וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדונלד'ס תפצה את כתבת חדשות 12 בעשרות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 27.4.2024 / 20:49

כתבת הצרכנות והכלכלה של חדשות 12, מעיין פרתי, פחות אהבה את מודעת הפרסומת בה בחרה להשתמש רשת המזון המהיר, אז היא תבעה - וזכתה. וואלה סלבס פרתי טיים

מעיין פרתי נגד מקדונלד'ס. ראובן קסטרו/ מקדונלד'ס, עיבוד תמונה
מעיין פרתי נגד מקדונלד'ס/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו/ מקדונלד'ס

הכל התחיל כשרשת המזון המהיר מקדונלד'ס השתמשה בשמה המלא של כתבת הצרכנות והכלכלה של חדשות 12, מעיין פרתי, במשחק מילים לפרסומת לגלידה "פיצוץ" שלהם ומה נאמר? היה שם פיצוץ.

כעת, על פי פירסומו של העיתונאי נדב בורנשטיין, פארטי גם זכתה בכסף- והרבה, כזה שיסגר אותה בכמה וכמה ארוחות משפחתיות.

בסיומה של התביעה הוחלט שרשת המזון המהיר "מקדונלד'ס" תפצה את כתבת חדשות 12 ב-40 אלף שקלים בעקבות "שימוש מתחכם" בשמה, במודעת פרסומת לגלידת "פארטי". בנוסף, נפסקו עשרת אלפים שקלים נוספים על הוצאות משפט לטובתה, אם מחשבים את הכל יחד, מדובר בפיצוי כולל של 50 אלף שקלים.

למי שלא היה מעורה בפרטים, לפני בערך שנתיים פורסמה בפייסבוק פרסומת בה נכתב: "מעיין תשמח לשמוע... פארטי פיצוץ באריזה משפחתית". לא קשה לפספס שהכיתוב הוא משחק מילים על שמה של פרתי, שהתרעמה ובעזרת עורך הדין אסף שרעף, שמייצג עיתונאיים נוספים כמו גיא פלג ,אוהד חמו ועוד, הגישה הכתבת תביעת פיצויים בסך חמש מאות אלף שקלים, בטענה ש"נעשה שימוש מסחרי" בשמה כדי לקדם את רשת המזון המהיר.

מעיין פרתי. חדשות 12,
מעיין פרתי/חדשות 12

השופט רון גולדשטיין פסק לבסוף פיצוי נמוך בהרבה, אך הודיע כי "שימוש בשמו של אדם ללא הסכמתו כדי להפיק מכך רווח מהווה פגיעה בפרטיות".

השופט הסביר מדוע הכריע לטובת כתבת הצרכנות ש"נמנעת לחלוטין מנטילת חלק בפרסומת לקידום מוצרים מסחריים בפרט אלה שהיא מסקרת" וקבע: "מקדונלד'ס בחרה 'לכפות' את שמה של פרתי לתוך הודעה פרסומית מטעמה ובכך הפקיעה ממנה את הזכות להחליט איך להשתמש בשם שלה".

בפסק הדין נמצאת גם התייחסות ל"בירור" שעברה כתבת ערוץ 12 בחברת החדשות כדי לוודא שלא השתתפה בתשלום בקמפיין פרסומי, בזמן שהיא עצמה מסקרת כחלק מעבודתה חברות מסחריות ואת סוגיות יוקר המחייה.

"לא הוכח שהפרסום עולה כדי לשון הרע... יש ליתן את הדעת לכך שהתובעת פעלה 'להדהד' את הפרסום בכך שפרסמה אותו בעצמה בעמוד האינטסגרם שלה וחשבון הטוויטר ואף צירפה שאלון שהפנה לעוקבים שהתבקשו לסמן אם 'לצחוק' או 'לבכות'", הסביר השופט גולדשטיין מדוע פסק פיצוי נמוך יותר מזה שביקשה פרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully