וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי ניצחה: בית המשפט קבע פיצוי של 400 אלף ש"ח

גלעד גרוסמן

16.10.2013 / 13:04

בתום משפט ארוך - בית משפט השלום בתל אביב קבע שהטופמודל זכאית לפיצוי של מאות אלפי שקלים, מחברת האלקטרוניקה "סאני" שבבעלות אילן בן דב. רפאלי מעושרת? וואלה! סלבס מאני

זה קרה: בית משפט השלום בתל אביב, קבע היום (ד') כי בר רפאלי זכאית לפיצוי של כ-400 אלף שקלים מחברת "סאני", יבואנית סמסונג, שבבעלות איש העסקים אילן בן דב. זאת, במסגרת תביעה שהגישה על כך שהחברה הפרה חוזה עמה - כאשר העבירו בשידור חי באינטרנט צילום של קמפיין בהשתתפותה. "דמותם של דוגמנים, קולם, גופם ושמם הם נכסיהם הפרטיים, ואיש אינו רשאי לעשות בהם שימוש מסחרי, שלא בהסכמתם וללא תמורה", כתב השופט אבי זמיר בפסק הדין.

רפאלי תבעה כארבעה מיליון שקל מ"סאני" ומאבי זיתן, מי שהיה סמנכ"ל סאני ומנהל מחלקת השיווק שלה. מנגד, חברת האלקטרוניקה הגישה תביעה נגד הטפומודל בסכום של כשני מיליון שקלים, בטענה של פגיעה בקמפיין והוצאת לשון הרע - בעיקר בשל פניית פרקליטה של רפאלי אל חברת סמסונג הקוריאנית, תוך פירוט טענות קשות כנגד "סאני".

בר רפאלי. ניר פקין
כך זה נראה בבית המשפט בתחילת השנה. בר רפאלי/ניר פקין

בפסק הדין נקבע כי השידור החי באינטרנט של "מאחורי הקלעים" של צילום הפרסומת לא נכלל בצורה מפורשת ומוסכמת בחוזה בין רפאלי לחברה. "הרעיון לשידור כזה, החדשני והראשוני באותה תקופה, 'הבריק' במוחו של מי מאנשי סאני או משרד הפרסום שלה במהלך ישיבה משותפת במועד כלשהו לאחר חתימת ההסכם", קבע. הוא הוסיף כי לאחר שהגו את הרעיון, היה על אנשי סאני לפנות אל רפאלי באופן מסודר ורשמי ולהסדיר עמה את הנושא.

"השידור החי באינטרנט, הגם שנהגה ובוצע מתוך כוונות טובות, בהתלהבות מקצועית, וללא כוונת זדון או תרמית, נעשה ללא עיגון בחוזה שבין הצדדים, ללא קבלת הסכמתה של התובעת מראש וללא שידעה או הבינה שכך הם פני הדברים בשטח", כתב השופט. עוד הוסיף כי "לכל דוגמן או דוגמנית, גם אם הם בוחרים לחשוף את עצמם לפרסום כלשהו, יהא הנרחב או החושפני ביותר, במדיה כזו או אחרת, יש זכות שלא ייעשה שימוש בנכסים פרטיים אלה מעבר למה שסוכם וללא הבעת רצון מפורש מצדם. גם חריגה מהסכמות קיימות, בדבר היקף השימוש המותר בנכסים אלה, תהווה פגיעה בהם, פגיעה המצדיקה פיצוי כספי".

"אם הייתי יודעת, הייתי קמה והולכת"

עוד קיבל השופט את תביעתה של רפאלי בגין שידור הפרסומת בבתי הקולנוע, ללא הסכם עמה. עם זאת, השופט קבע כי הסכומים שתבעה רפאלי מוגזמים, והסתפק בפיצויים בגובה 400 אלף שקלים וכן תשלום הוצאות משפט בגובה 150 אלף ש"ח.

רפאלי אמרה בעדותה בבית המשפט בעבר, כי "אם אנשי יחסי הציבור באו לצלם אותי ולהעביר חלק מהצילומים בשידור חי - כשאני יודעת מתי לא לחטט באף או לא לעשות דברים אחרים - לא הייתי יכולה להתערב. אבל אם הייתי יודעת שיש שידור חי של כל ימי הקמפיין ישירות לאתר תפוז שבבעלותו של אילן בן דב, הייתי קמה והולכת מהצילומים".


וואלה! סלבס תמיד מפסידה בתביעות שמוגשות נגדה. ככה זה כשאת מטרידה סדרתית ושובבה.


בר רפאלי עולה על דוכן העדים

מחליף כתובת: אייל גולן עוזב את מגדל היוקרה

רכלו על הניצחון של בר בבית המשפט גם בפייסבוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully