וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצוב מאוד, בורות": הסלבס נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 13:59

אחרי הפרסום כי ראש עיריית תל אביב חתם על הסכם קואליציוני מול מפלגת מרצ בעיר, במסגרתו תוגבר האכיפה נגד דוכני אכיפת התפילין, לא מעט סלבס יצאו למתקפה חריפה נגדו ולא חסכו במילים: "לא ברור איך הוא נבחר שוב, מתעסק באנטי ובפילוג". וואלה! סלבס משתלחת

אילנית לוי נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
אילנית לוי נגד רון חולדאי/צילום מסך, אינסטגרם

המתח סביב סוגיות של דתיים וחילוניים עולה לא פעם לכותרות, בעיקר כשמדובר באירועים המתרחשים בתל אביב שמהווה זירה פעילה מאוד למאבקים השונים בנושא, שהגיעו לשיאם באירועי יום הכיפורים השנה בסוגיית התפילות ההמוניות. עכשיו הנושא עולה שוב לדיון, בעקבות ההסכם הקוליאציוני הראשון שחתם ראש העירייה רון חולדאי, במסגרתו תוגבר האכיפה נגד דוכני התפילין בעיר.

הסוגייה הנפיצה בנוגע לדוכני הנחת התפילין עלתה לדיון לא פעם אחת, במיוחד כשמדובר בכאלו הממוקמים בקרבה לבתי ספר. במסגרת ההסכם הקואליציוני שחתם ראש העירייה חולדאי מול מפלגת מרצ בעיר, סוכם כי "העירייה לא תאפשר כפייה דתית, הדרה או הפרדה של נשים או ציבור כלשהו או כל גילוי של גזענות במרחב הציבורי, ובכלל זאת העירייה תמנע מלתמוך או לתקצב גופים הקוראים לגזענות או אפליה של מגזרים וזאת לצד החמרת האכיפה על דוכני הנחת תפילין מחוץ לבתי ספר, כולל מתן קנסות".

מי שלא נותרו אדישים למהלך היו לא מעט סלבס מהביצה המקומית, שיצאו למתקפה חריפה כנגד חולדאי. בסטורי שהעלתה אילנית לוי היא כתבה: "אשמח להבין את ההבדל בין חילונים שפוחדים שילדיהם יחשפו להנחת תפילין וידעו דבר או שניים על היהדות כאילו מחר בבוקר הם יחזרו בתשובה, לבין דתיים שלא מוכנים שילדיהם יתגייסו שמא יחשפו לתרבות החילונית וירוצו בשאלה. להיות יהודי ישראלי זה המכלול של הכל למה זה צריך להיות או או".

קורין גדעון נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
קורין גדעון נגד רון חולדאי/צילום מסך, אינסטגרם
נופר מור נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
נופר מור נגד רון חולדאי/צילום מסך, אינסטגרם

אושיית הרשת קורין גדעון, שהביעה את דעתה לא פעם בעבר בסוגיות הקשורות בדת, השוותה גם היא בין דוכני התפילין לגיוס חרדים: "עצוב מאוד. חילונים שמפחדים שהילדים שלהם ייחשפו להנחת תפילין ויחזרו בתשובה הם בדיוק אבל בדיוק כמו חרדים שמפחדים שהילדים שלהם יתייסו ויעזבו את הדת. בורות". לאחר מכן הוסיפה עקיצה נוספת, כשהעלתה את אבי בעלה קובע מזוזה חדשה בביתם: "אזהרה לתל אביבים: רואים פה קביעת מזוזה שלא תחזרו בתשובה חס ושלום".

גם כוכבת הריאלטי ואושיית הרשת נופר מור הצטרפה למתקפה: "לא ברור איך הוא נבחר שוב לראשות העיר. בושה. מתעסק באנטי דת ופילוג. מה מפריע שיש דוכני הנחת תפילין? בדיוק כמו שיש דוכני תכשיטים בדיזינגוף ובעוד מקומות! מה לעזעזאל מפריע? מי שלא מעוניין להניח תפילין שידלג. חצוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמר יהלומי נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
תמר יהלומי נגד רון חולדאי/צילום מסך, אינסטגרם
אדל בספלוב נגד רון חולדאי. אינסטגרם, צילום מסך
אדל בספלוב נגד רון חולדאי/צילום מסך, אינסטגרם

אושיית הרשת אדל בספלוב לא חסכה בדעתה בנושא והעלתה בדומה לכולן סטורי זועם, בו קשרה בין המקרה לבין הטבח הנורא שהתרחש בשבעה באוקטובר: "מרחמת עליכם תושבי תל אביב שבחרתם באיש המחריד הזה להיות ראש העירייה שלכם. ואז לא מבינים איך הגענו ל-7.10 אל תשכחו השם שולט בהכל".

מי שהגיבה אף יותר בחריפות ותקפה את ראש העיר היא המוזיקאית תמר יהלומי, בת הזוג של הזמרת שרית חדד, שקשרה גם היא בין המקרה לבין מה שקורה במדינה: "וזאת חברים הסיבה לכל מה שהעם שלנו עובר. בא לי להקיא עליך רון חולדאי. אין דבר יפה כמו הדת והאמונה והיופי האמיתי בה זה שכל אחד לוקח את זה למקום שלו. הצדיקים שמגיעים עם עמדות התפילין לא מעניין אותם לא הבית שלך, לא מה קורה איתך בחדר המיטות, נטו לעשות קידוש השם ולזכות אנשים בהנחת תפילין. אנחנו במדינת ישראל!!! איפה יעשו את זה אם לא פה למען השם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully