וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונסול לשעבר התראיין ל - CNN וגרם לעידן רייכל לזעום

15.10.2024 / 14:06

עידן רייכל העביר לפני זמן קצר ביקורת על ראיון שהעניק קונסול ישראל בניו יורק לשעבר אלון פנקס ל - CNN: "את הדברים הנכונים שאמרת - תשאיר אצלנו בבית". פנקס בתגובה לוואלה סלבס: "אולי כדאי שיראה את הריאיון כולו לפני שמגיב"

עידן רייכל. אינסטגרם, צילום מסך
עידן רייכל/צילום מסך, אינסטגרם

קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, אלון פנקס, התראיין לרשת CNN וציין בין היתר כי אחד הכשלים שהובילו לטבח ב-7 באוקטובר הוא התנשאות שוביניסטית של מפקדי צה"ל כלפי התצפיתניות שהתריעו מפני אסון, וחלקן נרצחו בקרבות.

לדבריו של פנקס, החיילות הזהירו פעמים רבות את המפקדים שלהן מפני הפעילות החשודה של מחבלי חמאס בתקופה שקדמה לטבח, אך תלונותיהן זכו להתעלמות וכי נאמר להן כי הן מדמיינות. "זה לא רק עניין של אנשים מהדרג הנמוך שחווים התעלמות מהדרג הגבוה, אלא מדובר בנשים צעירות, שהגברים התנהגו אליהן כמו פטרונים", אמר. שני כשלים נוספים שמנה פנקס, שלדעתו הובילו למחדלי 7 באוקטובר, הם הקונספציה לפיה חמאס מורתע ולא מעוניין במלחמה, וכן התגובה הצבאית הלקויה בשעות הראשונות של הטבח.

הזמר והיוצר עידן רייכל הגיב לפני זמן קצר לדבריו של פנקס, והפנה לעברו ביקורת חריפה: "לאלון פנקס זכויות רבות. אבל כשאתה הקונסול בניו יורק ואתה מתראיין ל - CNN, הסיבה היחידה לזוועות - היא החמאס. את הדברים החשובים והנכונים שאמרת - תשאיר אצלנו בבית".

אלון פנקס. רפי דלויה,
אלון פנקס/רפי דלויה
עידן רייכל בביקורת על אלון פנקס. אינסטגרם, צילום מסך
עידן רייכל בביקורת על אלון פנקס/צילום מסך, אינסטגרם

אלון פנקס הגיב על הטענות של רייכל ומסר לוואלה סלבס: "בוודאי שהחמאס ורק החמאס אחראי. אבל אולי כדאי שיראה את הריאיון כולו לפני שמגיב. השאלה הייתה על הסיבות להפתעה בעקבות הפרסום של הניו יורק טיימס על 'מסמכי החמאס'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully