וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את הנופלים: "לעולם לא נשכח את הגיבורים"

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 9:23

יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הביא איתו תחושת מחנק כבדה לפתח דלתם של כל עם ישראל בעקבות השבעה באוקטובר והמלחמה שהתחילה מיד לאחר מכן. הכאב לא דילג גם על הסלבס בביצה המקומית, שהתקשו להכיל את הרגשות הקשים

נועה קירל. GettyImages
נועה קירל/GettyImages

מסיבות שמובנות מאליהן, יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה השנה הוא אולי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל, בגלל כמות האנשים שהצטרפו למשפחת השכול בעל כורחם. אך מה שאולי מקשה אף יותר על הגוש בגרון שלא עובר, היא העובדה שעדיין יש 132 חטופים בשבי החמאס כבר מעל לשבעה חודשים.

הרגשות הבלתי נתפסים לא פסחו על הסלבס בביצה המקומית: "השנה המספר הכואב, הקשה והטראגי ביותר עלה וגדל. גיבורים וגיבורות שעזבו הכל כדי להגן על המדינה שלנו, על כולנו. לכולם לא נשכח אותם. יהי זכרם ברוך", כתבה נועה קירל בסטורי שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה.

קירל ממש לא הייתה היחידה, גורי אלפי העלה גם הוא פוסט קשה: "הרדיו התקלקל לפני כמה ימים... לא נזכיר שמות, אבל הבת שלי קיבלה לאחרונה רשיון ויש מצב שיש לה יד ורגל בזה. שוב, לא מאשים. זה אומר שאני נוסע בשתיקה ומקשיב לטוחן אשפה שהוא המוח שלי. כנראה ההפך ממדיטציה".

"מדי פעם אני מציץ על נוסעים במכוניות אחרות ומדמיין את המחשבות שלהם. כי מספיק לי עם שלי. ופתאום אני רואה את הדפוס החוזר... כל רכב שני מעוטר בסטיקר זיכרון לחבר או חברה שנפלו. סטיקר שמגיע עם צוואה וציטוט: "תהיו טובים". "העיקר לחייך". "הכי חשוב שתהיו מאוחדים". "לא לבכות עלי". "אהבת חינם". חשבתי שאני מגזים, אז התחלתי לספור, ככה בכפייתיות...עצרתי במאה. וזה רק בשכונה שלי".

הסטורי של נועה קירל. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של נועה קירל/צילום מסך, אינסטגרם
הפוסט של גורי אלפי. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של גורי אלפי/צילום מסך, אינסטגרם

"כמה לבבות שבורים. כמה תזכורות למשפחות חסרות וקהילות שנפגעו. שירת הסטיקר לא הייתה מעולם כה עצובה. לכאורה עם תקווה ורצון להזכיר בחיוך... אבל זה רק עושה את זה יותר כואב. כולם יפים וצעירים ומצחיקים וחמודים ויש להם חברים שמנסים להנציח אותם בכל דרך... גם על השמשה האחורית".

"חייב לצמוח משהו מכל זה. לא יכול להיות שכל האבידות האלו פשוט קרו ונמשיך הלאה כרגיל. חייבת להגיע תקומה. אנחנו צריכים לעבוד בזה. להיות השינוי. לפני שכל הסטיקרים ידהו, ואנחנו נחזור להתנהלות הקטנה שלנו. וכן. יש עוד נשמות שאפשר וחייבים להציל. אני לא שוכח לרגע. זאת כנראה נקודת ההתחלה של התקומה הזאת", חתם אלפי בזעקה שכולנו מתחננים להגשמתה כבר מעל לשבעה חודשים.

"כמה גיבורים, כמה סיפורים, כמה אחים ואחריות שלנו, כמה מלאכים שכבר לא נמצאים איתנו", הספיד עומר אדם ברקע המספר הבלתי נתפס של טובי הבנים והבנות שלנו, שנתנו את חייהם והוסיף: "יום עצוב וכואב, השם יקום דמכם".

הסטורי של עומר אדם. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של עומר אדם/צילום מסך, אינסטגרם
הסטורי של הראל סקעת. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של הראל סקעת/צילום מסך, אינסטגרם
הסטורי של עדן בן זקן. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של עדן בן זקן/צילום מסך, אינסטגרם

בדרכו לטקס בעוטף עזה, כתב הראל סקעת: "לעמוד בצפירה בצד הכביש בדרך לטקס יום הזיכרון בשדרות שעדיין מופגזת ופתאום לשמוע בום אדיר מעזה. אני מסתכל לשמיים ולא מאמין שהחטופים שלנו שומעים עכשיו את הצפירה. הרבה מחשבות קשות ואין תשובות. השם יעזור"

גם הזמרת עדן בן זקן התקשתה להכיל את האבל הלאומי: "אי אפשר לתאר את הכאב שלנו, את האבל הכבד, הלב שבור השנה יותר מתמיד. יהיה זכרם ברוך, השם יקום דמם".

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully