וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפש שלא מצאה מנוחה: השערוריות בחייה של שינייד אוקונור

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 21:52

הזמרת האירית שנמצאה ללא רוח חיים הותירה מורשת מוזיקלית מפוארת, אבל חייה האישיים היו רצופים בסקנדלים וכאב. וואלה! סלבס לא משתווה

הזמרת שינייד אוקונור בהופעה, 2014. AP
כשרון אינסופי. שינייד אוקונור/AP

הזמרת האירית שינייד אוקונור מתה שלשום (ד') והותירה אחריה, מלבד מורשת מוזיקלית נהדרת, חיים אישיים עמוסים בסקנדלים, כותרות לא מחמיאות והרבה כאב.

אוקונור נולדה בדבלין וגדלה בבית אלים. בראיון שהעניקה בשנת 2012 למגזין People, סיפרה על ההתעללות שספגה מאמה: "זו הייתה אלימות פיזית ומינית. היא לא ניסתה לקיים איתי יחסי מין, אבל חלק גדול מהזמן שלה הוקדש להרס מערכת הרבייה שלי. אבל אני סולחת לה, היא הייתה אישה חולה".

כשהייתה בת 15 נתפסה גונבת, ונשלחה לבית מחסה מגדלנה אליו הועברו נשים אשר "סטו מדרך הישר". בתי המחסה, שנפרשו בבריטניה ואירלנד, נוהלו על ידי הכנסיה הקתולית והשהייה בהם כללה ענישה גופנית ושתיקה במשך רוב שעות היום.

אירועי הילדות והנערות של אוקונור הותירו בה צלקות אותן סחבה עד יום מותה, והן אלה שאחראיות במידה מסוימת לכמה מהשערוריות הגדולות ביותר של אוקונור.

שינייד אוקונור. GettyImages, GettyImages
מנוחה נכונה/GettyImages, GettyImages

בשנת 1990, אז יצאה הגרסה שלה לשיר Nothing Compares to You של פרינס, היא עוררה סערה בניו ג'רזי. דקות לפני תחילת הופעה שלה, אוקונור סירבה להשמיע את ההמנון האמריקאי. מארגני האירוע התירו לה להופיע בלי ההמנון, אולם היא הוחרמה במספר תחנות רדיו ואמנים רבים יצאו נגד ההחלטה שלה.

שינייד הסבירה את הבחירה שלה ואמרה: "אין לי שום דבר נגד אמריקאים. אני לא משמיעה המנונים לפני הופעות, גם לא את ההמנון של המדינה שלי, כיוון שאין להם קשר למוזיקה. אני מודאגת כיוון שאני רואה אמנים נעצרים בהופעות שלהם והאלבומים שלהם מורדים מהמדפים. יש מגמה מטרידה של צנזורה על מוזיקה ועל אמנות, והיא מדאיגה הרבה יותר מהמעשה שלי".

בשנה שלאחר מכן, אוקונור סירבה להגיע לטקס פרסי הגראמי ולקבל את פרס האלבום האלטרנטיבי הטוב של השנה, כיוון שלטענה הטקס היה "מסחרי מדי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בשנת 1992 שינייד גרמה לאחת השערוריות הגדולות ביותר בתולדות המוזיקה הפופולרית. במהלך הופעה בתכנית SNL, אוקונור שרה את השיר "War" של בוב מארלי וקרעה תמונה של האפיפיור יוחנן פאולוס השני. לטענתה, עשתה זאת כדי למחות נגד פגיעות מיניות בילדים בכנסיה הקתולית. ההופעה עוררה זעם רב, והזמרת נכנסה לרשימה השחורה של התכנית הפופולרית.

אחרי שלוש שנים, אוקונור נקלעה לקרב מלוכלך עם מי שהיה בעלה, ג'ון ווטרס. השניים הביאו לעולם ילדה משותפת וקרב המשמורת שניהלו הוביל אותה לניסיון אובדני. "זה היה ביום הולדתי ה-33, אחרי יום ארוך בבית המשפט. הצעתי שאראה את בתי פעם בחודש בלבד לשארית חיי. ניסיתי להרוג את עצמי, זה היה קרוב מאוד". על פי דיווחים שונים, הזמרת בלעה עשרות כדורי וואליום.

בהמשך, יצאה מהארון והתנצלה בפני כל הגברים עמם ניהלה מערכות יחסים: "אני מצטערת שפחדתי לחשוף זאת, ואני מצטערת שניסיתי להיות משהו שאני לא", כתבה.

שינייד אוקונור. GettyImages, GettyImages
כמה עצוב/GettyImages, GettyImages

בשנת 2013 פרסמה אוקונור מכתב פתוח בו פנתה למיילי סיירוס: "את מעבירה מסר לפיו זה מגניב להתנהג בצורה זנותית. זה לא מגניב מיילי, זה מסוכן. נשים יש ערכים רבים להציע, לא רק המיניות שלהן. אנחנו יותר ממושאי תאווה. אני מעודדת אותך לשלוח מסרים בריאים יותר לקולגות שלך. את שווה יותר מזה".

מצבה הנפשי של אוקונור ידע גם הוא עליות ומורדות לאורך השנים. היא אובחנה כמתמודדת עם מאניה דיפרסיה, הפערת אישיות גבולית ותסמונת דחק פוסט טראומטית. בשנת 2016 לא שבה לביתה מטיול אליו יצאה בבוקר, והמשטרה החלה לחפש אחריה בעקבות שיחה מבן משפחה מודאג. אוקונור סווגה כ"נעדרת אובדנית", אולם נמצאה על ידי הרשויות כשהיא בריאה ושלמה.

שינייד אוקונור. Andrew Chin, GettyImages
אין רגע דל/GettyImages, Andrew Chin

בשנת 2018 אוקונור התאסלמה ושינתה את שמה לשוהאדא סאדאקאת. היא עוררה סערה ברשת לאחר שצייצה בטוויטר "אני עומדת לכתוב משהו גזעני: אני לא רוצה לבלות יותר עם אנשים לבנים, כאלה שאינם מוסלמים. הם מגעילים". הזמרת התנצלה על דבריה וטענה שכתבה מתוך כעס שנבע מגילויי איסלמופוביה כלפיה.

נראה ששעון החול על חייה של הכוכבת התהפך לפני כשנה וחצי, אז בנה בן ה-17 שיין נמצא ללא רוח חיים. גופתו נמצאה יומיים לאחר שהוכרז כנעדר והזמרת כתבה: "בני היפה, נביאים נסטה עלי שיין או'קונר, האור של חיי, החליט לסיים את מאבקו הארציים היום והוא עם אלוהים עכשיו. הלוואי והוא ינוח בשלום ושאיש לא ילך בדרכו. אני כל כך אוהבת אותך, תנוח עכשיו".

אוקונור לא הצליחה להתגבר על האובדן וכתבה בחשבון הטוויטר שלה, ימים ספורים לפני מותה, "שיין היה אהבת חיי, האור בנשמתי. היינו נשמה אחת בשני חצאים. הוא היה האדם היחיד שאהב אותי ללא תנאים ואני אבודה בלעדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully