וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת הסלבס נדיר אליהו: "כוכבות צריכות להבין שלמעשים שלהן יש השלכות"

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 18:11

הוא נולד וגדל בדימונה, עבד כסוכן ביטוח ואז הבין שהייעוד שלו אחר לגמרי. אחרי שהפך להיות כוכב רשת עוקצני שעומד מאחורי סערת הפוטושופ הנוכחית, הוא מסביר מה הבעיה שלו עם ריטוש תמונות וחושב על ריאליטי. וואלה! סלבס שולפת ציפורניים

בחודשים האחרונים אי אפשר להיכנס לאינסטגרם בלי להיתקל בנדיר אליהו. הצעיר בן ה-28 כבש את האפליקציה בסערה וצבר קהל עוקבים נאמן שהכפיל את עצמו בזמן קצר. יש לו צבא קטן אותו הוא מכנה "הקסקסות" ומצפייה בסטוריז שלו קשה להאמין שהצעיר העוקצני היה סוכן ביטוח וניהל חנות חליפות לפני שמצא את הנישה שלו.

"תמיד היה עניין בסלבס. לא בתדירות גבוהה כמו עכשיו, אבל הייתי מעלה קצת סטוריז על בנות משפחת קרדשיאן, נועה קירל שאני מאוד אוהב, ביונסה. העליתי ביקורות אופנה פה ושם, לא באופן רציף ולא ממש התמדתי בזה", הוא מודה.

איזה נער היית?

"תמיד היו שומעים אותי, כמו עכשיו רק קטן. פחות ביטחון עצמי, אבל תמיד במרכז העניינים. אין לי איזה סיפור עצוב על נידוי או חרם. היה לי בלוג בישראבלוג, וגם שם הייתי מפורסם. זה כאילו נועדתי לכל העולם הזה".

לפני כשלוש שנים אליהו עזב את דימונה ועבר להתגורר בבאר שבע, שם הוא עובד כגרפיקאי ואחראי סושיאל. הוא גר לבד ("אני לא מסוגל לגור עם עוד מישהו שיגיד לי איפה להניח את החפצים שלי"), אבל חוזר לבקר את ההורים בכל סוף שבוע.

המפץ הגדול הגיע לאחר שאליהו החל להעלות תמונות של סלבס שלא הבחינו בתאונות פוטושופ קשות שמופיעות בתצלומים שלהן. עד מהרה, הוא הפך לאימת הסלבס ולא חס על אף מרוטשת מפורסמת.

"העליתי תמונה של דוגמנית שעשתה תאונת פוטושופ קלה, ומשם זה הפך לטירוף. היו לזה מאות העברות, כמויות של תגובות. באותו היום העליתי כוכבת ישראלית שהשיקה מותר איפור ועשתה צילומים "בהשראת" קים קרדשיאן, כמו כל הישראליות. משם זה התחיל להתפוצץ".

יש נשים קבועות שמככבות בביקורות הפוטושופ שלך. הן פנו אליך בבקשה שתסיר אותן מהעמוד?

"דוגמנית אחת ביקשה ממני למחוק סטורי שהעליתי. זה נראה כאילו אני מגיע ונכנס בהן, אבל אני לא רוצה שמישהי תיפגע ממני וייהרס לה היום. אם מישהי מבקשת ממני למחוק ואני חושב שהסיבה מוצדקת, אני אעשה את זה. אני יכול להגיד לך שאלין כהן שלחה לי הודעה ומחקה אחרי שניה, אז לא הספקתי לקרוא".

עוד בוואלה!

סערת פוטושופ? הצחקתם את קלואי קרדשיאן

לכתבה המלאה
נדיר אליהו סטורי אופירה אסייג. אינסטגרם, צילום מסך
נדיר אליהו סטורי אופירה אסייג/צילום מסך, אינסטגרם

שיטוט קצר בעמוד האינסטגרם של אליהו חושף שאף כוכבת אינה חסינה. אופירה אסייג, נטלי דדון, מירי כהן, נטע ברזני ואדל בספלוב הן חלק קטן מהנשים עליהן הוא מדבר. כשצופים בביקורות האופנה שהוא מעלה על טקסים שנערכים מעבר לים, מבינים כמה הוא עדין עם הכוכבות המקומיות.

אתה מודע לכך שהפכת להיות אימת הסלבס?

"המטרה היא לא לגמור להן את הקריירה, אבל הן צריכות להבין שיש להן אחריות. את יודעת כמה תמונות אני מקבל של תאונות פוטושופ שעשו נשים אלמוניות? אבל להן אין השפעה, אז אני לא מעלה. אם מפורסמות שיש להן ילדים וקהל מעריצים שעומד מאחוריהן, דור שלם שמתחנך על אינסטגרם וטיקטוק, והם רואים את מה שקורה ברשת - יש להן אחריות. אני לא בא לחסל אותן, שכל אחד ימשיך בפרנסה ובעשייה שלו. אבל אם את יודעת להמליץ לעוקבים שלך על קוד קופון לחנות בגדים או קרם פנים, תביני שיש לך אחריות גדולה על דור שלם של נערות ונערים. הן צריכות להבין שלכל דבר שהן עושות ברשת יש השלכות".

התחלת עם המחאה הזו בתור צחוק או כבר אז הייתה אג'נדה מאחוריך?

"התחלתי בצחוק עם הקרדשיאנ'ס וזה נמשך כבר שנים רבות. תמיד היה פה פוטושופ אבל אף אחד לא דיבר על זה כי כולם פחדו. גם אני במשרד שלי משתמש לפעמים בפוטושופ כי זה הקונספט של הצילומים והארט דורש את זה, אבל אני לא אעלה תמונה שלי ואסיר צלע. אנחנו מדברים על בנות שמרוב רזון אני יכול להעביר אותן בפקס, כאלה שלא צריכות נגיעה. אני לא מבין למה הן עושות את זה. לפעמים אני רואה אזורים בהם עושים פוטושופ וזו הזיה: ביד, בכף הרגל. הדור הזה פייק, האינסטגרם הוא פייק".

"יש מפורסמות שאנחנו רואים בטלוויזיה, ברחוב, בפפראצי ויודעים שהן לא נראות ככה. אז למה כל המאמץ, כדי לייצר תמונה מושלמת לפיד? תנסי לעמוד בזווית שונה, תעשי עוד סשן. למה לרטש את מה שכל קיים. זה עצוב מאוד. גדלתי עם האינסטגרם ובאמת עצוב לי לראות את זה".

נדיר אליהו סטורי מירי כהן. אינסטגרם, צילום מסך
נדיר אליהו סטורי מירי כהן/צילום מסך, אינסטגרם

סערת הפוטושופ הנוכחית מובלת על ידי גברים שמבקרים נשים, אבל ממעטים לבקר גברים. אני לא אשקר, יש פה ניחוח של שנאת נשים.

"אני בטוח שגם גברים עושים, אבל אני לא חושב שלגברים אכפת איך הם יוצאים בתמונה כמו שלנשים אכפת. יש גברים שמודעים לעצמם מאוד, אבל לנשים יש יותר תסביכים: 'יצאו לי צדדים, יש לי ידיים שמנות'. לגברים זה פחות מפריע. אני בטוח שיש גם גברים שמרטשים ואני אגיע גם אליהם".

"קיבלתי הודעות מנשים שסובלות מהפרעות אכילה, או שבנות המשפחה שלהן מתמודדות. אני לא מפרסם את ההודעות כי אני לא מבקר את התרבות הזו כדי שיגידו לי תודה. אני קורא אותן ולא פעם הזלתי דמעה. בנות מספרות לי סיפורי חיים מורכבים מאוד ואומרות שהפרעות האכילה התחילו בגלל האינסטרם. כשאתה מראה את הצד הפחות נחמד זה עוזר. אני מבחינתי עשיתי את שלי וגם אם מפורסמת תתקוף אותי - זה שלה. היא צריכה להבין שיש מאחוריה דור שלם ואחריות כבדה. גם לי יש אחריות על העוקבים שלי".

נדיר אליהו. ראובן קסטרו
"הדור הזה פייק". אליהו/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים סלבריטאים שפתוחים סשן שאלות ותשובות עם עוקביהם באינסטגרם, מקבלים שאלה לא שגרתית: "באיזו קופת חולים את/ה?". גם ההטרלה הזו שייכת לאליהו, שמתמוגג עם כל מעריצה שמפיצה את הבשורה שהגיעה גם לכוכבות בחו"ל שלא מבינות מה נפל עליהן.

נעבור לשאלה החשובה ביותר בריאיון הזה: באיזו קופת חולים אתה?

"אני לא מגלה אם לא משלמים לי. סתם, אני בכללית"

התפרסמת בפרק זמן יחסית קצר. איך אתה מתמודד עם תהילה?

"האמת היא שעד היום זה מצחיק אותי. מבחינתי אין הבדל בין נדיר של האינסטגרם ונדיר הפרטי. זו השפה היומיומית שלי, זה מי שאני ואני מתנהג ככה גם עם החברים שלי. כמובן שהכל נעשה בתנאים שלי כי אחרי הכל אני מזל בתולה ואני מאוד חרד לפרטיות שלי, אבל זה מי שאני ב-100%. מזהים אותי ואני אוהב את זה".

"אני עושה לאנשים את היום וזה סבבה לי. אם ניגשים אלי אני נחמד וזורם וזה נורא מפרגן לי. האמת היא שזה קורה לי כבר יותר משנה שמזהים אותי וזה נעים. מבחינתי אני לא סלב, אנשים ניגשים אלי ומפרגנים כי הם באמת מתחברים לתוכן שלי. זה מאוד מאוד כיף".

השאיפות שלך השתנו מאז שהפכת לכוכב רשת?

"אם היית שואלת לפני חודשיים, הייתי אומר שנחמד לי במקום בו אני נמצא, מקסימום הייתי רוצה לפתוח משרד פרסום משלי. אבל התחלתי לקבל הצעות מטורפות והמון קמפיינים. אנשים התחילו להגיד שאני חייב ריאליטי. אני לא יודע אם זה מתאים לי. תראי כמה פליטות ריאליטי יש שאף אחד לא מכיר. לא בא לי שינברו לי בחיים ובמשפחה, אבל אני לא פוסל על הסף. אם תגיע הצעה טובה, יש על מה לדבר. אולי האח הגדול למרות שמשעמם שם ואני היפר. יש לי פתיל ממש קצר".

נדיר אליהו סטורי אדל בספלוב. אינסטגרם, צילום מסך
נדיר אליהו סטורי אדל בספלוב/צילום מסך, אינסטגרם

ואכן, בשבועות האחרונים אליהו מפרסם חברת אופנה ידועה וחטיף מלוח. הפרסומים לא צורמים כמו אצל קולגות שלו כיוון שהוא בורר בפינצטה את ההצעות שהוא מקבל.

"אני שולל הרבה על הסף. הציעו לי סכומים יפים מאוד לפוסט או סטורי עם תמונה של המוצר, אבל ויתרתי כי לא התחברתי או כי המוצר ממוסחר מדי. אני מרוויח כסף מהאינסטגרם ואני לא מתבייש בזה. בסוף, אני צוחק על איך שהתעשייה הזו עובדת. חברות מסחריות לוקחות בחורות מפורסמות עם הרבה עוקבים ותוכן מבאס, ולא אנשים עם פחות עוקבים אבל קהל עקבי ותוכן איכותי אני פה כדי לתקן את זה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully