וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מגיבור: אמיר פרישר גוטמן מת בגיל 41

23.7.2017 / 16:57

הזמר שהתפרסם בשנות ה-90 כחבר בלהקת בנים אהובה, הפך ליוצר ובמאי בימתי מוערך ובשנה האחרונה עלה לכותרות בגלל אבחון שגוי של מחלת הסרטן - מצא את מותו אחרי שטבע בים, בזמן שחגג את "חזרתו לחיים", כשהוא בן 41 בלבד. וואלה! סלבס נפרדת מגיבור בשם אמיר פרישר גוטמן

ניר פקין

עולם הבידור הישראלי מוכה תדהמה ואבל: אמיר פרישר גוטמן, זמר, יוצר, שחקן, תסריטאי ובמאי, מת כשהוא בן 41 בלבד - לאחר שטבע אתמול (ש') כשהציל את אחייניתו בת החמש מטביעה בחוף שבעתלית. האירוע הטראגי התרחש במסגרת מסיבה בה חגג עם בני משפחה וחברים קרובים את יום "חזרתו לחיים", בתום תקופה קשה, אחרי שבשנה שעברה אובחן כחולה בסרטן מסוג לימפומה - רק כדי לגלות חודשים אחר כך, בהם עבר טיפולי כימותרפיה קשים, כי האבחנה הייתה שגויה.

לאחר שנמשה מהמים ואיבד דופק למשך זמן ממושך, הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה - שם הורדם ואושפז במחלקת טיפול נמרץ למשך יממה. לבסוף, אחרי שאפסו הסיכויים להצילו, היום (א') אחר הצהריים משפחתו החליטה לנתק אותו ממכשירי ההחייאה. הוא הותיר אחריו בעל, ינאי פרישר, ואת בנם בן ה-4, רוי פרישר גוטמן.

אמיר פרישר גוטמן. ניר פקין
רפי דלויה, מערכת וואלה! NEWS
אמיר פרישר גוטמן ובעלו, ינאי/מערכת וואלה! NEWS, ניר פקין רפי דלויה

פרישר גוטמן נולד ב-25 באפריל 1976 בשם אמיר פייגר. בראשית דרכו שימש כדוגמן. לאחר שירות בצה"ל עבד בצוות בידור של מלונות באילת.

בתחום המוזיקלי, פעילותו המוכרת ביותר של פרישר גוטמן היתה במסגרת להקת הבנים ששלטה במצעדים בסוף שנות ה-90, היי פייב, אליה הצטרף בשנת 1997. הוא הקליט עם הלהקה שלושה אלבומים, הופיע איתה מאות פעמים ואף זכה עם חבריו ללהקה בתואר להקת השנה במשך שלוש שנים ברציפות. לאחר פירוק הלהקה, פרישר גוטמן הוציא אלבום בכורה כאמן סולו, "מנטרה" שמו, ובשנת 2007 שיחרר אלבום שני, "דבש בכוורות".

היי פייב. דודי פרץ, אלירן אביטל, מערכת וואלה! NEWS
היי פייב, גרסת 2016/מערכת וואלה! NEWS, דודי פרץ, אלירן אביטל

מקדמת הבמה לכיסא הבמאי

עוד הישגים מוזיקליים רשם פרישר גוטמן במסגרת מופעי הפסטיגל לאורך השנים, במסגרתם היה חתום על מספר שירים שזכו במקום הראשון: בשנת 2007 זכה במקום הראשון בתחרות עם השיר "אל תוותר" שביצע; בשנת 2010 יצר לפסטיגל וביצע את השיר "לנצח נשאר", והלחין את השירים שזכו במקום במקום הראשון ("שיר אהבה צרפתי" של טל מוסרי ורוני דואני) והשני ("נגמרו לי המילים" ששרה רוני דלומי); שנה לאחר מכן, שוב קטף את המקום הראשון בפסטיגל עם השיר "ילדים של העתיד" שכתב ובוצע על ידי אליאנה תדהר ותובל שפיר; ובשנת 2012 ניצח פעם נוספת עם שיר שכתב לאליאנה תדהר, "אהבה גדולה".

בקדמת הבמה נראה פרישר גוטמן גם במחזות זמר, בהם "מרי לו", "הלהקה" "הברווזון המכוער", "עמי ותמי", "ספיד וגלגלי הקסם", "פיטר פן", "שיר נולד" ו"מרי לו". פרישר גוטמן פעל גם מאחורי הקלעים, כבמאי הופעת דוד ד'אור באירוויזיון, המחזמר "על גגות ת"א" של להקת צופי תל אביב, הצגת הילדים "ספר הג'ונגל", וכן ביים את המופעים "גא גא אף.אם", "מותק של יום הולדת עם שי ורועי", "הרפתקאות נמו". הוא שימש כעוזר במאי בפסטיגלים של שנת 2011 ו-2012. בנוסף, ביים את הקליפ "הוא" למירי מסיקה; כעוזר במאי בגרסה הישראלית של המחזמר "היי סקול מיוזיקל"; וכן היה כוריאוגרף במופע של להקת חמסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיר פיי גוטמן ומנחם בן ב"האח הגדול VIP"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאורך השנים, כיכב פרישר גוטמן על המסך. הוא הנחה את התכניות "זאפ לראשון" בערוץ 1, "אבק כוכבים" בערוץ 10; השתתף בתכניות הריאליטי "האח הגדול VIP" בערוץ 2 כמתמודד, "רוקדים עם כוכבים" בערוץ 2 כשופט ו"פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים כמנחה ומנהל אמנותי של הלהקה; ושיחק בעונה השנייה של הסדרה "חצויה".

במאי 2007 יצא מהארון, במסגרת כתבה שפורסמה בתקופת שחרור אלבומו השני "דבש בכוורות". בספטמבר 2009 ערך את מסיבת החתונה שלו עם בן זוגו, ינאי פרישר, בטקס שניהלה השחקנית גילה אלמגור. לאחר נישואיו שינה את שם משפחתו מ"פיי גוטמן" ל"פרישר גוטמן".

שנה לאחר מכן הופיע עם המשלחת הישראלית במופע המרכזי של האולימפידה הגאה בקלן, גרמניה, בפני עשרות אלפי אנשים. בשנת 2013 נולד לאמיר ולבן זוגו ינאי ילד מאם פונדקאית - רוי פרישר גוטמן. כשנה לאחר הולדת הבן, פרסם אמיר מכתב בשמו של בנו שמוען לראש הממשלה נתניהו, בו כתב כי משפחתו מעוניינת ב"ההכרה שהמשפחה שלנו היא כמו כל משפחה. הייתי רוצה שתשנה את הדרך שבה מתייחסים לילדים כמוני במדינה שתעניק ותכבד את הזכות של כולם להיות הורים ולהקים משפחה".

עוד באותו נושא

אמיר פיי גוטמן חגג יום הולדת - החברים התרגשו

לכתבה המלאה
אמיר פיי גוטמן. פייסבוק, צילום מסך
אמיר פיי גוטמן עם בן זוגו ינאי ובנם/צילום מסך, פייסבוק
אמיר פירשר גוטמן ומשפחתו. אינסטגרם, צילום מסך
פרישר גוטמן, משפחתו וחבריו בהפגנה, ביום חמישי האחרון/צילום מסך, אינסטגרם

התקופה האחרונה: מאבק לחיים

עיקר הפרסום בתקופה האחרונה לחייו, נבע מאבחון שגוי של דלקת בה לקה במהלך ההכנות למופע האיחוד של להקת היי פייב, בשנת 2016. בעוד שאובחן כחולה בסרטן מסוג לימפומה בבית החולים איכילוב ואף עבר סדרת טיפולים כימותרפיים אינטנסיביים - שלושה חודשים אחר כך נודע שהאבחנה הייתה שגויה וכי הוא סובל ממחלה דלקתית בעלת מאפיינים דומים, בשם מחלת קיקוצ'י.

לאחרונה, אף הגיש תביעה נגד בית החולים, בשל האבחון והטיפול השגויים שהשפיעו עליו פיזית, כלכלית ונפשית, או כפי שאמר לוואלה! סלבס: "יודעים מה זה 'כימו-בריין'? אני לא זוכר הרבה מהשנים האחרונות".

באותה תקופה, תיעד את המאבק שלו בסרטן והגילוי המרעיש בסרט התיעודי "המאבק לחיים", אותו אף החליט לאחרונה לעבד למחזמר במתי - בעלילה שבה פרישר גוטמן עתיד היה לגלם את התפקיד הראשי. במקביל, אף צילם בתקופה האחרונה את שגרת חייו במסגרת הדוקו-ריאיליטי "מחוברים".

אבחנות סרטן שגויות. מערכת וואלה!
פרישר גוטמן בתקופת האשפוז באיכילוב/מערכת וואלה!

בימים האחרונים לחייו, נהנה פרישר גוטמן בהופעתה של בריטני ספירס בתל אביב ואף השתתף עם בן זוגו ובנם, לצד חברים אחרים, בהפגנה למען זכויות אימוץ שוות לזוגות גאים - שנערכה בשבוע שעבר בתל אביב.

כיוון שבתאריך ה-22 ביולי 2016 הודיעו לו בבית החולים בניו יורק כי המחלה שממנה הוא סובל אינה סרטן, החליט לציין בסוף השבוע האחרון את היום יחד עם כמה עשרות בני משפחה וחברים באירוע שכינה "המסיבה הסודית שלי", אותה ערך על החוף ואף תיעד לתכנית הריאליטי. הקבוצה שהתה בחוף מיום שישי בצהריים והחברים לנו בו במהלך הלילה, עד לאירוע הטראגי שאירע ביום שבת והביא למותו. כעת נראה כי הקטעים האחרונים של תיעוד חייו של אמיר במצלמה, ישמשו כעת להנצחתו. יהי זכרו ברוך.

אמיר פרישר גוטמן, ינאי פרישר. ניר פקין
פרישר גוטמן בהופעתה של בריטני ספירס, מוקדם יותר החודש/ניר פקין
אמיר פריישר גוטמן. אביב חופי
אמיר פריישר גוטמן/אביב חופי
אמיר פירשר גוטמן ומשפחתו. אינסטגרם, צילום מסך
משפחת פרישר גוטמן במצעד הגאווה האחרון/צילום מסך, אינסטגרם
אמיר פרישר גוטמן. אמיר מאירי, מערכת וואלה! NEWS
יהי זכרו ברוך. אמיר פרישר גוטמן עם משפחתו/מערכת וואלה! NEWS, אמיר מאירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully