיות, בעד ישראל, בעד פלסטינים תמימים. זה אולי לא מספק את כל מי שיעדיף שאני אקח צד בזה אבל כפי שאמרתי בעבר אני שחקן לא פוליטיקאי ומעל הכל אני בעד אנושיות ופרו-שלום", סיכם השחקן.

כאמור, מה שקדם להצהרה הזו הן שתי התייחסויות קודמות של השחקן למלחמה בין ישראל לפלסטינים והביע אמפתיה בעיקר כלפי האזרחים בעזה ולא התייחס לטבח שנעשה בישראל ב-7 באוקטובר. אמירותיו עוררו כמובן זעם בישראל, ומי שמיהרה להגיב לכך הייתה אושיית הרשת דנית גרינברג שידועה כמעריצה של השחקן. גרינברג דאגה לשלוח לשחקן את תמונותיהם של הילדים הישראלים שנרצחו על ידי החמאס וחומרי הסברה נוספים על הטבח של ה-7 באוקטובר וכתבה לו: "אם אתה לא יודע מה באמת קורה, עדיף שלא תגיד כלום. אם אתה לא עומד לצד ישראל, אתה תומך בטרור. תלמד את העובדות".

גם כוכבת הרשת נועה בוג שלחה הודעה לווסטוויק בנוגע לטבח שנעשה בישראל ועל משמעות האמירה שלו כי הוא "פרו-פלסטיני" וכתבה: "אם באמת הייתם תומכים באנושות, כנראה שגם אתם הייתם תומכים בצד שלנו, קורבנות הטרור. אבל אתה לא, אתה כנראה עיוור ואנטישמי". השחקן ענה לה בתגובה: "אמרתי הרבה פעמים שאני תומך גם בישראל. אני תומך באזרחים חפים מפשע, לא במטורפים שהורגים אחת את השני. איך את מעזה לקרוא לי אנטישמי? אין לך מושג מי אני".

לא בטוח שמה ששיכנע לבסוף את השחקן היו ההודעות מבוג או גזירת והשחטת המרצ'נדייז הנושאים את תמונתו שפירסמה גרינברג, אבל נראה שהלחץ שהפעילו לא מעט ישראלים ויהודים כן הצליח ולו במעט כדי לגרום לשחקן לשחרר את ההצהרה החדשה שמבהירה את עמדותיו. וואלה! סלבס כאן כדי להזכיר את עברו הלא-מוסרי של ווסטוויק עצמו, שהואשם בעבר בתקיפה מינית ואונס.

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully