וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת על ליאור נרקיס: הודעות הנאצה שקיבלה תקווה גדעון

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 10:41

נראה שימי המלחמה שכולנו חווים קיצרו עוד יותר את הפתיל בכל מה שקשור ליכולת ההכלה והסובלנות של רבים מאיתנו, כשמילת ביקורת אחת שאמרה תקווה גדעון על דבריו של ליאור נרקיס הספיקה כדי להביא עליה מטר של נאצות וקללות ברשת. מה קרה שם?

תקווה גדעון מסבירה למה הסרטון של ליאור נרקיס הכעיס אותה/צילום מסך אינסטגרם

ככל שעוברים הימים מאז אותם אירועי השבת הקשים של ה-7 באוקטובר ו"שגרת המלחמה" החדשה שאנו מתרגלים אליה נמשכת, נראה שתחושת האחדות, ההכלה, הסבלנות והסובלנות שאפיינה את האווירה במדינה בימים הראשונים מתחילה לאט לאט לפוג, וכולנו חוזרים לפילוג ולכעס בין הצדדים ששררו כאן בחודשים האחרונים שלפני המלחמה.

ואין כנראה מקום טוב יותר לראות בו את אותה החוסר סבלנות מאשר ברשת, כשכל אמירה הופכת מהר מאוד לסערה שמביאה איתה מבול של תגובות שאין ביניהן לבין דיון ענייני דבר. אם בתחילת השבוע הייתה זו האמירה המכעיסה של רבקה מיכאלי, שנלקחה מתוך ראיון שלם בו אמרה דברים נוספים שלא קיבלו את אותו הזרקור אבל הספיקה להצית את הרוחות, נראה שאתמול (ד') קיבלנו עוד הוכחה לאיך מילת ביקורת אחת מצליחה מהר מאוד לעורר כעס לא מובן אצל אנשים מסוימים.

הסערה התורנית החלה עם פרסום סרטון של הזמר ליאור נרקיס בעמודי הבידור השונים, שהגיע להופיע בפני חיילי צה"ל ותועד כשהוא שולח מטר של קללות לעזה וביניהן- "עזה פח זבל", "עזה זונה", "עזה שרמוטה" וגם- "יא שחורה". לא מעט אנשים נחרדו מהפה שפתח נרקיס אל מול החיילים, מוצדק ככל שיהיה הכעס והזעם שלו בימי המלחמה. בין שלל הביקורות הייתה גם התגובה של זוכת האח הגדול תקווה גדעון, שהגיבה: "אני מבינה שמלחמה ונפתחנו. אבל 'יא שחורה' זאת לא קללה יא עתיק'.

הסטורי של תקווה גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של תקווה גדעון/צילום מסך, אינסטגרם
הסטורי של תקווה גדעון על ליאור נרקיס. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של תקווה גדעון על ליאור נרקיס/צילום מסך, אינסטגרם

מה שגדעון כנראה לא ציפתה לו, זה את מבול התגובות וההודעות שיגיע בעקבות הביקורת שלה. בסרטון שהעלתה לסטורי בחשבון האינסטגרם שלה סיפרה למה החליטה להגיב לו, ואת המתקפה שספגה בעקבות התגובה שלה: "ראיתי סרטון של ליאור נרקיס שהוא מופיע לחיילים, כל הכבוד לו, זו מצווה. היה סרטון שהתחיל ב-'יא שחורה, יא שרמוטה', פתח על 9,000 על עזה. זה הצחיק אותי לראות אנשים שהם ממלכתיים ביום יום, ובתקופת המלחמה נהייתה אווירה של 'בית זונות', כולם מקללים. אממה, לא ידעתי מה זו הקללה הזו 'יא שחורה'. אני מכירה את הקללה הזו, פעם אחת שמעתי אותה בחיים שלי ומי שאמרה לי את זה שילמה לי 70 אלף שקל".

"זה צרם לי באוזן. עניתי את מה שחשבתי באותו הרגע שראיתי את הסרטון, אני מבינה שמלחמה ונפתחנו, אבל 'שחורה' זו לא קללה יא עתיק. מה שזה הביא איתו, איזה הודעות- 'יאללה אתם עם האכלו לי שתו לי' ו-'מי דיבר עליכם'. מי זה עליכם? מי זה אתם? זה לא- 'בימים קשים אלה עם אחד מאוחד?' אי אפשר להגיד משהו שהוא נגד מה שאתם חושבים? גם אם זה רק לשים רגע נקודה ולא קללה? אני אומרת את זה בשביל שאנשים לא ישתמשו במילה הזו אחרי זה, יש את אחרי המלחמה שזה יותר מלחיץ אותי. זה הופך לסאונדים ברשת, אנשים רואים לגיטמציה שהם רואים בנאדם במעמדו בצורה כזו".

"מאותו רגע אני מקבלת הודעות באינסטגרם- 'די לחפש, די להתבכיין, מספיק עם רגשי הנחיתות שלך'. והיה לי חשוב להבהיר נקודה- אני קמה בבוקר כל בוקר ואומרת מודה אני כי אני מודה על מה שיש לי. אין מישהי שמאושרת ושמחה בחלקה כמוני, אני מרגישה בת מזל. אף אחד לא אכל לי, לא שתה לי, מותר לי להגיד את דעתי, ושחורה זו לא קללה, נקודה", סיכמה גדעון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הקללות שקיבלה תקווה גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
הקללות שקיבלה תקווה גדעון/צילום מסך, אינסטגרם
הודעה שקיבלה תקווה גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
הודעה שקיבלה תקווה גדעון/צילום מסך, אינסטגרם

בהמשך המשיכה והבהירה: "אני חושבת שאנחנו צריכים להתעסק אך ורק בשיח על החטופים והשבויים שלנו שיחזרו הביתה לשלום. כל נושא אחר מסית אותו מהמטרה היחידה שלנו כרגע", והדגישה גם את דעתה על נרקיס עצמו: "חשוב לי לציין שאני מאוד אוהבת את השירים של ליאור נרקיס שהוא זמר גדול בעייני. פשוט פחות התחברתי לשיר הזה".

על אף ההסבר ההגיוני והחשוב של גדעון, נראה שיש מי שעדיין לא באמת הפנימו והמשיכו ברוח הגזענות להוציא את האנרגיה שלהם בלקלל אותה, ולהוכיח בדיוק למה הביקורת שלה על המילה בה בחר נרקיס הייתה הכרחית, כשהבוקר (ה') היא העלתה לחשבון האינסטגרם שלה הודעה שקיבלה שכללה שלל קללות גזעניות ואלימות. הודעה נוספת שקיבלה חידדה את הנקודה: "את צודקת! שחורה זאת לא קללה! אנשים לא רואים עכשיו בעיניים, איבדו לחלוטין את הצפון. צריך לשים לב מה יוצא לנו מהפה, גם עכשיו, במיוחד עכשיו".

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully