וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עטיפת מתנה: פרו-פלסטיניים קוראים להחרים את קים קרדשיאן

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 9:30

אחרי שהעלתה תמונות מחגיגת חג המולד המשפחתית שכללו את המתנות העטופות תחת העץ המסורתי, אושיית הרשת ואשת העסקים זכתה למבול של תגובות ממקום לא צפוי, אחרי שפרו-פלסטיניים האשימו אותה כי היא צוחקת על הרצח עם בעזה. מה הקשר? וואלה! סלבס בהזיות

המלחמה בין ישראל לחמאס מעסיקה רבים ברחבי העולם, שעוקבים אחר המתרחש כאן בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות, גם אם לא תמיד כל מה שעולה בהן הוא מדוייק או אפילו קצת נכון. רבים ברשת החלו לפתח תחביב אובססיבי למדי, כשכל דבר שקורה וכל אמירה של סלב או של חברה מסחרית מנותחים היטב מכל כיוון, כשכל אחד מהצדדים מחפש הוכחה כי מדובר בתמיכה (או בגינוי) של מי מהצדדים במלחמה בין ישראל לבין הפלסטיניים.

העיסוק בחיפוש הקונטקסט למלחמה הופך לפעמים להיות לגמרי הזוי, שלא נאמר על גבול המטורלל. הדוגמה האחרונה לכך היא הקריאה האחרונה מצד פרו-פלסטיניים לחרם על כוכבת הריאלטי ואשת העסקים קים קרדשיאן, והכל בגלל, תחזיקו חזק, עטיפת המתנות שהיא בחרה לחג המולד. כן, מה שקראתם.

קרדשיאן העלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונות מתוך חגיגות חג המולד המשפחתיות של המשפחה הענפה, שמתאפיינות כמו בכל שנה בהגזמה נוצצת ופרועה במיוחד. לצד הקישוטים המושקעים ברחבי הבית, הכוכבת שיתפה גם איך היא בחרה לעטוף השנה את המתנות שבחרה עבור בני משפחתה- באמצעות הבד של המותג שלה סקימס. בחירה ללא ספק קצת משונה וחגיגית, אבל כזו שמאפיינת את הכוכבת בבחירות המשונות ויוצאות הדופן שלה. אז מה הכעיס כל כך את העוקבים?

התגובות על הפוסט של קים קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
התגובות על הפוסט של קים קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם
התגובות על הפוסט של קים קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
התגובות על הפוסט של קים קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם

קרדשיאן העלתה פוסט בו פירטה כיצד כל אחד מבני הבית בחר לעטוף את המתנות שרכש עבור שאר בני המשפחה, ופירטה גם על הבחירה שלה לעטוף את המתנות באמצעות בד הטי-שירטס של המותג שלה, בחירה שלטענתה נעשתה מתוך שימוש חוזר בבד. אבל הצורה והדרך בה נארזו המתנות היוותה לחלק מהעוקבים של הכוכבת קונוטציה קצת פחות חגיגית, כשלטענתם העטיפה מזכירה את הדרך בה עוטפים את המתים בחברה הפלסטינית.

במקום התגובות הגנריות של "חג מולד שמח" הכוכבת זכתה במהרה לאלפי תגובות מצד פרו-פלסטיניים שטענו כי מדובר בחוסר רגישות וכי היא מזלזלת וצוחקת על "רצח העם שקורה בעזה", לטענתם. "היא עוטפת את המתנות שלה כמו שבני העם שלי הפלסטיניים עוטפים את המשפחות המתות שלהם", כתב אחד המגיבים ואחר הוסיף: "את רצינית? זה נראה כמו האנשים שמתים בעזה". רבים מהמגיבים קראו להחרים את הכוכבת ולהסיר ממנה עוקב: "מסירה עוקב בגלל חוסר הרגישות. המומה מזה שאת לא רואה את הדמיון", נכתב באחת מהתגובות הרבות הקראו לחרם.

רבים מהמגיבים הזכירו בתגובות שלהם גם את הקמפיין האחרון של "זארה" שנגנז לאחר טענות כי אופן הצגת הדברים מזכיר גם הוא את הדרך בה עוטפים את הגופות בעזה. אחרי הקריאות להחרים את המותג והפגנות שנעשו מחוץ לסניפים ברחבי העולם, החברה כאמור החליטה לגנוז את הקמפיין ופירסמה התנצלות באינסטגרם: "לצערנו, חלק מהלקוחות הרגישו פגועים מהדימויים האלה, שעכשיו הוסרו, וראו בהם משהו שרחוק מאוד מהכוונה שהייתה כשנוצרו. זארה מצרה על אי ההבנה, ואנו מדגישים את הכבוד העמוק שלנו כלפי כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully