וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמר האחרון: אדידס ניתקו קשר עם קניה ווסט

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 15:20

ענקית האופנה הודיעה באופן רשמי על ניתוק קשריה עם הראפר המעורער, לאחר שורה של התבטאויות אנטישמיות, גזעניות וקונספירטיביות. אדידס מצטרפת לבלנסיאגה, מגזין ווג וגופים נוספים שהפסיקו לשתף עמו פעולה. וואלה! סלבס ביי

בוטגה ונטה, קניה ווסט. splash
זה לא ייגמר טוב. קניה ווסט/splash

נראה שבשבועות האחרונים קניה ווסט יצא מכלל שליטה. מתקפות מילוליות ברשתות החברתיות, מהן סיפק לנו שפע בשנים האחרונות, הפכו לאלימות של ממש ונראה שהמסמר האחרון מעל ארונו העסקי של ווסט ננעץ הערב (שני).

ענקית האופנה אדידס הודיעה כי היא מפסיקה לשתף פעולה עם קניה. זאת לאחר שבתחילת החודש, פורסם כי "הוחלט לבחון מחדש את השותפות עם ווסט". הוא הגיב באינסטגרם, וכתב "זין על אדידס. אני אדידס".

"החברה לא תסבול גילויי אנטישמיות, או כל סוג אחר של שנאה והסתה. ההתבטאויות והמעשים האחרונים של קניה לא מקובלים, מסוכנים והפרו את ערכי החברה, שדוגלת בגיוון, כבוד הדדי והוגנות. החברה החליטה להפסיק את השותפות עם ווסט באופן מיידי, להפסיק את הייצור של קו YEEZY ולא תעביר עוד תשלום לקניה". עוד נכתב, כי החברה צפויה לספוג הפסדים כספיים של מיליונים בטווח המיידי, והיא שומרת לעצמה את הזכויות על המוצרים. מרגע ההודעה, מניית החברה צנחה בארבעה אחוזים.

בחודש שעבר ווסט פירק את שיתוף הפעולה שלו עם "גאפ". בהמשך, חברת האופנה בלנסיאגה הודיעה שלא תשתף עמו פעולה, וכך גם עורכת מגזין ווג המיתולוגית, אנה וינטור, שהייתה חברה קרובה של ווסט והודיעה שהוא לא נמנה עוד על חבריה או שותפיה העסקיים.

אדידס נשארה גלגל ההצלה האחרון של קניה, ועל החברה הופעל לחץ ציבורי כבד לניתוק הקשרים עמו. בשבוע האחרון נפוץ סרטון בו ווסט אומר "אני יכול להגיד כמה חרא אנטישמי שאני רוצה. הם לא יכולים לזרוק אותי".

השותפות בין הראפר לענקית האופנה הגרמנית התחילה בשנת 2015, ונראה ששיתוף הפעולה היטיב עם שני הצדדים: מכירות המותג YEEZY הניבו לחברה הכנסות של מיליוני דולרים, כמו גם קהל קונים חדש, והוא עצמו הפך למיליארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ג'סיקה סיינפלד, אשתו של ג'רי סיינפלד, העלתה לחשבון האינסטגרם שלה פוסט בו כתבה שהיא עומדת לצד חבריה היהודים והעם היהודי. כוכבים רבים שיתפו את הפוסט ביניהם ג'יג'י חדיד, איימי שומר וריס ווית'רספון. בהמשך, סיינפלד יצאה בקריאה לאדידס להפסיק את שיתוף הפועלה עם ווסט. עצומה שהופצה ברשת אספה מעל 100,000 חתימות בקריאה זהה, ונראה שהלחץ הכריע וקניה שרף את הגשר האחרון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully