וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחפש לייקים": לא תאמינו מי תובע את יוסף חדאד

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 10:37

המשפיען יוסף חדאד שיתף סרטון שהופץ ברשתות והתגלה כחלק מהסרט "חיים יקרים" של העיתונאי שלומי אלדר, שבתגובה מאיים לתבוע אותו: "הופך סיפור אנושי לתעמולה"

יוסף חדאד שלומי אלדר. תיעוד ברשתות החברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים/ באדיבות המצולמים, עיבוד תמונה
יוסף חדאד שלומי אלדר/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים/ באדיבות המצולמים

אם לא חייתם מתחת לסלע בחצי השנה האחרונה, כנראה שכבר יצא לכם להיתקל ביוסף חדאד, שעוסק בהסברה לאומית כמעט מסביב לשעון (חוץ מהשבתות בהן הוא מבלה במלביה עם ארוסתו). כחלק מעבודתו, חדאד דואג גם לשתף תכנים ברשתות כדי להדהד את המסרים ההסברתיים.

אחד הסירטונים ששיתף המשפיען התגלה כקטע מתוך הסרט "חיים יקרים" של העיתונאי והיוצר שלומי אלדר, שהתנגד בנחרצות לשימוש בעבודה שלו: "כמה מילים על 'אשף ההסברה' יוסף חדאד שגם הדליק משואה", פתח אלדר את הפוסט שהעלה לחשבון הטוויטר שלו.

"1. הוא משתמש בסרט שלי ומפר זכויות יוצרים. 2. הוא מוציא דברים מהקשרם, משתמש בקטע באופן דמגוגי והופך סיפור אנושי ויפה לתעמולה זולה. 3. "הבחורה הפלסטינית" אעלק, יש לה שם: ראידה אבו מוסטפא. לדברים שאמרה יש קונטקסט, אבל בשביל חדאד כל דבר הוא אמצעי כדי לקבל עוד כמה לייקים, זמן מסך והוקרה ממירי רגב".

"4. אין מצב שהוא צפה בסרט. 5. מחר בבוקר הוא יקבל מכתב מעורך הדין של מפיקי הסרט וביום שני מ-HBO, שהם מחזיקי הזכויות בארה"ב", חתם העיתונאי.

הפוסט של יוסף חדאד נגד שלומי אלדר. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של יוסף חדאד נגד שלומי אלדר/צילום מסך, אינסטגרם

חדאד לא חשש והשיב לאלדר בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו: "אתמול העליתי סרטון עם קטע שרץ ברשת כבר תקופה ארוכה, בו רואים בחורה פלסטינית שהבן שלה מתאשפז בבית חולים בישראל ובינתיים היא מתראיינת ומדברת על כך שהיא מאחלת לו להיות שהיד".

"סרטון חשוב הסברתית כדי לשקף לעולם את הביקורת שלי על החינוך של הפלסטינים לקידוש המוות. מסתבר שהקטע הזה הוא מתוך סרט תיעודי משנת 2010 בשם "חיים יקרים" בבימוי שלומי אלדר. אותו שלומי החליט לאיים עלי על הפרת זכויות יוצרים וטען שאני מוציא דברים מהקשרם, ושיש לדברים שאותה פלסטינית אמרה קונטקסט (ממש כאילו למד את התירוץ הזה מנשיאות הקמפוסים האנטישמיות בארה"ב)".

"שלומי יכול היה לפנות אלי כדי שאוסיף קרדיט והייתי עושה את זה בשמחה, אך הוא בחר במקום זה להוציא לעולם פוסט שבמקרה נתגלה לי ובמסגרתו מאיים לתבוע אותי תוך כדי הכפשות וזה חושף את המטרה האמיתית שלו. זו הרי השיטה המוכרת של האנטי ישראלים הקיצוניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יוסף חדאד מגיב למותו של נשיא איראן. אינסטגרם, צילום מסך
יוסף חדאד מגיב למותו של נשיא איראן/צילום מסך, אינסטגרם

"מה שבעיקר מפריע לו כנראה זה שהתוכן שלו מסייע למעשה להסברה הישראלית ועוד דרכי, אז זה ככל הנראה משהו שהוא לא מסוגל לתפוס. כמו כן, שלומי - הסרט שהסתבר שביימת אותו, מופץ בעשרות אם לא מאות אתרים באינטרנט (משם לקחתי אותו) זה שפנית באיומים ובצורה עקיפה רק אלי, מעיד על מה מפריע לך - המדינה שלנו והעובדה שכערבי אני פועל למענה".

"אל תדאג שלומי, הוספתי בפוסט את הקרדיט שמגיע לך על השירות שעשית להסברה הישראלית עם סרטון שמסייע למיליונים בעולם לדעת את האמת על החינוך הפלסטיני לטרור ורצח".

הפרשנים הצבאיים רוני דניאל יואב לימור שלומי אלדר צהל והתקשורת יחסים מותרים אסורים. דובר צה"ל
הפרשנים הצבאיים רוני דניאל יואב לימור שלומי אלדר צהל והתקשורת יחסים מותרים אסורים/דובר צה"ל

בתגובה לידיעה, נמסר לוואלה סלבס מיוסף חדאד: "זה ברור שמדובר בניסיון השתקה ורדיפה. הסרטון המדובר רץ ברשתות כבר שנים ללא ציון קרדיט, וכך גם אני נחשפתי אליו ועשיתי בו שימוש".

"במקום לפנות אלי באופן ישיר כדי שאוסיף קרדיט הוא בחר לעלות פוסט מסית ומכפיש נגדי עם איום התביעה. הצורה בה פעל והתבטא מוכיחה את מטרתו האמיתית, ואת העובדה שלא מדובר בבעיה של קרדיט אלא בבעיה איתי ועם העשייה שלי".

"אני לא נכנע ולא נרתע מול איומים ומול קיצוניים. אמשיך לפעול כעיתונאי ופעיל הסברה כדי לשתף את הציבור בארץ ובעולם באופן הוגן בתכנים של דיווחים, ביקורת ולמידה שתפקח עיניים ותתרום להסברה הישראלית".

יוסף חדאד. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
יוסף חדאד/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

משלומי אלדר נמסר לוואלה סלבס: "בשנים האחרונות התפתח בישראל ז'אנר של פופוליסטיים מלאי חשיבות עצמית שמרשים לעצמם לומר הכל ולכנות אחרים בשם אנטישמים ושונאי ישראל לצרכי לייקים. יוסף חדאד הוא אחד מהם".

"בכל שנותי כעיתונאי מעולם לא הגשתי נגד אף אחד תביעת דיבה אבל במקרה הזה החלטתי לטפל באמצעים משפטיים. בית המשפט הוא לא טיקטוק, שם חדאד יצטרך לעמוד מול שופטים ולהתמודד עם החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully