וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושבעים הכריעו: ג'וני דפ ניצח, אמבר הרד שיקרה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 23:29

חבר המושבעים במשפט לשון הרע של ג'וני דפ נגד גרושתו, השחקנית אמבר הרד, הגיעו לפסק דין והכריעו לטובתו. עוד ציינו כי הרד פעלה מכוונת זדון ושיקרה והיא תחויב לשלם לו 15 מיליון דולרים. וואלה! סלבס אובג'קשן

אמבר הרד בהקראת פסק הדין במשפט הדיבה של ג'וני דפ נגדה/רויטרס

שלושה ימים של דיונים הסתיימו הערב (ד'), לאחר שחבר המושבעים בבית המשפט בוירג'יניה הכריע פה אחד לטובתו של השחקן ג'וני דפ. המושבעים ציינו כי גרושתו, אמבר הרד פעלה מתוך זדון, שיקרה וזייפה את החבורות על פניה. בנוסף, אמרו שהשחקנית ניצלה את תנועה MeToo כדי לנקום בדפ. לבסוף, נקבע כי הרד תחוייב לשלם לו 15 מיליון דולרים.

דפ עצמו ראה את פסק הדין בוידאו, כיוון שהוא שוהה בימים אלה באנגליה והופיע אתמול בלונדון. מי שייצגו אותו בבית המשפט הם עורכי הדין שלו, בראשם עורכת הדין קמיל וסקז, שהפכה לסלבריטאית של ממש מאז פתיחת המשפט.

דפ הגיש תביעה בגובה 50 מיליון דולרים נגד הרד. בני הזוג היו נשואים 15 חודשים ובמאי 2016 השחקנית הגיעה לבית המשפט בלוס אנג'לס כשהיא חבולה ובוכיה. היא הגישה בקשה לצו הרחקה וגירושים מדפ, ופתחה למעשה תיבת שרצים.

בשנת 2018 פרסמה מאמר בו סיפרה כי הייתה מעורבת במערכת יחסים מתעללת ולמרות שלא ציינה במפורש את שמו של דפ, היה ברור שמדובר בו. לטענתו, הדבר הביא למעשה לסיום הקריירה שלו ולאובדן ההכנסות שהוערך בכ-650 מיליון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שני הצדדים הביאו עדים רבים לבית המשפט, ביניהם רופאים, פסיכיאטרים ובני משפחה. מי שבלטה מעל כולם הייתה דוגמנית העל קייט מוס, שניהלה מערכת יחסים מתוקשרת עם דפ בשנות ה-90. היא זומנה לאחר שהרד סיפרה שדפ דחף אותה במורד גרם מדרגות, אולם מוס העידה כי הוא מעולם לא היה אלים כלפיה.

דפ זכה לתמיכה אדירה ברשתות החברתיות בזמן שגרושתו הפכה לאחת הנשים השנואות ביותר בארצות הברית. בזמן הקראת פסק הדין, מעריצים רבים של השחקן עמדו מחות לבית המשפט והריעו בכל פעם שנשמעה פסיקה לטובתו.

דפ הגיב במכתב שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו. "לפני שש שנים חיי, חיי ילדי והקרובים אלי, השתנו לתמיד. שקרים והאשמות קשות שהועלו נגדי דרך אמצעי התקשורת עוררו תגובות קשות ופוגעניות, למרות שלא הוגש נגדי כתב אישום. למילים הייתה השפעה עצומה על חיי ועל הקריירה שלי.

שש שנים לאחר מכן, חבר המושבעים החזיר לי את חיי חזרה. ההחלטה שלי להמשיך עם התיק הזה, מתוך הבנה שאתקל במכשולים משפטיים רבים ואחשף לעיני העולם כולו, התקבלה לאחר מחשבה רבה. מההתחלה, חשיפת האמת היא זו שעמדה לנגד עיני. הייתי חייב לחשוף את האמת עבור הילדים שלי ועבור כל מי שעמדו לצידי לאורך כל הדרך".

דפ המשיך וסיפר על התהדהמה שאחזה בו למראה האהבה והתמיכה שקיבל לאורך המשפט כולו: "אני מקווה שהמרדף שלי אחרי האמת עזרה לאחרים, גברים ונשים, שמצאו עצמם בסיטואציה זהה לשלי". בסוף, הודה לחבר המושבעים, לשופטת ולצוות בית המשפט, וחתם את המכתב במילים "זמנה של האמת לא עבר".

אמבר הרד. אינסטגרם, צילום מסך
אמבר הרד/צילום מסך, אינסטגרם

דקות לאחר הקראת פסק הדין, הרד הגיבה בחשבון האינסטגרם שלה. "מילים לא יוכלו לתאר את האכזבה שאני חשה היום. אני שבורת לב מכך שהררי הראיות לא הספיקו כדי לעמוד מול הכוח הלא פרופורציונלי וההשפעה של בעלי לשעבר.

אני מאוכזבת עוד יותר מהמשמעות שיש לפסק הדין בקרב נשים אחרות. הוא מחזיר את השעון לאחור, לתקופה בה נשים שהעזו לדבר בפומבי חוו השפלה וביזוי. זה מחזיר לאחור את הרעיון שיש לקחת ברצינות אלימות נגד נשים.

אני מאמינה שעורכי הדין של ג'וני הצליחו להסיח את חבר המושבעים כלפי חופש הביטוי, וגרמו לו להתעלם מהראיות שהביאו לניצחון במשפט שנערך באנגליה. אני עצובה על שהפסדתי בתיק הזה, אבל עצובה יותר מכך שהפסדתי זכות יסוד שחשבתי שיש לי כאזרחית אמריקאית - לדבר בחופשיות ובפתיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully