וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוה דדון תוקפת את ראש הממשלה נתניהו: "לא אמרת סליחה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 15:05

אדוה דדון מבקרת את נאומו של בנימין נתניהו: "ראש הממשלה, בנאומו המוקלט, הביע צער על מותם של ששת החטופים, אבל לא אמר סליחה. לא אמר- חמאס רצח באכזריות, אך אני הוא זה שביצע שורה של החלטות שהובילו לתוצאה המזעזעת והטרגית הזו"

כתבה של אדווה דדון מתוך רצועת עזה, אולפן שישי, 22 בדצמבר 2023. חדשות 12, צילום מסך
כתבה של אדווה דדון מתוך רצועת עזה, אולפן שישי, 22 בדצמבר 2023/צילום מסך, חדשות 12

העיתונאית אדוה דדון, כתבת בחברת החדשות של קשת 12, החלה לפרסם הלילה (בין שבת לראשון) סדרת סטוריז שנמשכת גם הבוקר, בה היא מביעה את תחושותיה הקשות כלפי מציאת גופותיהם של שישה חטופים, שנרצחו במהלך הימים האחרונים בעודם בשבי חמאס בעזה.

כזכור, אתמול (שבת) חולצו הגופות של אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג פולין, אלכס לובנוב, עדן ירושלמי ואורי דנינו, זכרם לברכה. דדון התייחסה בדבריה גם להתעקשות של הקבינט על הישארות הצבא בציר פילדלפי, שמהווה מכשול בסגירת עסקה להשבת החטופים ופירושה מבחינת חמאס "סגירת הדלת למשא ומתן באופן מלא".

"זה לא 'פילדלפי' מול חיי החטופים, אלא חיי הממשלה מול חיי החטופים. זה כואב, ומכעיס, ומתסכל, אין זוועה כזו, ואין קול לזעוק יותר. זה היום בו הלב נדם וראש הממשלה נאלם", כתבה דדון.

סטורי של אדוה דדון על מותם של ששת החטופים. אינסטגרם, צילום מסך
סטורי של אדוה דדון על מותם של ששת החטופים/צילום מסך, אינסטגרם
אדוה דדון קוראת לצאת לרחובות. אינסטגרם, צילום מסך
אדוה דדון קוראת לצאת לרחובות/צילום מסך, אינסטגרם

"עד לפני כמה ימים הם חיו, ונרצחו בדם קר", הוסיפה דדון. "סליחה שלא יכלנו לעשות יותר כדי שתחזרו בחיים. לא יכול להיות שהמדינה לא תרעד". דדון הוסיפה וכתבה: "הם מפקירים אותם למות. אל תתרגלו, אל תהיו אדישים. בואו לתמוך, צאו לרחובות".

בהמשך, הגיבה דדון לנאום נתניהו וביקרה את החלטתו שלא להתנצל: "חשיבותה ומשמעותה של לקיחת אחריות. ראש הממשלה, בנאומו המוקלט, הביע צער על מותם של ששת החטופים, אבל לא אמר סליחה. לא אמר- חמאס רצח באכזריות, אך אני הוא זה שביצע שורה של החלטות שהובילו לתוצאה המזעזעת והטרגית הזו".

"זה הזכיר לי את הנאום של יצחק רבין ב-1994, לאחר שכשל ניסיון החילוץ של נחשון וקסמן שנחטף ונרצח בידי חמאס, ונפילתו בפעולה של ניר פורז, מפקד הכוח מסיירת מטכ"ל. רבין אמר: "אני החלטתי לצאת לפעולה, ולכן אני נושא באחריות לכישלונה". למה זה חשוב? משום שאם אתה לא אחראי, אז המחויבות שלך היא לא אבסולוטית. ויש עוד 101 חטופים שגורלם לא חייב להסתיים כך. אם רק היה מצפן. ומצפון".

  • עוד באותו נושא:
  • יונית לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully