וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופירה אסייג לחרדים: "חיילים נהרגים ואתם משתמטים"

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 14:24

הלילה אושר דין הרציפות על חוק הפטור מגיוס לאוכלוסייה החרדית, בזמן שהבוקר התבשרנו על נפילתם של ארבעה לוחמים וגם הסלבריטאים התקשו להישאר אדישים

אופירה אסייג. מערכת וואלה!, מערכת וואלה
אופירה אסייג/מערכת וואלה, מערכת וואלה!
הסטורי של אופירה אסייג. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של אופירה אסייג/צילום מסך, אינסטגרם

את חוק הפטור מגיוס הביאה ממשלת בנט-לפיד לחיינו. אז, המפלגות החרדיות התנגדו לו נחרצות והיו מי מהם שהגדילו ואמרו שהוא: "עלוב, מבזה, משפיל, אנטי יהודי", בזמנו. כך או כך החוק חזר לשולחן הכנסת ואחרי שהלילה אושר דין הרציפות, עכשיו תוכל הקואליציה להמשיך בדיוק מאיפה שהיא הפסיקה ולא לעבור את כל התהליך הבירוקרטי המייגע שנוסח החוק יגיע למליאה.

הבקשה להמשיך בדיון על חוק הפטור מגיוס לחרדים עברה ברוב של 63 מול 57, כל זה קורה כשהבוקר התבשרנו על ארבעה לוחמים שנפלו במהלך הלחימה ברפיח והמפורסמים לא נשארו אדישים לחוסר השיווין בנטל. הם עשו פעם נוספת את מה שהתרגלו אליו בחודשים האחרונים - והביעו את דעתם בסטורי.

"תתביישו לכם 63 חברי כנסת שהצביעו נגד חוק הגיוס! חיילים נהרגים ואחרים משתמטים", אמרה המגישה אופירה אסייג. גם מנחת האח הגדול, לירון ויצמן הגיבה: "בזמן שנמסרות הודעות לארבע משפחות שחרב עליהן עולמן, מקדמים את חוק ההשתמטות".

"איך זה הגיוני? במה אנחנו שונים? ללמוד תורה זה מבורך אבל איך זה פוטר מלקחת נטל בלהגן על המולדת? למה בעלי כן ובעלים של אחרות לא?", שאלה ויצמן בתסכול.

"מה שאפשר" עם גורי אלפי, 11 בדצמבר 2023. רשת 13, צילום מסך
"מה שאפשר" עם גורי אלפי, 11 בדצמבר 2023/צילום מסך, רשת 13
הפוסט של גורי אלפי. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של גורי אלפי/צילום מסך, אינסטגרם

"מה עכשיו? איך ממשיכים מכאן?", כתב גורי אלפי בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, "כל כך הרבה חברים וחברות קיבלו את צו המילואים השלישי שלהם בתוך שנה. אני משוכנע שלציבור החרדי אכפת. אני משוכנע שהציבור החרדי כואב".

"מי יקום מהמנהיגים ויעשה מעשה? מי יחלץ אותנו מאימת השבר הזה? איך נחייה יחד, כעם אחד, כשאנחנו מבינים שחיינו וחיי ילדינו שווים פחות", חתם.

גם חייל המילואים והשחקן דין מירושניקוב זעם :"אני מילואמניק גאה! לוחם בקומנדו הימי הישראלי. אני בז לכל מי שהצביע בעד "חוק ההשתמטות". בזמן שארבעה מלאכים שלנו נקטפו בעת הגנה על המדינה המדינה. בזמן שהמלחמה בשיאה, למען הבית שלנו. מדינה ישראל. אני מתבייש בכם ואמשיך לשרת את המדינה בגאווה".

למרות שנוסח החוק הנוכחי לא מאוד מאיים ואפילו יכול לעזור לכוחות צה"ל, נראה שהאמירה המטרידה ביותר הייתה של ש"ס ויהדות התורה, שתחילה התנגדו לחוק הפטור מגיוס תלמידי ישיבות ואמרו שההצבעה אמש היא "טכנית בלבד" ולא מהותית על עצם החוק כי בעתיד הם צפויים לדרוש שינויים בנוסח לפני שיובא לאישור סופי.

דין מירושניקוב. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דין מירושניקוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

מול הדרישה לערוך שינויים בחוק, יש גם חברי כנסת בליכוד ובציונות הדתית שמסרבים לתמוך בחוק "ככתבו וכלשונו", וחלקם ידרשו למשל להגדיל את יעדי הגיוס המוצעים בחוק, דרישה שעלולה להוביל להתנגשות עם החרדים.

כך או כך, ההצבעה שעברה הלילה לא אישרה את חוק הגיוס בנוסח הנוכחי, אלא איפשרה לקואליציה להמשיך את הדיון ואת החקיקה בדיוק מאיפה שהפסיקו בפעם הקודמת (מבחינה בירוקרטית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully