וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסה לאירוע: קורין גדעון צפתה בכתבה על גיוס חרדים וזעמה

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 10:41

אושיית הרשת צפתה אתמול בכתבה ששודרה על גיוס חרדים לצד בעלה חילי, שבעצמו מגיע ממשפחה חרדית, ופתחה במונולוג זועם על הצורך בגיוס חרדם לצבא: "האחים שלי לא צריכים לסכן את החיים שלהם יותר מאנשים חרדים". וואלה! סלבס נפקדת

קורין גדעון על חוק הגיוס/צילום מסך אינסטגרם

מנחת הטלוויזיה לשעבר ואושיית הרשת בהווה קורין גדעון יצאה לא פעם בעבר להגנתה של החברה החרדית וסיפרה פעמים רבות על הקשר שלה עם משפחתה החרדית של בעלה חילי ועל התרומה שלהם לחברה. אבל אתמול (שבת) כתבה ששודרה בחדשות ערוץ 12 הצליחה לעורר את זעמה, מה שהוביל למונולוג תוקפני במיוחד כלפי החרדים המסרבים להתגייס.

בסדרת סטוריז ארוכים שהעלתה גדעון פתחה את הנושא הנפיץ הבוער גם בביתה ובקרב משפחתה:
"גיוס חרדים זה דיון סוער אצלנו בבית, אני באה מבית ששני האחים שלי ואבא שלי קצינים קרביים, סיכנו את החיים שלהם במלחמות, חילי לא עשה צבא אבל כל הזמן אומר שהיה רוצה לעשות צבא ואחים שלו עשו ועדיין עושים ובמילואים עכשיו ובקבע, והדור הצעיר במשפחה שלו כן ברובו מתגייס והולך לצבא וזה מגמה שמשתנה".

אושיית הרשת המשיכה ודיברה על הכתבה שהצליחה להכעיס אותה במיוחד: "ראינו כתבה בערוץ 12 שדיברו עם אנשים מישיבת פונוביץ' שאומרים דברים מזעזעים כמו 'אנחנו נמות ולא נתגייס' והכי נורא שהם האשימו את מי שהיה בנובה ואמרו שזו הייתה מסיבה של יהרג ובל יעבור, משהו באמת נוראי. חילי אומר שזה מפלג, אבל מה זה מפלג? בת'כלס אנשים אומרים את הדברים האלה ומאמינים בהם. עובדה שעדיין אין הסכמה על חוק הגיוס. אם רוב החרדים ורוב האנשים בפוליטיקה החרדית היו כמו המשפחה שלך אז חוק הגיוס היה עובר בלי בעיה".

לאחר מכן המשיכה גדעון ושטחה את משנתה לגבי גיוס חרדים לצבא וההשוואה שלהם לחברה הערבית: "אני חושבת שחרדים חייבים להתגייס. והכי נורא ששמעתי עכשיו בטלוויזיה שחבר כנסת אמר 'אז למה ערבים לא מתגייסים'? ולא הבנתי, פתאום החרדים שמים את עצמם באותו המקום כמו הערבים? מה קשור? מה קשור אחד לשני איך אתם בכלל משווים? אתם רואים את עצמכם ורוצים שקודם הערבים יתגייסו? זה מה שיש לכם להגיד להגנתכם?", תקפה.

קורין גדעון על גיוס חרדים. אינסטגרם, צילום מסך
קורין גדעון על גיוס חרדים/צילום מסך, אינסטגרם
קורין גדעון על גיוס חרדים. אינסטגרם, צילום מסך
קורין גדעון על גיוס חרדים/צילום מסך, אינסטגרם

"שנינו חושבים וכל הזמן אנחנו מדברים על זה, שגיוס יעשה רק טוב לחרדים. אין שום כפייה של חילוניות או דתיות, זה לא שמישהו בא לצבא ומאה בנות באות אליו חשופות חזה. הצבא זה המקום הכי מכבד דת ופתוח לכל המגזרים, ומי שמתגייס דתי ישאר דתי ומי שמתגייס לא דתי או שיש לו ספקות לפני זה הוא לא ימשיך להיות דתי".

"החרדים חייבים להתגייס וזה יעשה טוב לחרדים, זה יקדם אותם, זה ישלב אותם בחברה, זה יעזור להם אחר כך לרכוש השכלה יותר טובה ועבודות יותר טובות. אני מקווה שכמו שחילי אומר האנשים האלה בכתבה הם קומץ. תלמדו תורה, סבבה. מאה, מאתיים, שלוש מאות, אלף איש ילמדו תורה. כל היתר שיתגייסו כמו כולם. האחים שלי לא צריכים לסכן את החיים שלהם יותר מאנשים חרדים", המשיכה גדעון בזעם.

"לסיכום, חרדים חייבים להתגייס וכדאי לפוליטיקאים החרדים להשכיל ולהבין את זה ויפה שעה אחת קודם. אני מאוד מקווה שלא יקרה פה כל הבלאגן שהם אומרים- 'נמות ולא נתגייס'. מה אתם משיגים בזה? מה אתם חורטים על דגלכם? לא לתרום לחברה? לעשות פה פילוג בעם?", סיכמה אושיית הרשת.

בסיום המונולוג הנסער, ולאחר שצפתה בכתבה כולה, גדעון שבה והדגישה כי מדובר בקומץ ולא בחברה החרדית כולה: "מי שמכיר יודע שהפלג הירושלמי הוא הכי קיצוני שיש. הדברים שנאמרו מזעזעים ובקושי ניתנה במה לצד השני ולרוב החרדי השפוי, המכבד", והמשיכה לעמוד על דעתה: "אז כן, הכתבה מפלגת אבל!! בסופו של דבר הנתונים מדברים- פחות מאחוז מתגייסים. בעייני זה צריך להיות בדיוק להפך!! אחוז של עילויים שילמדו תורה והיתר- לצה"ל. כולל בנות חרדיות ואותו הדבר לגבי ערבים. תרומה למדינה חובה! כולם שווים".

וואלה! סלבס שברה את שיא קבלת הפטורים בטירונות ולבסוף ביצעה אותה בזום. כולל את החלק של המטווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully