וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד תפילות במרחב הציבורי בת"א? מאיה ורטהיימר מצדיקה ומנמקת

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 14:39

מאיה ורטהיימר, רעייתו של סגן ראש עיריית ת"א, אסף זמיר, מגיבה לסערה הציבורית סביב איסור תפילות במרחב הציבורי: "בעקבות שנה שעברה, שהיה כל כך נורא, הם מנסים לעשות את המקסימום כדי למנוע את הדברים האלה"

מאיה ורטהיימר ואסף זמיר עם בתם אסיה. צילום מסך: אינסטגרם mayawertheimer, עיבוד תמונה
לא קשורה להחלטות. מאיה ורטהיימר/עיבוד תמונה, צילום מסך: אינסטגרם mayawertheimer

הרשת סוערת ביממה האחרונה בעקבות הודעה של עיריית תל אביב על כך שלא תאשר לקיים תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי.

כוכבים רבים מהביצה המקומית הצטרפו למחאה הציבורית והגיבו בזעם כלפי ההודעה. תום ברכה, יוצא העונה הנוכחית של "האח הגדול" ותושב תל אביב, כתב: "מתבייש בראש העיר שלי. אנחנו לא גרמניה של שנות ה-70, שיאסרו על יהודים להתפלל במקומות ציבוריים".

טום ברכה בסטורי נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
לא גרמניה של שנות ה-70. טום ברכה/צילום מסך, אינסטגרם

הגדיל ועשה גיא איתן, גם הוא יוצא 'האח הגדול', שפועל לאחרונה בדרכים מקוריות כדי להעביר מסרים כשהוא חש כי נעשה חוסר צדק, כתב: "אני רוצה לקחת 300-400 עמדות להנחות תפילין ומתחילתו של רחוב אבן גבירול עד סופו, למלא בעמדות ל-24 שעות", הכריז בפני עוקביו באינסטגרם. הוא הוסיף "אצטרך שתבואו כולכם להניח, ונשים יקבלו נרות לשבת בכל עמדה. ואני מדבר על אלפים, לא על מאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
גיא איתן בסטורי נגד עיריית תל אביב. אינסטגרם, צילום מסך
רוצה למקם מאות עמדות להנחות תפילין. גיא איתן/צילום מסך, אינסטגרם

התגובות הקשות הגיעו עד למגישה והמשפיענית מאיה ורטהיימר, רעייתו של ח"כ לשעבר אסף זמיר, כיום ממלא מקום וסגן ראש עיריית תל אביב. ורטהיימר בתגובה, שיתפה פוסט של אתר שפרסם ידיעה בנושא וכתבה "הלם הלם הלם. שוב יוצאים בכותרת פופוליסטית". לאחר מכן התייחסה לנושא הרגיש בסרטון.

מאיה ורטהיימר מגיבה לתפילות במרחב הציבורי בתל אביב. אינסטגרם, צילום מסך
המומה מהכותרת. מאיה ורטהיימר/צילום מסך, אינסטגרם

"אני בגדול לא רוצה להתעסק בפוסט הזה ונראה לי שאתם גם כולכם יודעים שאני לא קשורה להחלטות שנלקחות בעיריית תל אביב" אמרה, והתייחסה לאירועי יום כיפור בשנה החולפת, כאשר הפרדה שנוצרה בין גברים ונשים בכיכר דיזינגוף יצרה סערה ציבורית. "הדבר היחידי שאני יודעת להגיד לכם זה בוודאות זה שבעקבות שנה שעברה, שהיה כל כך נורא, הם מנסים לעשות את המקסימום כדי למנוע את הדברים האלה".

הסטורי של מאיה וורטהיימר/אינסטגרם

בהמשך, שיתפה ורטהיימר דבריו שכתב סגן ראש עיריית תל אביב, חיים גורן: "למי שרוצה פשוט שיעשו לו קצת יותר סדר". בין היתר נכתב ע"י גורן כי "בכיכרות אינטנסיביות כדוגמת כיכר דיזינגוף העירייה לא תאשר תפילות, אך היא בהחלט תסייע לקיום תפילות במרחב הציבורי, מחוץ לבתי הכנסת או בסמוך, ובכל מקום שהוא צורך ציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully