וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו אור איתן: הסלבס חוגגים את חג החנוכה בצל המלחמה

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 10:12

קשה להתעלם מהעובדה שאנחנו נמצאים בתקופה שהיא לא פחות מחשוכה, מזל שהגיע חג החנוכה שיתן לנו גם תירוץ לאכול את כל הפחמימות הריקות שאפשר וגם תזכורת מעולה להביא את האור בזמנים כל כך קשים. וואלה! סלבס לביבה חמה ומתוקה

קשה שלא לאהוב את חג החנוכה שמלא בסופגניות והמון שמן ופחמימות מכל הסוגים. על אף היופי של החג, האווירה עדיין לא פשוטה בעקבות המלחמה והדאגה לחטופים שלנו שנאלצים לעבור את החג הכל כך משפחתי בשבי ארגון הטרור חמאס מעכירה על שמחת החג שכולנו היינו רוצים לחוש כל כך עכשיו.

הדלקת החנוכיה היא בין היתר גם הזדמנות לברך ולהתפלל, עם תקווה גדולה שהם יחזרו אלינו בקרוב ושהעתיד יהיה יותר שקט ובטוח. וכמו כולנו (או רובנו) גם הסלבס חגגו אתמול (ה') את התחלת החג עם הדלקת הנר הראשון והתפילה המשותפת לחזרת השגרה הטובה והמבורכת במהרה.

"חנוכה הוא חג של אור ונס גדול. השנה אל מול הקושי והכאב הגדול לחג הזה משמעות כלכך גדולה לעם ישראל", כתבה יוצאת הריאליטי ואושיית הרשת בר כהן מהדלקת הנרות שעשתה יחד עם ארוסה אליאב טעטי ובנה ליאו. "את הנרות שהדלקנו אנחנו מקדישים לכל אותם אלו שלא יכולים להדליק. מדליקים אותם עבור חיילנו שנלחמים ואחינו שנמצאים בשבי, עדיין. מתפללים בכל ליבנו לנס גדול! שהאור שדלק היום בנר ראשון יגיע לכל לב שלנו שפועם כרגע במקום חשוך או באש הלחימה. בזכותם אנחנו מדליקים נר ראשון. תודה. בלעדיכם זה לא אותו דבר. אנחנו מתגעגעים מחכים ומתפללים שתחזרו הביתה", אמן.

רואים את הקול אבי נוסבאום. קשת 12, צילום מסך
רואים את הקול אבי נוסבאום/צילום מסך, קשת 12

"ממי כשאתה בא הביתה, תביא סופגניות" אמרה לירן אשתי בטלפון, וזו הייתה הפעם הראשונה שנזכרתי שחנוכה היום. מה הטעם לחגוג חג של אורות באמצע החושך?", שאל הקומיקאי אבי נוסבאום בפוסט המרגש שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו. "בכל זאת, כיוון שבניגוד לגורמים אחרים באזור אשתי עדיין לא איבדה את כושר ההרתעה, נכנסתי למאפיה בדרך הביתה", לא שכח גם להתבדח על הדרך, אולי כי אם לא נצחק נבכה.

"לפני בתור עמד בחור צעיר (אני בן 43, כל הבחורים נראים לי צעירים) על מדי ב' ועם זקן בן כמה ימים", המשיך, ""אח שלי תביא לי קרטון סופגניות ואני עף, למה אני בחניה כפולה פה" - "בבקשה גבר." אמר לו המוכר והושיט לו ארגז סופגניות. -"כמה זה?" -"זה עלינו" -"מה עלינו? יש פה מלא! תגיד כמה!" -שחרר אחי, הכול טוב." התעקש המוכר".

"נפעם מהמחווה התערבתי בשיחה: "מה זה, לחברים בפלוגה? בסוף יצטרכו לתרום לכם עוד אפודים כי עליתם מידה." אמרתי לו בחיוך והוא צחק. "האמת שזה לא ליחידה, אני באפטר בבית. פשוט יש לנו כמה פצועים בגדוד ואנחנו נוסעים לבקר אותם עכשיו, אז אמרתי נביא קצת סופניות לחלק בבית-חולים. יאללה, חג שמח! ותודה רבה אחי!" אמר המילואימניק לבעל המאפייה, חזר לאוטו ונסע".

"סידרתי לעצמי בראש את מה שראיתי: בחור ששם את החיים שלו בהמתנה והלך לסכן את עצמו במלחמה מטורפת, קיבל חצי יום חופש- ובמקום להעביר אותו עם המשפחה (או בשינה, שזה מה שאני הייתי עושה אם הייתי חוזר ממילואים, או אם סתם היו לי שעתיים פנויות עכשיו) נסע לבקר חברים שלו בבית החולים, ועוד דואג להם לסופגניות- כי חנוכה, ובעל המאפיה מצידו מסרב לקחת כסף, ורק חסר שהיה עובר שם פקח שמוותר לו על הדו"ח, כדי שנרגיש שנס ממש גדול היה פה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ואולי בעצם זה כל העניין בחג הזה- כדי לראות את האור, צריך קודם כל להכיר בזה שיש חושך. אז כן, חשוך פה עכשיו, מאוד. וקשה. וזה לא מרגיש שיש סיבה לחגוג. ובכל זאת, גם בתוך החושך הזה, יש המון-המון נרות דקיקים, שמנחמים, ואפילו משמחים, והם אולי לא אור איתן, אבל הם אור, והם תקווה. ואת האור הזה כמה שינסו- לא יצליחו לכבות לנו".

"אז שיהיה חג שמח עד כמה שאפשר, תאכלו סופגניות, תדליקו חנוכיות, ואם במקרה ההוא שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם עוד מסתובב פה גם בזמן הזה- נבקש רק שיחזיר הביתה את כולם. יותר מזה אנחנו לא צריכים", סיכם נוסבאום בבקשה שכולנו מקווים שתתגשם בקרוב.

חלק מהסלבס שיתפו גם מהאירועים בהם נכחו לכבוד הדלקת הנר הראשון, הזמר שלומי שבת שיתף מבית הדפוס של קיבוץ בארי, שהיה אחד מהקיבוצים שספג הכי הרבה אובדנות בשבת השחורה, ואפשר להבין איך הוא לא הצליח לעצור את הדמעות: "חודשיים אחרי בביקור בבית הדפוס בבארי שחזר לפעול. נפגשתי עם עובדי בית הדפוס ועם חן הבן של אריק, רבש"צ הקיבוץ ז"ל ששרתי גם בלוויה שלו. באנו להדליק נר ראשון של חנוכה להראות שהאור לא כבה בבית הדפוס בקיבוץ, והאור ימשיך לדלוק בעוטף ובכל בית במדינת ישראל".

הסטורי של רן דנקר. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של רן דנקר/צילום מסך, אינסטגרם

גם הזמר רן דנקר הגיע להדלקת נר ראשון מרגשת במיוחד: "הדלקת נר ראשון עם הפצועות והפצועים האמיצים הלוחמים הגיבורים הצוות הרפואי שלא עוצם עיין לוודא שכולם חוזרים לבריאות פיזית ונפשית", כתב בחשבון האינסטגרם שלו, שתמשיכו להאיר אותנו בכוח הבלתי יאמן שלכם".

"מחבק ומשתתף בצער משפחות הנופלים, והנרצחים ומחכה שהאור ידלק גם על החטופים והנעדרים - שבלעדיהם נר ראשון הוא שמחה מעורבבת בהרבה עצב. מחכים לכם בבית". בנוסף לפוסט, העלה הזמר גם מסר נוסף: "לא מצליח להגיד את צמד המילים חג שמח. לא יכול שלא לחשוב על החטופות והחטופים שנמצאים כרגע בגהינום ואני מתפלל בהדלקת נר הערב שיחזרו מהר הביתה!".

"אני מקווה בכל גופי וליבי שיכנס קצת אור בין הסדקים של הקושי ויתן כוחות שלפעמים נראה שקשה למצוא. אני שולח את כל התפילות שלי בחג הזה לכל אותן משפחות שאיבדו את היקר מכל! ולאלה שחיים בחוסר ודאות! לכל אותם פצועיםו ופצועות ולכל מי שצריך את זה כרגע. שזה כולנו. אין שום דבר שלם בחג הזה, השבר מהדהד חזק מאוד. כולי תקווה שאור יחדור אלינו במהרה".

גם הזמרת עדן בן זקן העלתה תפילה יחד עם תמונה משפחתית מקסימה ומתוקה במיוחד והכי ברוח החג המתוק: "חג חנוכה שמח למדינת ישראל לעם שלנו רק ביחד ננצח! ובעזרת ה' בחנוכה הזה יקרה לנו נס וכל החטופים ישובו לביתם בריאים ושלמים גם כל חיילי צה"ל וכוחות הבטחון על כל מה שהם עושים בשבילנו ובשביל המדינה, אמן".

גם מעבר לים החלו בחגיגות החג והדלקת הנר הראשון., הזמרת פינק הדליקה נרות והעלתה פוסט עם תמונה החנוכיה שלה בגאווה וכתבה: "חנוכה שמח למי שחוגג. הלוואי ויהיה אור בחשכה תמיד. הלוואי שיהיה שלום בליבנו, בבתים שלנו ובעולם". גם סקוט דיסיק, אביהם של שלושה מילדיה של כוכבת הריאליטי קורטני קרדשיאן, לא שכח לאחל: "חג שמח יהודים שלי!". יחד איתם, גם השחקן ההוליוודי אשטון קוצ'ר העלה תמונה של החנוכיה שלו עם הנר הראשון וכתב: "אנחנו רואים ניסים כל הזמן שאנחנו גורמים לניסים לקרות לאחרים. חנוכה שמח".

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully