יעקב אגם, אחד מגדולי האמנים בישראל וחתן פרס ישראל, הלך לעולמו בגיל 98 ויובא היום (שני) למנוחות. מי שספדה לו היום בפוסט מרגש היא השחקנית אגם רודברג, הקרויה על שמו.
רודברג שיתפה תמונות שלה ושל אגם לאורך השנים בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: "כשהייתי בת 18 ניגשתי אליו באירוע, סיפרתי לו שאני קרויה על שמו, ואמרתי לו שאני רוצה שנהיה חברים. זה נשמע כמעט חצוף, אבל לשמחתי הוא הסכים".
היא המשיכה: "מאז באמת היינו חברים. נפגשנו בניו יורק, בפריז ובלונדון, ובתל אביב כשהוא בא להצגות שלי, ואני תמיד התרגשתי לראות אותו בקהל. אבל איכשהו, הכי התרגשתי כשהוא בא אלינו למושב".
"היינו יושבים לארוחות ערב, ובאופן שמאוד לא אופייני לי, בעיקר הייתי מקשיבה. מבחינתי ישב מולי אדם עם חוכמה אינסופית, ואני רק רציתי לספוג ממנה עוד ועוד. יש לי הרבה חברים חכמים, אבל יעקב היה מהאנשים החכמים והמיוחדים ביותר שהכרתי. הוא לא רק יצר אמנות - הוא המציא שפה. שפה שחיברה בין צבע, תנועה, טכנולוגיה, רוח ויהדות. השילוב הזה הימם אותי בכל פעם מחדש".
עוד הוסיפה: "אני גאה להיות קרויה על שמך. אז לכל הילדים שאומרים לי שהם קרויים על שמי, בעצם גם אתם קצת קרויים על יעקב אגם. אני מקווה שתכירו את היצירה שלו, את המחשבה שלו ואת המורשת האדירה שהשאיר אחריו. יש מעט מאוד אמנים שאפשר לומר עליהם שהם שינו את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על אמנות. יעקב אגם היה אחד מהם".
"מבחינתי היית האמן הישראלי החשוב ביותר. אמרתי לך את זה כשהיית כאן, ואני כותבת את זה שוב עכשיו. גאה על הזכות שנפלה בחלקי לקרוא לך חבר. נוח בשלום, חבר אהוב וחד-פעמי".
