וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהתפרץ לנכס והשתלט על ציוד: ניסים גרמה יקבל פיצויים

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 17:40

ניסים גרמה, בעל נכס בראש העין, תבע בבית המשפט כ-454,834 שקלים משוכרים שהפעילו בנכס שלו מסעדה. למרות שהשתלט על הנכס ועל הציוד שנותר בו, קבע בית המשפט כי גרמה יקבל כ-140,000 שקלים ועוד 25,000 הוצאות משפט

ניסים גרמה. צילום: אביב חופי, עיבוד תמונה
יקבל כ-140,000 שקלים. גרמה/עיבוד תמונה, צילום: אביב חופי

סכסוך שכירות מתנהל בימים אלה בבית משפט השלום בפתח תקווה בין ניסים גרמה, בעל נכס בראש העין, לבין חברת א.נ מאה בע"מ ובני משפחת נירן, שערבו להסכם השכירות.

הסכסוך פרץ בעקבות אי תשלום דמי השכירות והשלכותיה של מגפת הקורונה על הצדדים.
על פי כתב התביעה שהוגש על ידי גרמה, הנתבעים חייבים לו סכום כולל של כ-454,834 שקלים, הכולל חוב עבר של 254,640 שקלים ודמי שכירות נוספים שצברו. בנוסף, נדרש תשלום פיצויים מוסכמים בגין הפרת הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים. הנתבעים, מצידם, הגישו תביעה שכנגד בסכום של 570 אלף שקלים בטענה כי במהלך תקופת הסגרים שהחלו עם פרוץ מגפת הקורונה, העסק שלהם (מסעדה) נסגר ועל כן היו אמורים להיות פטורים מתשלום דמי שכירות.

ניסים גרמה ברית יוסי לוי. אור גפן,
מנהל הבנק מוסר היי. גרמה/אור גפן

בנוסף, טענו כי הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים נעשה תחת לחץ ואיומים, דבר הפוגע בתוקפו החוקי של ההסכם. לפי כתב ההגנה של הנתבעים, הם טוענים כי שולמו סכומים מסוימים במזומן בתקופת השכירות וכי השקיעו סכומים ניכרים בהכשרת העסק, אך לבסוף גרמה השתלט על הנכס והציוד שנותר בו. חוות דעת שמאית שהוגשה במהלך המשפט מעריכה את שווי הציוד שנתפס על ידי גרמה ב-116,800 שקלים, אך הנתבעים סירבו לקבל את הציוד חזרה, מה שהוביל לפתיחת תיק הוצאה לפועל למכירת הציוד.

בסופו של הדיון, קבע בית המשפט כי גרמה יקבל כ-140,000 שקלים ועוד 25,000 הוצאות משפט, זאת למרות שהתפרץ לנכס ותפס את הציוד של השוכרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully