וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר פרישר גוטמן הובא למנוחות

וואלה! סלבס | צילום: מגד גוזני, ניר פקין

25.7.2017 / 17:30

אחרי טקס האשכבה המרגש, בו דיברו חברים ובני משפחה - מאות אנשים הגיעו לבית העלמין בנתניה, שם ליוו אחר הצהריים את פרישר גוטמן בדרכו האחרונה. שירי מימון הקדישה לאמיר את השיר "כשהלכת". יהיה זכרו ברוך

ניר פקין

שלושה ימים, בהם בכתה מדינה שלמה על הטרגדיה הנוראית של אמיר פרישר גוטמן, מגיעים היום אחר הצהריים (ג') לשיאם - עת מובא הזמר, היוצר והשחקן לקבורה, בבית העלמין האזרחי, "מנוחת עולם", שבנתניה. אזור הבית שבו התגורר פרישר גוטמן ביחד עם בעלו, ינאי פרישר גוטמן ובנם הקטן, רוי.

אל טקס הקבורה, הגיעו המוזמנים בלבוש לבן לבקשת המשפחה. הוא נפתח בשירה של מדונה, הזמרת האהובה על פרישר גוטמן, "Nothing Fails". בהמשך, נשאו דברים אחיו של אמיר, חברו יואב ארנון וכמובן, בעלו ינאי, שאמר: "אמירי, אהוב לבי... תמיד היינו מחוברים בוורידים.. תודה על 15 שנה ביחד... נשמת את הנשימות האחרונות שלך, לחשתי לך 'אני אוהב אותך', ונפרדת. אתה הכול בשבילי. אגשים לך את כל החלומות". לאחר מכן, הזמרת שירי מימון, הקדישה לו את שירה "כשהלכת".

ינאי פרישר גוטמן. מגד גוזני
ינאי פרישר גוטמן מגיע לטקס הלוויה/מגד גוזני

עוד לפני הטקס, אמר לוואלה! סלבס יובל שם טוב (יובל המבולבל), חברו הקרוב של פרישר גוטמן שהופיע איתו פעמים רבות על הבמה, כי "מצד אחד קשה מאוד, מצד שני, אני לוקח את מה שאמיר אמר והאמין בו - הוא לא רצה שיבכו עליו, דיברנו על זה הרבה פעמים, היו לנו בדיחות שחורות, אמר לי שכולם ישמחו כשימות, רק שלא יבכו. אני לוקח ממנו את הדחף לחיות את החיים ולהמשיך קדימה. אמיר תמיד יהיה איתי". עוד הוסיף ש"הוא בגן עדן עכשיו, זה בטוח".

"טוב לב, הקשה ונתינה, זה היה אמיר", סיפר השחקן חיים זנאתי, "זה הזוי לחלוטין, הדרך שבה מת", סיפר השחקן, שעבד איתו בעבר. "גם אם לא ראית אותו 10 שנים, זה תמיד המשיך מהמקום שבו הפסקנו... זה בדיוק הבסיס של האיש", אמר על חברו.

עוד באותו נושא

אמיר פרישר גוטמן - אלבום הרגעים המרגשים

לכתבה המלאה
מיכל אמדורסקי. ניר פקין
החברה הטובה, מיכל אמדורסקי/ניר פקין
ישראל קטורזה. ניר פקין
ישראל קטורזה ואישתו/ניר פקין

הבוקר פקדו אלפי אנשים את אולם רובינא שבתיאטרון הבימה - שם הוצב ארונו של פרישר גוטמן, כשהם מבקשים להיפרד ממנו ולהגיד שלום אחרון במהלך טקס אשכבה. מיד לאחר מכן, החל טקס האשכבה שנפתח עם נאום של גילה אלמגור, מי שחיתנה אותו ואת ינאי, שניצלה את ההפסקה שהייתה לה מהצגה אחרת בה השתתפה באולם סמוך, והגיעה להספיד את חברה הקרוב.

בהמשך ספדו לו גם חברותיו הקרובות, אלי יצפאן שעבד איתו במספר הפקות וכן הושמעו שירים שביצע הראל סקעת. לסיום, עלה אחיו של פרישר גוטמן, אייל פרי, שאת בתו אמיר הציל בטרגדיה הנוראית. "היית בעל שכל אחד רוצה או כל אחת רוצה ואני מקווה שהמסר עליו נחלמת בימים האחרונים יעבור לכולם", אמר לו בבכי ואז המשיך, "תודה על שחר", כשהוא מתכוון לבתו שניצלה מטביעה.

ישראל אטיאס. ניר פקין
ישראל אטיאס/ניר פקין
אילנית לוי. מגד גוזני
אילנית לוי ומירב פלדמן/מגד גוזני

לפני כשלושה ימים - כשנה בדיוק לאחר שהרופאים בישרו לו שאבחון מחלת הסרטן בגופו התגלתה כלא נכונה, במהלך מה שהגדיר כ"חגיגות הניצחון" שלו בחוף הים בעתלית, נכנס פרישר גוטמן למים ביחד עם אחייניתו ועוד חברה. במהלך השהות שלהם בים, נסחפו השלושה למערבולת, כשאמיר מרים את אחייניתו באוויר ומונע ממנה לבלוע מים ולטבוע.

חברים ועוברי אורח שהיו במקום, חשו לעזרתם ומשו אותם מהמים. גוטמן הובהל לבית החולים - שם, לאחר 24 שעות של ניסיונות הצלה, קבעו הרופאים את מותו של פרישר גוטמן, כשהוא רק בן 41.

אחר הצהריים, ליוו את פרישר גוטמן מאות חברים קרובים ובני משפחה, שהגיעו לבית העלמין בנתניה ונפרדו ממנו בדרכו האחרונה. בין המלווים, היו ישראל קטורזה, טל מוסרי, גל אמיתי, שי להב, איגי וקסמן, אילנה אביטל, דנה פרידר, רוני דואני, ישראל אטיאס, עוז זהבי, ליהיא גרינר, אילנית לוי ומירב פלדמן.

טל מוסרי. ניר פקין
טל מוסרי ורוני דואני/ניר פקין
יובל המבולבל. ניר פקין
יובל שם טוב/ניר פקין

חברים נוספים שהגיעו ללוות את אמיר בדרכו האחרונה: שלום מיכאלשווילי ועמוס תמם, אסף הרץ, מיקי קם, מיכל ינאי, כוכי מרדכי, יאנה יוסף וציון ברוך, מוטי רייף, עודד מנשה.

בטקס ההלוויה נכחו גם יעל בר זוהר, גיל ססובר, חנוך רוזן, אסי ישראלוף, חן אהרוני, תום אבני, מורן מזור, דרור רפאל, אורנה דץ, אורנה בנאי, מרים פיירברג, שרון חזיז, דני רופ, רינת גבאי ורני והילה רהב. יהי זכרו ברוך.

שי להב. ניר פקין
שי להב/ניר פקין
אורנה דץ. ניר פקין
אורנה דץ/ניר פקין
איגי וקסמן. ניר פקין
איגי וקסמן/ניר פקין
ליהיא גרינר. ניר פקין
ליהיא גרינר/ניר פקין
גל אמיתי. ניר פקין
גל אמיתי/ניר פקין
לירון לב. ניר פקין
לירון לב/ניר פקין
גיל ססובר. ניר פקין
גיל ססובר/ניר פקין
עודד מנשה. ניר פקין
עודד מנשה/ניר פקין
יעל בר זוהר. ניר פקין
יעל בר זוהר/ניר פקין
מאיה בוסקילה. ניר פקין
מאיה בוסקילה/ניר פקין
מיכל אמדורסקי. ניר פקין
חנוך רוזן/ניר פקין
מרים פיירברג. מגד גוזני
מרים פיירברג/מגד גוזני
רני והילה רהב. ניר פקין
רני והילה רהב/ניר פקין
מירי בוהדנה. ניר פקין
מירי בוהדנה/ניר פקין
אורנה בנאי. ניר פקין
אורנה בנאי/ניר פקין
דרור רפאל. ניר פקין
דרור רפאל/ניר פקין
אסי ישראלוף. ניר פקין
אסי ישראלוף/ניר פקין
חן אהרוני, מורן מזור. ניר פקין
חן אהרוני ומורן מזור/ניר פקין
עוז זהבי. ניר פקין
עוז זהבי/ניר פקין
צביקה פיק. מגד גוזני
צביקה פיק/מגד גוזני
ציון ברוך, יאנה יוסף. מגד גוזני
ציון ברוך ויאנה יוסף/מגד גוזני
ניקי גולדשטיין. מגד גוזני
ניקי גולדשטיין/מגד גוזני
רינת גבאי. ניר פקין
רינת גבאי/ניר פקין
דני רופ. מגד גוזני
דני רופ/מגד גוזני
שרון חזיז. מגד גוזני
שרון חזיז/מגד גוזני
עמוס תמם, שלום מיכאלשווילי. ניר פקין
שלום מיכאלשווילי ועמוס תמם/ניר פקין
מיכל ינאי, מיקי קם. ניר פקין
מיכל ינאי ומיקי קם/ניר פקין
אסף הרץ. ניר פקין
אסף הרץ/ניר פקין
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully