וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני החתונה: 10 עובדות שלא ידעתם על אבנר נתניהו

21.10.2024 / 7:28

בחודש הבא, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יינשא אבנר נתניהו, בנם הצעיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, לבחירת לבו. ההתרגשות במשפחת נתניהו בשיאה, ואין טיימינג יותר טוב מלהכיר לעומק את המאורס הצעיר

דיון אבנר נתניהו נגד ברק כהן, השלום ת"א, 4 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
אבנר נתניהו/ראובן קסטרו

אבנר נתניהו (30) נולד ב - 10 באוקטובר 1994 בירושלים, כבנם הצעיר של בנימין ושרה נתניהו. הוא אח ליאיר ואח למחצה לנועה, שנולדה לאביו מנישואיו הקודמים למיקי הרן. לרגל נישואיו הקרבים, קבלו עשר עובדות על מי שעתיד בקרוב לעמוד תחת החופה באחת החתונות הגדולות והמתוקשרות של השנה, שתתקיים בצל המלחמה והמאבק להשבת החטופים החיים והמתים מעזה.

1. בקדנציה הראשונה של אביו כראש ממשלה, בשנים 1996-1999, גדל אבנר יחד עם יאיר אצל סבו וסבתו מצד אימו, חווה ושמואל בן ארצי. הסב (מוותיקי ומבכירי המורים לתנ"ך בישראל) היה זה שהנחיל לו את אהבת התנ"ך. הקשר שלו עם סבו היה משמעותי מאוד עבורו, עד כדי כך שהוא נהג במשך שנים לאמץ את שם משפחתו ולהזדהות ברשתות החברתיות ובמפגשים לא פורמליים כאבנר בן ארצי.

2. אבנר היה בן 15 ולמד כתלמיד בבית ספר חילוני, כשהתחרה בחידון התנ"ך. הוא זכה במקום הראשון במחוז ירושלים והעפיל לתחרות העולמית, שם זכה במקום השלישי. המצלמה תיעדה באותו אירוע את הוריו שלא יכלו להסתיר את הגאווה וההתרגשות. במקביל ללימודיו בתיכון הוא היה פעיל מאוד בתנועת הצופים.

רוה"מ בנימין נתניהו ורעייתו מחווים את בנם אבנר ללשכת הגיוס, נובצבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רוה"מ בנימין נתניהו ורעייתו מלווים את בנם ללשכת הגיוס, נובמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

3. אבנר התגייס לצה"ל בנובמבר 2014. במהלך הטירונות בבסיס זיקים שבלכיש נפצע באורח קל מחתך בפניו, וטופל בבית החולים ברזילי. הוא התקבל ליחידה המסווגת 8200, אך חתם על ויתור כדי לשרת ביחידה קרבית. הוא עבר גיבוש סיירות לצנחנים ובסופו של דבר העביר את השירות בתפקיד מבצעי מסווג בחיל האיסוף הקרבי.

4. לקראת סוף שירותו הצבאי קיבל אבנר חופשה בת עשרה ימים כדי להצטרף לקבוצה שהגיעה לארץ במסגרת פרויקט "תגלית", צ'ופר השמור לחיילים מצטיינים שזוכים לקבל חופש ולטייל בארץ. בפני הקבוצה האמריקאית הוא הציג עצמו בשם אבנר בן ארצי.

5. בסוף התיכון ובמהלך שירותו הצבאי היה אבנר בזוגיות שנמשכה כארבע שנים עם בחורה בת גילו בשם פז ברסקי. היא עברה להתגורר בווינה בספטמבר 2016, והשניים נפרדו על רקע עזיבתה את הארץ. ברזומה הרומנטי של אבנר ניתן למצוא גם את דוגמנית הנשק אורין ג'ולי, עמה תועד במהלך דייט לילי ואת נוי בר, הדוברת של השר עמיחי שקלי, לה היה מאורס. השניים נפרדו אחרי שלוש שנות זוגיות, מגורים משותפים ושני כלבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבנר נתניהו ונוי בר. אינסטגרם, צילום מסך
אבנר נתניהו ונוי בר/צילום מסך, אינסטגרם
אבנר נתניהו, אורין ג'ולי. ניר פקין
אבנר נתניהו ואורין ג'ולי/ניר פקין

6. כשלושה חודשים לאחר הפרידה מבר, חשף נתניהו בחשבון האינסטגרם תמונה זוגית ראשונה עם חברתו החדשה, לה הוא מאורס כיום: עמית ירדני (26), חוקרת סייבר בחברת הייטק. ביולי 2023 השניים עברו להתגורר יחד בתל אביב. ירדני, במקור ממושב מזור במרכז הארץ, היא מטפסת מקצועית שהשתתפה בתוכנית "נינג'ה ישראל". בראיון שקיימה לפני המסלול בתוכנית, שיתפה כי "אבנר מאוד מפרגן לזה שאני ב'נינג'ה' וגם הוא חזק בספורט ותותח בפני עצמו. הוא יודע לטפס, אני מלמדת אותו לאט לאט". כשנשאלה אם פגשה את ההורים של אבנר, ענתה: "כן. נחמדים מאוד ואני מרגישה בנוח איתם". ועוד קצת על הכלה לעתיד: היא בוגרת בית ספר "הכפר הירוק" ושירתה בצה"ל ביחידה טכנולוגית במודיעין. בשנה שעברה סיימה לימודי תואר ראשון מדעי המחשב בבינתחומי הרצליה. החתונה של השניים מתוכננת להתקיים ב - 26 בנובמבר בחוות רונית.

אבנר נתניהו ועמית ירדני. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אבנר נתניהו ועמית ירדני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

7. בשנת 2019 אבנר השתתף בתוכנית "המרדף" (כאן 11) והתחרה בצ'ייסר איתי הרמן. הוא הציג את עצמו בפני השתתפים והצופים בבית כ"בן 25 מירושלים, סטודנט לארכיאולוגיה", וכשהמנחה עידו רוזנבלום שאל אותו במה אביו עוסק, השיב: "אבא עובד מדינה". 3 שניות בלבד הפרידו בינו לבין ניצחון על הצ'ייסר וזכייה ב-80,000 שקלים. למרות שהצליח לענות על שאלות רבות, בסופו של דבר הוא הפסיד.

8. אבנר אוהד את קבוצת בית"ר ירושלים ונחשב למעריץ מושבע של הסדרה "משחקי הכס".

9. בחודש אפריל האחרון קהילת עורכי ויקיפדיה בעברית הצביעה בעד הסרת ערך האנציקלופדיה של אבנר. לאחר ההכרעה, פרטים רלוונטיים עליו שהופיעו בעמוד הישן הוכנסו לתוך ערך קיים שעוסק במשפחת נתניהו כולה. ההצבעה הגיעה בעקבות פנייתו החריגה של אבנר לעורכי ויקיפדיה, בה ביקש שהערך עליו יוסר: "אני מושא הערך ואני לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה. הערך דל בכל מקרה". כחודשיים לאחר מכן הערך חזר לאנציקלופדיה המקוונת, אחרי שהתברר כי בהצבעת המחיקה שנערכה בחודש אפריל לקחו חלק גם חשבונות פיקטיביים.

אבנר נתניהו. ניר פקין
עם אבטחה צמודה. אבנר נתניהו בצילום פפראצי/ניר פקין
יאיר ואבנר נתניהו. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
משפחת נתניהו (אבנר שני מימין), עם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
שרה ואבנר נתניהו. AP
אבנר בצעירותו, לצד אמו שרה נתניהו/AP

10. בשנת 2018, לאחר שחזר מטיול אחרי צבא, עבד אבנר בעבודות מזדמנות, ביניהן כמלצר בבית קפה שכונתי בירושלים ובקטיף חצילים. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב כי הוא מחפש ריהוט יד שנייה לחדר במושב במרכז הארץ, אליו הוא עובר לטובת עבודה מועדפת. בראיון שהעניק לתוכנית "חי בלילה", סיפר באותם ימים המעסיק של אבנר בעבודה החקלאית: "הוא כבר עבד אצלי לפני הצבא. הוא אדם מנומס, עם מוסר עבודה גבוה. קשה למצוא ישראלים היום שעובדים בכזאת רצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully