וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי אשכנזי נגד הממשלה - בכנסת: "איפה נאמנות המדינה לאזרחיה?"

28.10.2024 / 13:18

הקומיקאית האהובה השתתפה בוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה, ולא עצרה את עצמה מלהביע את דעתה על התנהלות המדינה בכל הנוגע לניהול המלחמה, הנשים בממשלה והחטופים - כשכמה מבני משפחותיהם נכחו בדיון: "נועדנו לבכות ולהיאנס". צפו

עדי אשכנזי בדיון של ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה לציון התאריך העברי למתקפת חמאס על ישראל/דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

עדי אשכנזי מוכרת ברחבי ישראל כקומיקאית ושחקנית מוכשרת, כזו שיודעת לא רק לספר בדיחה טובה ולחמם לנו את הלב - אלא גם לרגש אותנו כשצריך. כך בדיוק היא עשתה גם היום (שני), כשהשתתפה בוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה בדיון לציון התאריך העברי למתקפת חמאס על ישראל.

במהלך נאום תקיף שלה בדיון, שבו השתתפו גם כמה מבני משפחות החטופים, אשכנזי שיתפה בכאב את המפגש שלה עם תצפיתניות שניצלו מהטבח הנורא של אותו יום, אותן פגשה בימים הראשונים לפרוץ המלחמה - ותקפה את אלו שהתעלמו מהאזהרות שלהן לפני מתקפת חמאס.

"אני יודעת מה זה להיות הבורג הקטן בקצה בצבא", אמרה, באתי לבקר את התצפיתניות שישבו תחת ערמות של גופות. ליד כל מיטת תצפיתנית, הוריה אמרו לי שהן עצמן אמרו שאנחנו עומדים בפני תקיפה, ששומעים אותם (את מחבלי חמאס, ע"א) מתאמנים. התצפיתניות חיו את חייהן כמו פרח, ואז הלכו לצבא, אימנו אותן, השקיעו כסף, לימדו אותן את הקורס, הן למדו אותו מצוין, עשו אותו מעולה - ואז לקחו אותן, פגעו בהן ולא באו לקחת אותן!".

עדי אשכנזי בדיון של ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה לציון התאריך העברי למתקפת חמאס על ישראל. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
אשכנזי בוועדה/דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

אשכנזי המשיכה בדבריה: "על מה הן התגייסו להגן על המדינה, אם המדינה לא מגנה עליהן? הן עשו את עבודתן נאמנה, אנסו אותן ועשו עליהן רברס? השתגענו? איפה הנאמנות של המדינה לאזרחים שלה? אומרים רק ניצחון מוחלט, איזה ניצחון מוחלט? תחזירו אותם! (הכוונה לחטופים שנותרו בעזה, ע"א) איזה ניצחון יש לנו אם לא נתחייב לאזרחים שלנו?".

הקומיקאית לא עצרה, והמשיכה לתקוף: "'שיט הפנס', והשיט קרה לנו ב-7 באוקטובר ועוד קודם, כשלא הגנו על הגבולות ועל האזרחים שלנו, שם קרה לנו הח**. מה לעשות? תשב לאכול את מה שבישלת, זה מה שקרה. עם כל הצער, אי הנוחות וההפסד של הניצחון הכל כך כיפי שיכול היה להיות לנו, נחזיר אותם כי זו המחויבות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עדי אשכנזי. יח"צ,
יכולה גם להיות כעוסה. עדי אשכנזי/יח"צ

"זה כמו שניגש למשפחה של חטוף, ונגיד להם לא נחזיר אותו, ניקח את הילד השני כדי שיילחם עד הניצחון - באיזה עניין? נתנו כבר! תחזירו אותם, אחר כך תעשו את מה שצריך", הוסיפה, בזמן שכאב גדול נראה על פניה. "את מי עוד לא הרגתם? הרגתם עם שלם, את כל האימהות במדינה שלא ישנות בלילה! החטופים שם הם הילדים של כולנו. איזה ביטחון יש במדינה אם אתה נדרש לתת 100% התמסרות למדינה, כשהמדינה מבריזה לך? איך?!".

לסיכום, אשכנזי תקפה את הנשים שנמצאות במעלה הפוליטיקה בארץ - או, לפחות, את המעטות שנמצאות שם: "אני קוראת לכל נשות המדינה - שימו לב, אין לנו ביטוי. לא בממשלה, לא בקבינט. אנחנו נועדנו לבכות ולהיאנס, זה המקום שלנו. מעט הנשים שנמצאות שם למעלה, תעשו את העובדה שלכן! כסטנדאפיסטית אומרים לי את נשית, את גברית - לא, פה בפוליטיקה צריך להיות נשית. אם את אישה שהצליחה לעלות למעלה, תעשי הכל למען נשים - כל יום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully