וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאמרה שאין אמונה בערבים: יוסף חדאד עונה לדניאל גרינברג

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 12:15

בעקבות סדרת סטורים שנויים במחלוקת שעוררו סערה רבה סביב הטון בו נכתבו מצידה של המשפיענית דניאל גרינברג, יוסף חדאד כוכב ההסברה ברשתות החברתיות, בחר לא לעבור על הדברים בשתיקה עם בקשה חשובה שהפנה לכל הישראלים

הסטורי של דניאל גרינברג על פועלים ערבים. אינסטגרם, צילום מסך
הסטורי של דניאל גרינברג על פועלים ערבים/צילום מסך, אינסטגרם

מתחילתה של המלחמה, אחרי אותו בוקר שחור ב- 7 באוקטובר כולנו השתננו, אחד מהשינויים הבולטים היא כמות האנשים שהפכו לדרוכים וחרדתיים הרבה יותר, מחשש שהם או משפחתם יפגעו, פחד שהגיח לחיינו בעקבות מקרי הטבח הנוראיים בהם נרצחו אנשים ללא אבחנה בין ילדים, הורים, או קשישים.

גם המשפיענית דניאל גרינברג הרגישה את החרדה שנמצאת באוויר, והעלתה את הסוגייה מול עוקביה בתחילת השבוע (א'), אך בניסוח בעייתי: "אבל יש לי שאלה, למה אני צריכה לקחת את הילדים שלי לגן ולראות בגן משחקים הצמוד גננים ערבים עם כלים בידיים עובדים בגינה? מה נסגר?"

"באיזה עולם אני אמורה להסתובב עם הילדים שלי בשכונה שלי בביטחון? עיריית רחובות היקרים זה לא סבבה אפילו לא בצחוק. סורי אבל אבל אין אמונה והחרדה גדולה בתקופה הזאת ואני בטוחה שאני לא היחידה", כתבה וצירפה סקר כדי לבחון גם את תחושות העוקבים.

יוסף חדאד נגד דניאל גרינברג. אינסטגרם, צילום מסך
יוסף חדאד נגד דניאל גרינברג/צילום מסך, אינסטגרם

גרינברג המשיכה ותיארה את החששות שלה בהמשך וביקשה מכולם: "לא לנוח על זרי הדפנה עד שיקרה עוד משהו". הדברים יצרו סערה רבה ברחבי הרשת עם קולות חצויים בין הזדהות והסכמה לבין כעס על הדרך בה בחרה להתנסח ולהכליל את ערביי ישראל בתור אנשים מסוכנים. גם מי שמשמש בימים אלה כשר ההסברה שלנו ברשתות החברתיות, יוסף חדאד, לא הסכים לעבור על הדברים בשתיקה ובחר להגיב למשפיענית בעקבות פניות רבות שקיבל בנושא: "היי דניאל", פתח.

"כל כך הרבה ערבים ישראלים שלחו לי את הדברים שכתבת במספר סטורים שמדברים על איבוד האמונה שלך בערבים באופן כללי. חשוב לי לומר לך- קודם כל אני לא תמיד ואיפשהו אני יכול להבין מה את מרגישה, אבל... ויש אבל מאוד גדול, אסור בשום אופן להכליל! כי זה בדיוק מה שהקיצוניים אצלנו רוצים שיקרה!".

"ככל שיש אנשים מהחברה היהודית שמכלילים את הערבים ביחד איתם אז זה משרת אותם ולמעשה פוגע בסוף בי ובאנשים עם דעות כמו שלי שרוצים להיות שייכים ושרוצים להיות חלק", חדאד המשיך וחיזק את פועלם של ערביי ישראל בזמן ימי המלחמה: "אנחנו ערביי ישראל באמת חלק מהמערכה- אבל בחלק שלצד המדינה".

"ערביי ישראל היו גם קורבנות של ה-7 באוקטובר, עשרות ערבים נרצחו, ערבים נחטפו, ערבים הצילו חיים במעשיי אומץ מטורפים", לסיום הוסיף כוכב הרשת גם מסר לכל האנשים שמרגישים כמו שהרגישה גרינברג: "בבקשה אל תאבדו את התקווה, בבקשה אל תתנו לקיצוניים ולבדלנים לנצח את הקול השפוי, בבקשה תימנעו מהכללות ותעזרו לנו להביא שותפות ישראלית אמיתית. יחד, ורק יחד ננצח", חתם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דניאל גרינברג יוסף חדאד. אינסטגרם, צילום מסך
דניאל גרינברג יוסף חדאד/צילום מסך, אינסטגרם
התשובה של דניאל גרינברג ליוסף חדאד. אינסטגרם, צילום מסך
התשובה של דניאל גרינברג ליוסף חדאד/צילום מסך, אינסטגרם

בתגובה לדבריו המשפיענית שלחה לחדאד הודעה פרטית ששיתפה לאחר מכן בסטורי: "מעריכה אותך מאוד כבן אדם ואתה עושה עבודה מדהימה עבור המדינה שלנו", כתבה לאיש ההסברה, "כולי תקווה שיום יבוא והשקט יחזור למדינה מכל הכיוונים, כרגע הכל עוד טרי. אין את מי להאשים, כולם חרדים וחוששים כבר לא יודעים במה ובמי להאמין".

"אני רק יודעת שהיום יש לי שני ילדים לגדל ולשמור עליהם וחלק מלהיות אמא זה גם להיות חרדה לביטחון שלהם. אז בהקשר אליהם בלבד העלתי את סדרת הסטוריז לגבי העבודות גינון סביב הגן של הילדים. אגב- לא הייתי היחידה, מסתבר שפנו עוד לפני וזה טופלם ולכולם היו ברורות הטענות, בימים האלה הרגעת הציבור היא לא פחות חשובה. בכל אופן שנדע ימים טובים יותר ובראות איתנה לכולם".

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully