וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא נוגעת בבשר יפה שלי, רק בשר טחון, המבורגר וכבד עוף"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 17:04

היה או לא היה? לכבוד האחד באפריל, וואלה! סלבס החליטה לבחון אתכם: האם המשפטים האלה באמת נאמרו או שמדובר בהמצאה?

מסע"ת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 31 במרץ 2024. לע"מ, צילום מסך
גורם לנו לתהות כל פעם- האם זה באמת מה שהוא אמר?/צילום מסך, לע"מ

האחד באפריל שחל היום ידוע גם בכינויו "יום השקרים הבינלאומי", היום בו נהוג כידוע לערוך מתיחות מצחיקות יותר או פחות, בתקווה שהצד השני שכח מה התאריך. אבל המציאות היום יומית מזמנת לנו לא רק ביום הזה, אלא בכל יום בשנה רגעים אייקונים ומשפטים הזויים שגורמים לנו לתהות, האם הם באמת נאמרו הרגע?!

לכבוד יום השקרים וואלה! סלבס החליטה לבחון גם אתכם, וריכזה כמה משפטים משונים במיוחד שנאמרו כאן על ידי כוכבי הביצה, פוליטקאים או במסגרת תכניות הריאלטי השונות לאורך השנים, וגם כמה משפטים שלא נאמרו מעולם. האם תצליחו לזהות איזה משפט באמת נאמר ואיזה משפט הוא סתם המצאה?

נתחיל בדוגמה קלה- "עוף זו ציפור, פרה זו חיה"

נאמר
לא נאמר

"עוף זו ציפור ופרה זה חיה"

המשפט הנהדר הזה, שהפך להיות סמל תרבות ישראלי של ממש הוא משפט שבאמת נאמר, כמובן.

בתחילת שנת 2006 עלתה עונתה השנייה של תכנית הריאלטי "הדוגמניות" בהנחייתה של גלית גוטמן. אחד הרגעים הזכורים מאותה עונה הוא הראיון עם המתמודדת כריסטין פרידמן, שהייתה אז בת 19 בלבד, בו היא נשאלה על הצמחונות שלה. פרידמן סיפרה שהיא לא אוכלת סטייקים, אבל כן פרגיות וכשנשאלה איך זה מסתדר עם הצמחונות ענתה: "כי עוף זה ציפור ופרה זה חיה".

כריסטין אמנם לא זכתה בתכנית, וגם לא ממש הצליחה להתברג בתעשייה, אבל אין ספק שהמשפט המשעשע שאמרה נחקק היטב כאחד המשפטים הזכורים ביותר בתרבות הריאלטי הישראלית.

"יש לך שם של בורקס"

תאמינו או לא, אבל גם המשפט הזה לגמרי נאמר, באחד מהריבים הסוערים ביותר ששודרו בתכנית רילאטי בישראל.

"האח הגדול" היא לא רק אחת מתכניות הריאלטי הפופלריות במדינה, אלא גם משמשת בכל עונה מחדש כקרקע פורייה למשפטים אייקונים שנצרבים לכולנו בזיכרון. המשפט הנהדר הזה לקוח מתוך העונה הרביעית של התכנית ששודרה בשנת 2012 בריב שהתפתח בין הדיירים, ואותו אמר זוכה העונה, קותי סבג, לדיירת זיוה כהן בהנם ז"ל.

כהן-בהנם הלכה לעולמה בחודש יוני האחרון אחרי מאבק במחלה קשה.

דונלד טראמפ באירוע "Sneaker Con" בפילדלפיה עם הנעליים המוזהבות שלו. Chip Somodevilla/Getty Images, עיבוד תמונה
דונלד טראמפ באירוע "Sneaker Con" בפילדלפיה עם הנעליים המוזהבות שלו/עיבוד תמונה, Chip Somodevilla/Getty Images

"אני לא גזען, אני שונא את כולם בצורה שווה"

המשפט הזה יכל להאמר בקלות במסגרת תכנית ריאלטי או על ידי פוליטקאי כזה או אחר, אבל למרבה ההפתעה, מדובר בהמצאה.

אבל מי יודע, אולי יום אחד עוד נזכה לשמוע אותו נאמר במסגרת עוד קמפיין שנאה.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
חתונמי חתונה ממבט ראשון/צילום מסך, קשת 12

"אני רוצה לדבר על עצמי אבל אני לא רוצה לדבר על עצמך"

גם את המשפט הזה יכולנו לדמיין בקלות כאחד שנאמר באחת מתכניות הריאלטי, במיוחד כזו שמנסה לשדך בין בני זוג שכל אחד מהם עסוק בעיקר בעצמו, אבל לא, גם הוא לא משפט שבאמת נאמר.

מירי רגב בדיון בעניין תביעת לשון הרע של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נגדה, בית משפט השלום ת"א, 31 בינואר 2024. ללא, פלאש 90
מירי רגב בדיון בעניין תביעת לשון הרע של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נגדה, בית משפט השלום ת"א, 31 בינואר 2024/פלאש 90, ללא

"אני חברת כנסת. אני לא צריכה לחשוב פעמיים לפני כל מילה שאני אומרת"

יש משפטים שקל להאמין שאכן נאמרו, במיוחד כשהם מגיעים ממקום מושבם של 120 נבחרי הציבור שלנו במדינה. כך גם המשפט הנ"ל, שנאמר על ידי לא אחרת משרת התחבורה מירי רגב.

רגב חברת כנסת כבר לא מעט שנים, ובעברה שירתה כזכור כדוברת צה"ל, כך שאין ספק שהיא יודעת היטב את משמעותן וחשיבותן של מילים. זה לא מונע ממנה לספק לנו שלל ציטוטים ומשפטים, שנכנסים פעם אחר פעם לפנתיאון כמשפטים שמוטב היה אם לא היו יוצאים מהפה שלה מלכתחילה.

לוח שנה. ShutterStock
לוח שנה/ShutterStock

"מחר בעוד יומיים יהיה אתמול"

לוואלה! סלבס כל יום מרגיש אותו הדבר, במיוחד שהיא לא יוצאת מביתה לעולם. לכן המשפט הנ"ל היה נראה לה לגמרי הגיוני, אבל לא, הוא לא נאמר מעולם.

"את רק נחתת, ז*נה, מאיפה יש לך חבר חדש?!"

אם היינו צריכים לדרג את רגעי התרבות האייקונים בכל הזמנים, ללא ספק הרגע ממנו נלקח המשפט הבא היה מתברג בקלות בין עשרת הגדולים. ואם עדיין לא זיהיתם על ידי מי ועל מי הוא נאמר, יש לכם חור גדול מאוד בהשכלה.

אי שם בין השנים 2012-2013 התנהל קרב דיוות מפואר, בין יוצאות הריאלטי האייקוניות ליהיא גרינר לאביבית בר זוהר. אחד מרגעי השיא במריבה בין השתיים היה במהלך החתונה של ליהיא, שהוביל בהמשך לפרשה שהסעירה את כל הביצה.

בר זוהר, כזכור, הגיעה לחתונתה של גרינר עם בן זוג חדש. במהרה כל הצלמים עברו להתרכז בה, מה שהעלתה את חמתה של הכלה כמובן. ליהיא טענה שאביבית גונבת לה את תשומת הלב וסילקה אותה בבושת פנים מהאירוע. שנה וחצי לאחר מכן, במסגרת צילומים לתכניתו של חנוך דאום, סיפרה גרינר על הפרשה במשפטים שנחקקו בפנתיאון: "היא באה להשיק חבר חדש אחרי שרק אתמול היא הזד#@ איתו. את רק נחתת, זונה, מאיפה יש לך חבר חדש?! את בחתונה שלי, את צריכה לבוא להראות חבר חדש?".

קים קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
קים קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם

"זה בסדר אם אתה לא אוהב אותי, לא לכולם יש טעם טוב"

המשפט הנ"ל הוא אחד ממשפטי המוטו של וואלה! סלבס, אבל לא, הוא לא נאמר מעולם על ידי אישיות מוכרת.

"אני לא אוכלת בשר. רק בשר טחון, המבורגר, שניצל, קציצה, כבד עוף וזהו, לא נוגעת בבשר"

אם גם את המשפט הזה לא הכרתם, לא נותר לכם אלא להתבייש בעצמכם. מדובר באחד מהמשפטים האייקונים והמעולים ביותר שנאמרו במהלך אחת מתכניות הריאלטי האהובות, המספקת גם היא שלל משפטים מצויינים פעם אחר פעם- "בואו לאכול איתי" של כאן 11 כמובן.

המשפט המדובר נאמר על ידי המתמודדת סימה דהן בעונה השלישית של התכנית. דהן נשאלה למה היא לא אוכלת וענתה כי היא לא אוכלת בשר. כשאומתה עם כך שבארוחה הקודמת היא כן אכלה בשר, היא ענתה: "אני לא אוכלת בשר בכלל. הדבר היחיד שאני אוכלת זה בשר טחון, המבורגר, שניצל, קציצה, כבד עוף אבל שהוא שרוף שרוף שרוף שרוף וזהו, לא נוגעת בבשר". אייקוני.

יוסי בובליל. אביב חופי
יוסי בובליל/אביב חופי

"אני לא ילד, אבל אני גם לא זאב וגם לא שפנפן. אני דורבן שיודע לקלוע בזמן"

יוסי בובליל, שהשתתף בעונה הראשונה של "האח הגדול" ביחד עם בתו עינב בובליל, הוא אחד מהמתמודדים הזכורים ביותר שכיכבו בתכניות הריאלטי בישראל. בובליל הגיע לגמר התכנית והפסיד לבסוף לשפרה קורנפלד, במה שזכור עד היום כ"הקרב בין הבולילים לפרידמנים".

לאורך כל עונה של האח סיפק בובליל שלל משפטי חריזה מושלמים שהפכו במהרה לקאלט, ביניהם גם המשפט הנ"ל שבוחן מחדש את גבולות עולם הזואולוגיה ובעלי החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully