וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום הולדתו ה-46: עשר עובדות על השף אסף גרניט

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 16:38

אסף גרניט, השף הישראלי המצליח בעולם, חוגג היום (שלישי) את יום הולדתו ה-46. לרגל היום החגיגי, אנו מביאים בפניכם 10 עובדות שכנראה לא ידעתם עליו

משחקי השף, רשת 13, 5 באוגוסט 2024. רשת 13, צילום מסך
משחקי השף, רשת 13, 5 באוגוסט 2024/צילום מסך, רשת 13

השף אסף גרניט נחשב לשף הישראלי המצליח בעולם, עם מסעדות רבות בארץ ובעולם. בין היתר מתפקד גרניט כבעלים וכשותף במסעדות בירושלים, לונדון, פריז וברלין שהפכו לשם דבר ונחשבות למובילות בענף. בפריז ישנה גם מסעדת "שבור", עליה קיבל גרניט את כוכב המישלן היוקרתי.

בנוסף להיותו שף, גרניט הוא גם מסעדן, איש עסקים ומנחה בטלוויזיה.

אסף גרניט, מורן איפרגן ובנם ליאו. אביב חופי (אירוע פקטורי 54), צילום מסך
תמונה משפחתית. אסף גרניט, מורן איפרגן ובנם ליאו/צילום מסך, אביב חופי (אירוע פקטורי 54)

לרגל יום הולדתו ה-46 שחל היום (שלישי), הנה עשר עובדות שכנראה לא ידעתם עליו.

1. גרניט היה נשוי בעבר לבמאית מורן איפרגן והשניים הורים לבן משותף ליאו (12). במסגרת צילומי "המסעדה הבאה" בה כיהן כשפט, חשף גרניט את אחד הוויתורים הגדולים שעשה למען הקריירה שלו: "שבועיים אחרי שליאו נולד טסתי ללונדון כדי לפתוח את המסעדה שלי. עד כדי כך אני רוצה להיות מסעדן".

2. הוא נולד וגדל בירושלים. הוריו של גרניט צברים ממוצא פולני ויקי, שעברתו את שם משפחתם "גוטריימן". "למדתי לבשל במטבח של סבתא שלי, ובשיטוט בין הטעמים והניחוחות של העיר, מהדוכנים בשוק אל הסירים של סבתא", שיתף. כאשר גרניט פתח מסעדה בברלין בשנת 2022, הוא קרא לה על שם סבתו, ברטה. כיום גרניט מתגורר בתל אביב.

3. את שירותו הצבאי העביר בתחילה כלוחם בחטיבת הצנחנים. בעקבות פציעה במהלך אימון, עבר הסבה לשרת כמדריך חובשים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אסף גרניט בשירות המילואים. באדיבות המצולמים
התגייס למילואים עם פרוץ המלחמה. גרניט/באדיבות המצולמים

4. לאחר שירותו הצבאי החל גרניט לעבוד כטבח במטבחים של המסעדות המובילות בירושלים, בהן "קבליר", "לבן בסינמטק", "קולוני", ו"אדום", שבה הפך לשף, ובאותה התקופה יצא להשתלמויות מקצועיות במסעדות ברומא ובלונדון.

5. גרניט מקפיד על שגרת אימונים אינטנסיבית, עם דגש מיוחד על אגרוף מקצועי.

6. מאז הגירושין, ניתן למצוא ברזומה הרומנטי של גרניט שמות כמו אנה ארונוב, שלמור שטרוזמן, דפנה גור, בעלת תואר דוקטור בשיווק מהווארד המתגוררת בלונדון, ומיה מישורי, בתו החורגת של איש העסקים ליאון קופלר, בעלי "סופר פארם".

7. כחלק מזיקתו לעיר, בשנת 2014 גרניט היה שותף בהוצאת הספר "אוטואוכל: טעימה מירושלים", שעסק בתרבות האכילה בירושלים.

8. בחודש מרץ האחרון אורח מיוחד סגר שולחן לארוחת צוהריים ב"טקס", המסעדה הצמחונית של גרניט במרכז פריז: כוכב להקת הביטלס, פול מקרטני, שהגיע עם בתו סטלה, לאחר התצוגה שלה שהתקיימה במסגרת שבוע האופנה בעיר. למסעדה המשיכו גם חלק מאורחי התצוגה של מקרטני ביניהם חברו של פול, הזמר רינגו סטאר, השחקנית איזבל הופר, וג'יימס דייסון, ממציא שואב האבק.

אסף גרניט ופול מקרטני במסעדת "שבור" בפריז. יחצ,
אסף גרניט ופול מקרטני במסעדת "שבור" בפריז/יחצ

9. יומיים לאחר תחילת מלחמת "חרבות ברזל" לקח גרניט הפוגה מאימפריית המסעדות כדי להתנדב לשירות מילואים כחובש ומדריך חובשים בעזה. בראיון למוסף "7 לילות סיפר: "סיטואציה מאוד קשוחה. אני פוגש את הצוות הרפואי שמטפל במחבלים שבויים שעכשיו הביאו, אזוקים. הם פצועים, וצריך לחקור אותם. הסיטואציה היא כזו: ילד בן 19 צריך לשים אנטיביוטיקה על פצע של מחבל שאולי רצח עשרות רק לפני 24 שעות, בהדרכה שלי נניח. איך אתה בכלל מסביר לאותו חייל את ההיגיון כאן? זה מבחן נפשי ואתי מטורף. אבל אתה צריך להזכיר לעצמך שאתה אנושי ושיש פה גם ממד חשוב של יעילות. צריך לחקור אותם, לכן הם צריכים להיות כשירים. זה עוזר לסדר את ההיגיון".

10. בהמשך סופח גרניט לשירות מילואים ביחידת מגלן. בראיון לגיא פינס שיתף: "בתקופה האחרונה אני עושה מילואים עם אנשים מדהימים ואני חייב להגיד שלפני שבועיים הייתי איתם ברפיח וכשחזרתי אמרתי לעצמי 'מה, מה אני, למה חזרתי? מה אני עושה פה?'. זה לא נראה לי הגיוני שהם שם יום אחרי יום נלחמים בתנאים מטורפים וסכנה נוראית ואנחנו ממשיכים את החיים".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף גרניט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully