וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבסורד, איך את יכולה לשפוט?": אושר סלים נגד לי מנחם

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 9:42

אחרי שאושיית הרשת לי מנחם (ליקוש), שאיבדה את בן זוגה אור אשכר בפיגוע בחודש מרץ האחרון, ביקרה את מי שבוחר בימים אלו לצאת מהארץ, אושר סלים, אשתו של השחקן עודד פז, תקפה אותה בחזרה: "גם היא בחרה לטוס אחרי האובדן שלה"

אושר סלים לי מנחם. אינסטגרם, צילום מסך
אושר סלים לי מנחם/צילום מסך, אינסטגרם

יחד עם הרבה תחושות לא פשוטות שמלוות אנשים רבים בעקבות המלחמה, לא מעט מספרים גם על אשמה שרודפת אותם אל מול כל ניסיון להתמודדות עם המצב כדי לשמור על הנפש שלהם. אחד הדיונים שנולדו ברשת בימים האחרונים הוא סביב השאלה "האם זה זמן מתאים לטוס לחוץ לארץ?", והתשובות מעלות הרבה רגשות ותחושות שמתחלקות לכאן ולכאן.

אחרי שיחה עם חבריה על הנושא, אושיית הרשת לי מנחם (ליקוש), שאיבדה את בן זוגה אור אשכר בפיגוע ברחוב דיזינגוף בחודש מרץ האחרון, העלתה לסטורי בחשבון האינסטגרם שלה את הסוגיה כשהייתה בסערת רגשות ואמרה שלדעתה זה לא זמן לעזוב את הארץ לחופשה, ושתפקידו של הכסף שלנו עכשיו הוא להניע מחדש את הכלכלה.

אך למרות ההצהרה הנחרצת הוסיפה לטענתה שיש גם יוצאים מהכלל: "עבודה SOS לכמה ימים, ילדים שבאמת לא יכולים לשאת את זה, טיסות הסברה אבל חוץ מזה אסור לנו לזוז מפה! אנחנו חיילים של המדינה הזאת, עור, יציב חזק שלא זז מילימטר. כולנו רוצים שתיגמר המלחמה ולשתות מוחיטו בקופנגן, גם החיילים שלנו בעזה רוצים, אז רוצים, זאת המציאות. כל שאר הדברים ימתינו".

הסטורי של לי מנחם. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של לי מנחם/צילום מסך, אינסטגרם

מי שפחות הסכימה עם מנחם היא אושר סלים, מנהלת שיווק במדיה ואשתו של השחקן עודד פז שטסה לחו"ל עם בנה בעקבות המצב. ברצף סטוריז ארוך מאוד היא הרחיבה: "קודם כל אני חושבת שמיותר להעלות את זה לדיון, אבל יש איזה בלוגרית שהעלתה לדיון, אז אני מרגישה בנוח גם לדבר על זה".

"אני לא חושבת שרק רק רק אם יש למישהו פגישת SOS דחופה בעבודה הוא צריך לעלות לטיסה, אני לא חושבת שרק מי שהילד שלו מאוד מאוד חרדתי, מגיב בקיצוניות לאזעקות, רק אז במצבי קיצון. אז קודם כל אני ממש לא חושבת ככה".

בהמשך הדגישה סלים שהיא חושבת שחוזק העורף, גם של אלה שמתגוררים בחו"ל, היא חשובה ומשמעותית, ושגם אנשים שגרים בחו"ל עושים עבודה בלעזור לנו: "המון חברים שלי בחו"ל עוזרים, תורמים וחזקים בעורף בשביל המדינה הזאת ואני ממש לא אהבתי את זה, פשוט לא אהבתי את זה שהיא לקחה את זה לשני קצוות".

"למה זה צרם לי שדווקא ממנה זה הגיע? כי נגיד היא אחרי האובדן שלה בחרה לטוס, חודש אחרי, היא בחרה לטוס והיו הרבה אנשים ששפטו אותה וזה קצת אבסורד כי איך את יכולה לשפוט, למרות שהיא אמרה שהיא לא שופטת, אז איך את יכולה להגיד שחובה להישאר בארץ? אני לא חושבת שיש לזה מקום", התייחסה סלים לבחירה של מנחם לטוס אחרי מותו של אשכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הסטורי של אושר סלים. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של אושר סלים/צילום מסך, אינסטגרם
הסטורי של אושר סלים. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של אושר סלים/צילום מסך, אינסטגרם

"זה לא מקומה להחליט באיזה מצבי קיצון אפשר לצאת מהארץ כי אני לא חושבת שמישהו בחר לך באיזה מצבי קיצון לצאת. ובאמת אני לא שופט אף אחד. לי זה צרם שהיא הרגישה בנוח לעמוד מול המצלמה ומאות העוקבים והעוקבות שלה ולהגיד באופן נחרץ, לייצר סוג של אנטיגוניזם לנושא הזה. אני חושבת שבאמת לא צריך להסתכל בצלחת של אחרים וזה היה קצת להסתכל בצלחת של אחרים".

מנחם לא שתקה אל מול הביקורת שהוטחה בה והעלתה סטורי נוסף בו כתבה: "בעייני מי שמתמודד עם חרדות/ מי שעובד בחו"ל/ משפחה בחו"ל/ הסברה- טוסו לשלום ותחזקו אותנו מרחוק. דיברתי על אנשים שחושבים שלטוס עכשיו להנאה או הפוגה בחו"ל זה מתאים. שוב, *בעייני* זה לא הזמן לטוס כשהמדינה במלחמה".

היא התייחסה גם לביקורת שקיבלה על כך שהיא בעצמה טסה אחרי האובדן שחוותה: "אם אנשים לא מבינים מה ההבדל בלטוס חודש אחרי שבן הזוג שלי נרצח ורציתי אוויר לבין לטוס כשהמדינה במלחמה אני אנסה להקביל לכם את זה- לטוס במלחמה בעייני זה כאילו שאני הייתי טסה בשבועיים שאור נעלם על חייו בבית החולים".

לי מנחם/אינסטגרם צילום מסך

לאחר מכן העלתה עוד סטורי בו חידדה את דבריה: "אם העלבתי אפילו אדם אחד אז אני רוצה להסביר. אני מדברת באמת על מצב עכשיו בעיניי. בשבוע הראשון היה פה כזה כאוס וחשבנו שסוף העולם מגיע וחלק מאיתנו עם החרדות רצו לנוס על נפשם ולהציל אותם ולהציל את המשפחה ומלא חברות שלי גם טסו".

"אמרתי לכם, אני כמעט קניתי איזה 700 כרטיסים כי רציתי לטוס. אבל אני לא מדברת על ההתחלה ועל הפאניקה, אני מדברת על עכשיו, אנחנו כבר חודש אחרי. חיילים בעזה, אמהות לא ישנות בלילה, זה לא הזמן בעיניי לטוס. אני מצטערת אם היו אנשים שנפגעו, אם זה היה נשמע שיפוטי. זה היה כזה בסערת רגשות אחרי שיחה עם חברים", סיכמה.

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully