דורין אטיאס למשביר לצרכן. שי יחזקאל,
דורין אטיאס למשביר לצרכן/שי יחזקאל

מזל דרקון

הכוכב הענקי שאיים עליה באלימות, הריב המתוקשר עם טום אביב שהסתיים בהתנצלות ומה דעתה על הסטייל של גיא פינס? מבקרת האופנה דורין אטיאס, נסעה עד לפריז כדי לחלק דרקונים לסלבס ישראלים - ומבהירה: "כשמתאמצים מדי להרשים - רואים את זה". וואלה! סלבס שורפת

דורין אטיאס עם רשת "המשביר לצרכן" בפריז (צילום: גיל חיון, עריכה: נועה לוי)

השקות נוצצות. משדרים טלוויזיוניים חגיגיים. תצוגות אופנה תל אביביות, הופעות ספיישל, בכורות בסינמה המקומי, חתונות יוקרה או השטיח האדום של טקס פרסים שנערך בחולון - נדמה שכבר שנים ארוכות אין אירוע אחד שאליו הוזמנו אנשי ביצת הבידור הישראלית, שלכבודו התלבשו, התגנדרו, התקשטו ו... לא חשבו, אפילו לרגע, מה תגיד עליהם מבקרת האופנה, הגברת עם הדרקונים, דורין אטיאס.

מי ששופטת את בגדי הסלבס החדשים לא פחות מ-17 שנים במסגרת התכנית "ערב טוב עם גיא פינס" - ידועה בזכות פינת משטרת האופנה המשעשעת שלה שהפכה למוסד והעובדה שכנראה אף אדם מפורסם, פחות או יותר, לא חסין בפני גלגולי העיניים החינניים (במקרה הטוב) או הצלפות הלשון הכואבות שלה (במקרה הפחות נחמד). היא מדברת עליכם? תהנו מכך שאתם מעניינים את הקהל, כלומר, מלבד הכוכב הגדול שמוכר בכל בית, שלדבריה איים עליה באלימות בגלל שהעזה לקטול את מה שלבש.

"כולכם מכירים אותו, אבל ממש לא אספר מי זה", היא מגלה בראיון שנערך בעיר האורות פריז - לשם נשלחה במסגרת נסיעת קניינות של רשת "המשביר לצרכן". "זה היה לפני המון שנים, הוא אמר לי 'כשאת רואה אותי ברחוב, תעברי מדרכה. כי אם תהיי איתי על אותה מדרכה תקבלי מכות'.

אבל את מבינה למה לאנשים שהתלבשו והשקיעו והתגנדרו, יכולים לקחת ביקורת שהיא קצת פחות חיובית באופן קשה?
"לא!".

דורין אטיאס למשביר לצרכן. שי יחזקאל,
מבקרת את כולם, ללא הבדל דת, גזע ומין. דורין אטיאס ל"המשביר לצרכן"/שי יחזקאל

כבר מעבר לביקורת בגדים

אטיאס (44), סטייליסטית ובעלת מותג אופנת בוטיק אישי, מתפקדת בחודשים האחרונים גם כפרזנטורית וכקניינית האופנה של רשת הכלבו הוותיקה - שנתנה לה את החופש להכניס פריטי אופנה, קוסמטיקה ועיצוב הבית שהיא מחבבת באופן אישי לחנויות. כמי שמחלקת ציונים אופנתיים, היא מוצאת הרבה סטייל ב"משביר". "אני לבושה ב'המשביר', למעט הנעליים החדשות שלי, שרכשתי כאן, בפריז, בסייל, זה פי אלף יותר שווה מחיר מלא!", היא צוחקת ומנפנפת בעקבי ה'ג'ימי צ'ו' החדשות שלה, שרכשה בין התרוצצויות בחדרי התצוגה של מותגי פאשן וטיפוח צרפתיים שונים, שניתן לרכוש כיום ברשת.

"לפני כל חג, אני ואמא שלי, זכרה לברכה, היינו נוסעות למשביר והיא הייתה עושה לי שם קניות. לימים, כשנחתם החוזה הזה והתחיל שיתוף הפעולה בינינו, ישר חשבתי על הרגע הזה עם אמא שלי, על השנים האלה שליוו אותנו יחד. מעבר לזה שבחרו בי כאשת מקצוע שמובילה איזשהו מהלך. אני מגיעה לשם כדי לגוון את הבחירות שנעשו עד היום ובנוסף להביא את הקהל שלי".

דורין אטיאס בפריז למשביר לצרכן. גיל חיון,
דורין בוחנת את האופנה הפריזאית/גיל חיון
דורין אטיאס בפריז למשביר לצרכן. גיל חיון,
גם מדגמנת כשצריך. דורין בנסיעת הביזנס של "המשביר לצרכן" בפריז/גיל חיון

בואי נדבר רגע על התפקיד שלך כגברת שמחלקת דרקונים אצל פינס. אחרי 17 שנים, לא נמאס לומר את דעתך על מי לבש מה, מתי ולמה?
"אני תמיד מפתחת את זה, היום אני כבר מעבר לביקורת בגדים, אני מבקרת 'סטייט אוף מיינד'. כל יום שאני מגיעה לאולפן, בדרך כלל ביום רביעי, אני מתרגשת", היא מגלה. "תמיד כשעוצרים אותי ברחוב, יש את השאלה האלמותית 'כמה, כמה דרקונים?'. יש גם כאלה שאומרים כוכבים, שזה אני לא עונה... כאילו נגיד אני אומרת למישהו 'כפרה, למה כל הג'ינס קרעים, אי אפשר קרע אחד קטן? כאילו השתפשפת על אספלט'. והוא עונה, 'לא את, עם הפיג'מה הזאת!'. אז הביקורת שאני מקבלת אף פעם לא באמת נוגעת בי, כיוון שאני מתה על איך שאני נראית או מה שאני לובשת".

לאחרונה, קראתם בוואלה! סלבס על כך שביקורת שהעבירה על השף המסוקס טום אביב, שהגיע לאירוע קיץ על חוף הים וצולם ללא חולצה, הרגיזה אותו - כך שענה לה בשידור רדיו. אטיאס, מספרת שבכלל לא הייתה מודעת למהומה, עד שהוא שלח לה הודעת התנצלות. "קיבלתי ממנו סמס שאמר 'אני מבקש להתנצל על התבטאות שהתבטאתי לאחרונה כלפיך, זה לא הגיע לך'.

"אני אמרתי לו, בן אדם, אתה מגיע לאירוע - לא משנה, אתה לא בים, מה אתה מוריד חולצה. די נו! אוקיי, אז אמרתי את זה, אז הוא אמר משהו כאילו 'אנחנו לא היינו רוצים שאת תורידי את החולצה שלך, כי אף אחד לא היה רוצה לראות את זה'. אגב, זה לא נכון!", אטיאס צוחקת, "אני מכירה לפחות שניים שהיו רוצים לראות את זה, לפחות, זה הרבה. התשובה שלך הייתה יכולה להיות אחרת. מה שאתה רצית לעשות זה להכאיב לי, אז מה, כאילו מה אעשה עם זה, אגיד לך 'העלבת אותי'? נו באמת!".

עדי אשכנזי, דורין אטיאס. אביב חופי
"רגע, כמה דרקונים נתת לי?". אטיאס עם החברה עדי אשכנזי/אביב חופי

מיה דגן נראית כמו וילון, גיא פינס חתיכי

גם על חברים מפורסמים שלה מתעשיית הבידור, אין לדורין שום בעיה להעביר ביקורת אופנתית - או כפי שהיא מגדירה זאת "אני מחלקת דרקונים ותראה שהן מבוקרות בטוב, בינוני ורע, ללא הבדל דת, גזע ומין". לכן, וואלה! סלבס, בחרה כמה לוקים מפוקפקים של אנשים מהביצה שהיא כנראה מכירה, רק כדי לשמוע מה באמת יש לה לומר עליהם.

עדי אשכנזי המצחיקונת למשל, הפתיעה בלוק מתחילת שנות האלפיים. "דידה היא אישה שמאוד התפתחה, אני חושבת שהיא מנצלת את הנשיות שלה במקסימום. בעיניי היא אחת השנים עם הכי הרבה סטייל, אבל זה לוק שלא הייתי מעבירה", היא מגלה, בעוד שעל חברתה הטובה מיה דגן, תהתה "למה מאמי את לובשת וסט עם פונפונים קטנים וחגורה עליו כאילו היית וילון באבו דאבי? מיה היא אהבת חיי וגם היא השתבחה עם השנים ואתה יכול להראות לי גם תמונות שלי שתראה כמה השתבחתי עם השנים".

ה-BFF עינת ארליך, לדבריה, היא "אישה שהורסת את הבריאות. 90% ממה שהיא לובשת אני אוהבת, אני אוהבת את הצבעוניות, אני אוהבת את זה שכביכול הגזרה לא מדברת כי יש פה אלמנט ממש חזק בבד. אני לא הייתי לובשת את זה לשאלתך, אבל ארליך יודעת להחזיק את זה". מה שקצת פחות עבד עם האאוטפיט של חברתה לתכנית, המגישה דנה גרוצקי. "כפרה עליה, אה, לא, זה אאוטפיט, ה... החולצה היא לא... כל מה שאנחנו רואים באזור השרוולים, והשרוכים והחוטים והקשירה באזור הטבור, זה תפסת מרובה לא תפסת. יש פה מאמץ גדול מדי להיות נוכח, בחולצה עצמה ועל גרוצקי".

דורין אטיאס בפריז למשביר לצרכן. גיל חיון,
מוצאת במשביר סטייל. אטיאס/גיל חיון

רגע, אבל מה יש לה לומר על הבוס מהמסך, גיא פינס, בטי-שירט ושורטס? "פינס, אני שרופה עליו. ככה הוא נראה כל הקיץ. לימים, אני חושבת שזו תמונה ישנה יחסית, הסגנון של אותו שטנץ' השתבח. יותר חתיכי כזה", היא מודה, "כל מיני אנשים מוכרים וזמרים ויוצרים ושחקנים, אתה רואה את המאמץ בקיפול, במידה, בגזרה, בלשים את השרשרת - השרשרת הזאת אתה נולדת איתה...

זה איבר בגוף שלי.
"בדיוק! מי עוד יענה לי ככה? זאת ששמה את הקונכיות בגדול המוח שלה על הטי-שירט כי היא רוצה לזרוק אור על הפנים? היא תגיד זה איבר בגוף שלי? היא מורידה את זה במקלחת. כל פעם תחשבי כשאת בוחרת משהו אם את מורידה אותו או לא מורידה אותו במקלחת. בקטע 'סוריאליסטי', כולל נעליים, כולל... אם לא ידעתם - קניתי את הנעליים!".


וואלה! סלבס עפה על הלוק שלה פעם ברבע שעה. גם כשהיא לובשת בגדים שמצאה בפינת הרחוב.


הכותב היה אורח רשת "המשביר לצרכן" בפריז.

טום אביב. אלירן אביטל,
שלח הודעת התנצלות. טום אביב/אלירן אביטל
דורין אטיאס. אביב חופי
לא מבינה למה לוקחים הכל כל כך קשה. דורין בלוק שגרתי/אביב חופי
דורין אטיאס למשביר לצרכן. שי יחזקאל,
מי הכוכב שאיים עליה? אטיאס/שי יחזקאל
דורין אטיאס למשביר לצרכן. שי יחזקאל,
בלי להתאמץ, בבקשה/שי יחזקאל
צוות התוכנית ערב טוב עם גיא פינס , ספטמבר 2017. צילום גיא כושי ויריב פיין,
הרבה מעבר לביקורת בגדים. דורין אטיאס וצוות "ערב טוב עם גיא פינס"/צילום גיא כושי ויריב פיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully