וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפורסמת שנכחה בתפילה לצד ח"כ יולי אדלשטיין - מדברת

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 11:12

כוכבת הרשת, שבת דודתה אגם ברגר נחטפה לעזה בשבעה באוקטובר, הגיעה להתפלל בבית הכנסת בו הפגינו נגד חבר הכנסת יולי אדלשטיין והזדעזעה: "חוויתי את מה שדתיים חווים במדינה"

אשלי וקסמן בקשי. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אשלי וקסמן בקשי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

במהלך סוף השבוע האחרון מאות מוחים הגיעו ללוות את חבר הכנסת מטעם מפלגת "הליכוד", יולי אדלשטיין, בבית הכנסת בו הוא מתפלל ולא שכחו את קריאות "הבושה" המסורתיות. השאלה רק אם הן היו בנוסח אשכנזי או ספרדי.

מי שעוד נכחה במקום - ולא בשביל ההפגנה, אלא בשביל התפילה, היא כוכבת הרשת אשלי וקסמן בקשי, שבת דודתה אגם ברגר, נחטפה לעזה מהבסיס בנחל עוז בשבעה באוקטובר. בסרטון שהעלתה בקשי לחשבון האינסטגרם שלה אתמול (א'), שיתפה בחוויה הקשה שעברה.

"רציתי לדבר איתכם על מה שקרה אתמול, בשבת. בית הכנסת שאני התחלתי ללכת אליו, זה בית כנסת איפה שיולי אדלשטיין גם מתפלל. אני מתקרבת לבית הכנסת ואני קולטת שיש מלא אנשים מחוץ לבית הכנסת".

"בגלל שהייתי גם עם הכיסוי ראש והייתי לבושה צנוע, פתאום חוויתי את מה שאנשים דתיים חווים במדינה שלנו. אני רק רוצה שתדעו, שאתם ממש יושבים פה ועושים את זה ביום שבת, אתם ממש לא עושים את זה בשם ומייצגים את כל משפחות החטופים - את המשפחה שלנו אתם לא מייצגים".

כוכבת הרשת המשיכה וסיפרה על היתקלות שהיתה לה עם אחת המפגינות במקום: "התחילה לצרוח עליי, הסתכלה לי בעיניים עם מבט של שנאה. אני לא קיבלתי מבטי שנאה כאלה בשום מקום בעולם שהסתובבתי".

"היא התחילה לצרוח עליי 'אולי במקום ללכת לבית כנסת תבואו ותצטרפו אלינו', אני אפילו לא באתי להגיב לה, להגיד לה 'מה זה אלינו?' מה זה? מה מה? רציתי להגיד לה 'תגידי, אני משפחה של חטופה, איך את מדברת אליי?', אבל עצרתי את עצמי, אספתי את עצמי ואמרתי כאילו אין טעם זה לא יוביל לשום דבר".

"הבחור שישב שם, שדיברתי איתו, רגע לפני שידע שאני משפחה של אגם, הוא כאילו עשה לה כזה 'לא לא, די', כאילו עצר אותה כי הוא הבין כמה שהיא...".

"הלכתי סביב הבלוק וכשהתקרבתי לבית הכנסת שלנו, הכל היה חסום במכוניות של משטרה ומגבניקים. פשוט התפרצתי בבכי על, מה זה השנאה זאת בעם שלנו? מה זה השנאה הזאת בין יהודים? אם אגם הייתה יודעת, אמיתי אני התפרצתי בבכי, כאילו אם אגם שהיא כל כך... היא ביקשה ביום הולדת שלה בגיל 19 אהבת חינם והיא מאמינה, היא רק רצתה אחדות בעם".

"כל כך כאב לה על הקרע בעם, אם היא הייתה רואה את מה שקורה ברגע הזה בבית הכנסת, היא הייתה מתפרקת, היא הייתה מתפרצת בבכי, אני בטוחה ואני מפחדת, אני מפחדת מה הולך להיות כאן ביום כיפור", חתמה וקסמן בקשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אשלי וקסמן בקשי וג'סטין טרודו. באדיבות המצולמים
אשלי וקסמן בקשי וג'סטין טרודו/באדיבות המצולמים

בתגובה בלעדית, מסרה אשלי וקסמן בקשי לוואלה סלבס: "לכולנו יש זכות להפגין ואני אמות בלהגן על הזכות של אנשים להפגין, אבל בעיניי הייתה חצייה של קו אדום כשמפגינים בבית כנסת בשבת ואם חשבו שיש כאן משהו לא תקין מבחינת המשטרה או אלימות משטרתית - המקום הנכון להפגין בו היה מחוץ למשטרה ולא להוציא את הכעס שלהם על קהל מתפללים בשבת".

"בתור אישה חילונית, בפעם הראשונה חוויתי את הסטיגמות ואת הדעות הקדומות שיש להרבה מאוד אנשים כלפיי הציבור הדתי. מניחים שבגלל שהם הולכים לבית הכנסת בשבת אז הם לא תומכים בעסקה או שהם לא עושים למען החטופים, שבמקרה שלי זה לגמרי לא נכון. אני בעצמי משפחה של חטופה וכבר שנה מהחיים שלי אני עושה הכל על מנת להביא לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully