וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: אילנית לוי מבשלת מתכון לחג

וואלה! סלבס

13.9.2015 / 0:31

בראש השנה מלכת היופי במיל' מוכיחה שהיא לא רק יפה, אלא גם אופה - ומלמדת את השף שאול בן אדרת איך לבשל מנה טריפוליטאית, שתהפוך את שולחן החג של לוי למרגש יותר. וואלה! סלבס דבש

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, עיצוב שיער ואיפור: מיקי בוגנים

חולמים לחגוג את ערב ראש השנה החדשה, יחד עם מלכת יופי? אילנית לוי מגשימה לוואלה! סלבס חלום ונותנת לגולשים הצצה לשולחן החג הפרטי שלה, שמערב סגנון טריפוליטאי ומרוקאי - המוצא המשפחתי שלה. יחד עם שף מסעדת "התרנגול הכחול", שאול בן אדרת, לוי החליטה ללמד איך לבשל מתכון קלאסי שעובר במשפחתה זה כמה דורות - ארטישוק ממולא. כן, זו המנה העיקרית, שאוכלים בדרך כלל אחרי מנות ראשונות שכוללות דגים ומוח. עסיסי.

אילנית לוי, שאול בן אדרת. עידו שחם
שאול, תעשה לי חג! אילנית לוי עם השף בן אדרת/עידו שחם
אילנית לוי, שאול בן אדרת. עידו שחם
לא לשכוח את הביצים. לוי/עידו שחם

אז איך תכינו ארטישוק "בסילק", בסטייל של פרזנטורית רשת האופנה "פוזה"? הכינו מראש תחתיות ארטישוק, ציר בקר, פרורי לחם, כרישה, פטרוזיליה, כוסברה, בשר שפונדרה וצוואר בטחינה כפולה. אבל גם רסק עגבניות, לימון, ביצים, תימין, נענע, סלרי, בצל מקורמל, שום ותבלין מיוחד שבו בני העדה הטריפוליטאית משתמשים - חררת'. אחרי ערבוב הבשר לקציצה, אפשר לעבור לערבוב הרוטב מלא התבלינים שבו יבושלו הממולאים.

"בדרך כלל אני המארחת. השנה, בגלל שטפו-טפו עבר עליי קיץ קשה ומלא עבודה, אחי (שהשתתף ב"'מאסטר שף') מארח בחיפה. לבת שלי (אלין גולן) יש יום הולדת בערב החג ונחגוג אותו יחד", מגלה לוי לשף בן אדרת, בעוד עומלת על הסירים. בתום בישול הארטישוק הממולא ברוטב הריחני, לשניים נותר רק לאחל לשנה טובה. "תאכלו טוב, תאכלו הרבה, תאהבו אחד את השני. אוכל זה אהבה. ושיהיה לנו שקט", מבקשת לוי. בתיאבון!


וואלה! סלבס כמעט טרפה את המסך בעודה צופה בהכנת המתכון.


רוצים עוד מתכונים?
גיא פינס הכין לכם גפילטע פיש
לאה שנירר מבשלת ארוחה כשרה
רכלו על ארוחת החג שלכם בפייסבוק

אילנית לוי, שאול בן אדרת. עידו שחם
שנה טובה, גם מהשף ומלכת היופי/עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully